//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr Tth Klmn JERUZSLEM A ZSOLTROK-
BAN

 

 

JERUZSLEM A ZSOLTROKBAN

Dr. Tth Klmn teolgiai professzor

Szenci Molnr Albert a 122. zsoltr tklttt szvegben gy nekel Jeruzslemrl, ptosz nlkli kedvessggel:

A Jeruzslem jl megplt

Sok kes pletekkel,

Holott szp polgri renddel

Mindenfle nemzet egybegylt.”

Ez persze nla nem a szemtan rcsodlkozsa a szent vrosra, inkbb elkpzels a bibliai zsoltr alapjn. Idelis kp, ahol szp egyttest mutat a templomnegyed, a palotk, a rgi s jabb vrosnegyedek. A lakossg pedig "szp polgri rendben- van egytt: az ott lakk s a mindennnen rkez zarndoksereg. dvs szp kp volna akr a mai Jeruzslemre is, ha nem zavarn egy s ms.

Jeruzslem Dvid kirly ta fvros, Izrael politikai s vallsi centruma, benne s krltte zajlik a bibliai trtnetek nagy rsze, s rla nekel szmos szp zsoltr. A trtnetek sorn elszr brahmmal kapcsolatban olvasunk rla, akkor mg a rvidebb Slem nven: a gyztes csatbl hazatr brahmot ajndkokkal ksznti Melkisdek, Slem kirlya (1Mzes 14:18-20). Ez a Melkisdek pedig a Felsges Isten papja volt: alakjban az kori pap kirly tpusa jelenik meg. Melkisdek neve mg egyszer szerepel az szvetsgben, a 110. zsoltrban. Ez az n. kirly zsoltr gy szltja meg Jeruzslem (mindenkori) kirlyt: "Pap vagy te rkk, Melkisdek mdjn- (4.v.), azaz kirly s pap egy szemlyben. Dvid teht, mint jeruzslemi kirly, hagyomnyosan rklte az egykori Melkisdek ketts tisztt. Igaz, hogy tnyleges papi funkcit nem vgeztek a jdai kirlyok, Dvid s Salamon is csak egy egy alkalommal mutatott be ldozatot: a szvetsg ldja, illetve a templom felszentelsekor (2.Smuel 6:17; 1.Kirlyok 8:62-64), ezt is csak amolyan fkegyri gesztusknt gyakoroltk. Mgis ez a specilisan jeruzslemi pap kirly tradci az idzett zsoltr szerint fennllt, s majd egyenesen a messisi gondolat irnyba hatott (v. Zsid 7.r.).

Ugyanez a zsoltr ezt is gri a kirlynak: "Hatalmad plcjt kinyjtja az R a Sionrl- (2.v.). A Sion hegye lett Jeruzslem kzpontja. Eredetileg ugyan a knani vrost, a ksbbi "nagy Jeruzslem dlkeleti dombjt neveztk gy, ksbb azonban a Sion nevet tvittk a templomhegyre. A knani vrost meghdt Dvid azzal alapozta meg a Sion vallsi tekintlyt, hogy ide hozatta a szvetsg ldjt, amely hosszabb ideig elfelejtve volt egy vidki vrosban. Erre utal a zsoltrvers: "Slembe kerlt a stra, lakhelye a Sionra (76:3). A szent lda elhozatalt pedig a 132. zsoltr rkti meg klti mdon:

"Indulj el, Uram, j lakhelyedre,

te s hatalmad ldja!

Mert a Siont vlasztotta ki az R,

ezt kvnta lakhelyl...:

Ott nvelem meg Dvid hatalmt,

gondom lesz felkentem mcsesre.” (132:8, 13, 17.)

Amikor aztn Salamon felptette itt az orszg templomt, lassanknt zarndokhely lett Jeruzslem. Rgtl fogva szoks s trvny volt, hogy az venknti nagy nnepeken meg kellett jelenni "Isten szne eltt- (2Mzes 23:14-17), emlkezni a nagy dvtrtneti esemnyekre, s hlt adni a fld termnyeirt, Isten ldsrt. Az orszg vidki vrosaiban, falvaiban nekszval hvogattk az embereket: "Jjjetek, rvendezznk az R eltt... Menjnk elje hlaadssal! (Zsoltrok 95:1-2) s a hvek szvesen fogadtk a hvst: "rlk, amikor ezt mondjk nekem: Az R hzba megynk (122:1).

A jeruzslemi zarndokt s a templomi nnepls kedves tmja lett a zsoltroknak. Voltak, akik napokig tart fraszt gyalogls utn rkeztek meg a szent vrosba, de megrkezve annl nagyobb rmmel hallottk az ket fogadknak Isten templomba hv szavt:

"Menjetek be kapuin hlanekkel,

udvaraiba dicsrettel!

Adjatok hlt neki, ldjtok nevt!

Mert j az R, rkk tart szeretete”.(100:4-5)

A templomtrre belp falusi ember naiv rvendezssel fedezi fel ott az otthonban is ismers madarakat:

"Mg a verb is tall hzat s a fecske is fszket,

ahov fikit helyezi oltraidnl, Seregek URa!”(84:4)

Innen azutn ttereldik figyelme az ott lev, szolglatukat vgz papokra, lvitkra. Milyen j lehet llandan ott lenni:

"Boldogok, akik hzadban laknak,

szntelenl dicsrhetnek tged! „(84:5)

Az nnepi istentiszteleten trzi az ember, mit jelent az, hogy itt nem egyedl van szent rmben, hanem egy egsz gylekezet tagja, amellyel egytt magasztalja Istent. A kzssghez tartozs tlse az egyik nagy ldsa a templomban ltelnek. Egy szvvel s szjjal lehet "dicsretet nekelni a hvek gylekezetben-, s lehet hinni azt, hogy "gynyrkdik npben az R (149:1, 4). A kultuszi gylekezet pedig gynyrkdhetett az istentisztelet ltvnyos rszleteiben, az ldozatok bemutatsban (66:13-15), maga is fogadalmakat teljestett (65:1), hallgatta a szent trtnetek felolvasst (135:1-14), htattal fogadta az ldst (128:5; 134:3). Akik elszr jrtak ilyen zarndoklaton, azok boldogan mondhattk el:

"Amirl hallottunk, azt (most) lttuk is

a Seregek URnak vrosban, Istennk vrosban (48:9).

A templomtrrl kijve aztn megcsodlhattk magt a vrost, ahogyan a zarndoksereg vezetje bemutatta:

"Jrjtok krl Siont, kerljtek meg,

szmlljtok tornyait!

Jl nzztek meg bstyit, jrjtok be palotit,

hogy beszlhessetek rla a jv nemzedknek!”(48:13-14)

Vgl a vroskapun kilpve sztnzhettek a krnyken, s megcsodlhattk a mig nagyszer panormt, a lanks hegyvonulatot a vros krl, ami megint szp kpzettrstshoz vezetett:

"Jeruzslemet hegyek fogjk krl,

npt pedig az R karolja t

most s mindrkk” (125:2).

Isten vrosnak nevezte a zsoltros Jeruzslemet (48:9), amelyet "lakhelynek vlasztott ki az R- (132:13) Mshol meg egy ldsmondsban gy kilt fel: "ldott az R a Sionon, aki Jeruzslemben lakik (135:21). Ez az ott laks termszetesen sszefgg a templommal, azon bell a szent ldval. A Szentek Szentjben helyeztk el a szvetsg ldjt, s annak fedlapja volt a lelki kpzelet szerint az a "trn-, amelyen lthatatlanul, kirlyknt foglalt helyet az R, a kerubok vdszrnyai kztt. Azrt szltja meg gy a zsoltros: "Te, aki a kerubokon trnolsz, jelenj meg ragyogva!- (80:2) Az URat pedig gy ismertk s magasztaltk, mint aki "nagy Kirly az egsz fldn- (47:3). gy volt Jeruzslem "a nagy Kirly vrosa, Isten vrosa. Az utbbi kifejezshez kapcsoldva klns mdon nekel a 46. zsoltr:

"Egy folyam gai rvendeztetik Isten vrost,

a Felsgesnek szent hajlkait.

Isten van benne, nem inog meg,

megsegti Isten reggelre kelve” (46:5-6).

E lers megrtsnl Jeruzslem vals fldrajzi helyzetnek ismerete nem sokat segt. A vros mellett volt egy forrs, amelybl a Kidrn patak tpllkozott, s e forrs sokat rt hbors idszakban, mert biztostotta a lakossgnak az ivvizet. "Folyamm- azonban, amelynek "gai- lettek volna, nem duzzadt. Klti lers ht ez, amelynek a szavai a teremts lershoz utalnak vissza: "denbl egy folyam jtt ki a kert megntzsre, amely sztgazott, s ngy gra szakadt- (1Mzes 2:10). A zsoltr teht Jeruzslem deni szpsgt s bsgt akarja megjelenteni. m ugyanakkor a vroson tl Istenre mutat: A Felsges Isten szent hajlka van ott (5. v. az istennv megint a Melkisdek fle jeruzslemi tradcira mutat), ezrt nem inog meg, ha ellensges hadak ostromoljk is. Egy trtneti emlk volt ennek a szemlltetje: a Jeruzslemet ostroml, tlerben lev asszr sereg nagy rsze egy "reggelre kelve ott pusztult el Isten csapsa miatt a vrfalak alatt (2.Kirlyok 19:35 36). A 46. zsoltr refrn verse bizonytja, hogy nem az emberi er, a fegyver, a vrfal jelenti az igazi vdelmet, hanem Isten megsegt jelenlte:

A Seregek URa velnk van, Jkob Istene a mi vrunk (8, 12. v.)

Ez a 46. zsoltr minden bizonnyal a "Sion nekek kz tartozott, amelyeknek az neklsre a fogsgban lev zsidkat ngattk gytrik (137:3). Kzkk tartozott a 48. zsoltr is, s hasonlan a 46.-hoz, ebben is ellensges erk tombolsrl van sz, amelyek azonban a Jeruzslemet oltalmaz Isten "lttn megfutamodnak. Ebben a zsoltrban is van egy talnyosan hangz meghatrozs: "Szpen emelkedik a Sion hegye... az szaki oldalon- - sz szerint fordtva: "a messze szakon- (3.v.). Azrt klns ez, mert br a templom hegy a knaniaktl elhdtott rgi vrosrsztl szakra fekdt, mgis kzvetlen kzelben volt. Szzadunk egyik nagy rgszeti szenzcija volt az kori Ugarit vros romjainak a feltrsa s az ott tallt iratok, kztk a szr knani Baal mtoszok megfejtse, s itt tallunk a zsoltrhoz magyarzatot. Izrael orszgtl valban "messze szakra volt Ugarit s mellette a Cfn = szak nev hegy, amelyet az istenek lakhelynek tartottak. Mrmost az "szak hegye- kzismert lehetett Izraelben is, s a zsoltrr prhuzamosan hasznlta a Sionnal, mint Isten hegyvel. Nemcsak a klti szabadsg pldja ez, hanem mutatja az szvetsg btran mitolgitlant szellemi erejt is: ez az tvett nv csak jelz az egy risten fldi lakhelynek megnevezsnl.

A dicssg szzadai utn eljtt Jeruzslemre a megprbltats slyos korszaka. A prftk szavaibl gy ltszik, hogy tlsgosan knnyelmen s mechanikusan fogtk fel az emberek az Rnak Jeruzslemhez val ktdst, s nem vettk komolyan azt, hogy csak a tiszta szvvel, megtr llekkel hozz jvket fogadja el s oltalmazza meg (Jeremis 7:3-11). Enlkl a Sion remnysg ertelen, a templomi istentisztelet is csak res formasg (50. zsoltr). Maga az R pedig nem lesz mindig oltalmaz "ers vr-. s csakugyan eljtt az id, amikor a zsoltrrnak ktsgbeesetten kellett panaszolnia:

", Isten! Pognyok trtek rksgedre,

meggyalztk szent templomodat,

romhalmazz tettk Jeruzslemet (79:1).

Lngba bortottk szent helyedet,

porig alztk neved hajlkt” (74:7).

Kr.e. 587 ben trtnt a szrny katasztrfa, amikor a babilniai hdt hadsereg ilyen mdon puszttotta el Jeruzslemet, a vros (s az orszg) lakinak nagy rszt pedig Babilniba hurcoltk. A hazjtl, templomtl elszaktott fogoly np zsoltra mr keser jajsz: "Srtunk, ha a Sionra gondoltunk- (137:1). A keser tkozdsban pedig nmagukra mondtk ki az els tokszt:

"Ha megfeledkezem rlad, Jeruzslem,

bnuljon meg a jobb kezem,

nyelvem ragadjon az nyemhez,

ha nem emlkezem rd... „(137:5-6).

A tehetetlen harag s a ktsgbeess magban semmit sem segt. Majd idvel fellkerekedett rajta az elpusztthatatlan hit, hogy brmi trtnt is, a kivlaszt Isten h marad dvt ad szndkhoz, npt sem vetette el vgleg. Nem csupn a megtrni ksz szvek lttn, hanem elssorban nmagrt, az szent nevrt s dicssgrt knyrl npn s Jeruzslemen (79:9; 80:19-20). Ebbl fakad a knyrg imdsg: "ptsd fel Jeruzslem kfalait!- (51:20) s a mg tvolabbra nz remnysg:

"Felpti Jeruzslemet az R,

sszegyjti a sztszrdott Izraelt” (147:2).

Ez a remnysg azta is l a diaszprba sztszrdott Izraelben. s noha ennek teljes valsga egyelre alig elkpzelhet, Jeruzslem megmarad eszmei kzpontnak. s itt most mr nemcsak a testi Izrael, hanem zarndokltogatsa sorn valban "mindenfle nemzet egybegyl- Jeruzslemben, Messist vrk s a Messist mr megtalltak, s egynteten mondjk a zsoltr szavait:

"Kvnjatok bkt Jeruzslemnek!

Legyenek boldogok, akik tged szeretnek!” (122:6)

Parokia honlapja 2017

 

 

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!