//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Szab Pl Az igehirdet Klvin

Az igehirdet Klvin

Szab Pl: A levl 2009. jnius 54. vf. 1. sz. http://protestans.ch/

Klvin1 Jnos 1509 jl. 10-n szletett Noyonban, Franciaorszg sokak ltal legfrancibbnak tartott megyjben, Picardiban. desapja Klvin Girard pspki gyviv, desanyja Le Franc Jeanne gazdag vendgls lenya. A csald neve eredetileg Cauvin, amelyet Calvinra latinostottak. Ennek a cikknek most nem az a feladata, hogy a reformtor letrajzrl adjon egy kivonatot. A szletsi dtumnak szmunkra az a jelentsge, hogy a jubileumra utaljon, hiszen az 500-ik vfordult nnepeljk. A szletsi hely s csaldi szrmazs pedig arrl szl, hogy itt egy zig-vrig francia rzelm s gondolkodsmd emberrel van dolgunk.

Az 500 ves jubileum magban hordja annak a veszlyt is, hogy eleve nem kzelednk objektven Klvin szemlyhez. A magyar reformtus berkekben trtnetrsunk hajlamos tulzsokra s megdicstsekre. A jubileum lelkesedsben igyeksznk mindazt, ami a jubillt kpt zavarn, rthetetlenn tenn vagy elhomlyostan, flretenni. Klvinbl Szent Klvin lesz, alakja apostoliv nvekszik s rsai kijelentsekk vlnak. Ilyenkor sokszor elfelejtjk a "sola scriptura" alapelvt s meg vagyok gyzdve arrl, hogy Klvin maga is tiltakozna az ellen, ahogyan t sokszor idzzk s magyarzzuk. Mivel most itt a klvini igehirdets formival foglalkozunk, szeretnm elkerlni ezt a jubileumi hangulatot. Soha sem szabad elfelejtennk, hogy mindaz, amit a reformtor rt vagy mondott, az nem az Ige (azaz Isten szava), hanem annak a magyarzata, elemzse vagy interpretcija. Egybknt ugyanez rvnyes a Dordrechti Knonokra, a II. Helvt Hitvallsra vagy a Heidelbergi Ktra is. Reformtus egyhzunk abbl indul ki, hogy Klvin ltta s kzvettette helyesen az evangliumot, ami nem azt jelenti, hogy mindaz, amit rt, mondott, magyarzott az l igt helyettestheti.

Ha a klvini igehirdets mdszereirl beszlnk, akkor tk. genfi tevkenysgre kell vonatkoztatnunk, teht az 1541-tl 1564-ig terjed idszakra, amikor megvalsthatta elgondolsait. Klvin igehirdetsnek hrom lnyeges formja van: rsban, predikciban s dialgusban (gy is fogalmazhatjuk hogy megbeszlsben).

Itt most rsaival nem foglalkozunk, hiszen ezek igen jl ismertek s erre elhvott teolgusok sokflekppen elemeztk ket. Csak egy jellegzetessgre szeretnm felhvni a figyelmet: Klvinnak alig vannak spontn rsai. Tudjuk, hogy f mvt az Institutit hromszor (1536, 1539-41, 1559-1560) adta ki, hrom lnyegesen megvltoztatott, st tfogalmazott szveggel, utoljra francia (1559) s latin (1560) nyelven. Mg levelei sem spontn iromnyok, hanem sokszor tbb vltozatban kerltek nyilvnossgra. Ezek az utlagos korrekturk sajnos megneheztik a trtnsz munkjt, mert tomptjk vagy egyenesen megszntetik a kzvetlen aktualitst. Klvin gy rzi, hogy abban, amit r s mond, Istennek s olvasjnak illetve hallgatjnak van elktelezve, teht konzekvensen vigyznia kell, hogy ne legyen a szveg az isteni kijelentssel ellenttben s emellett rthet legyen mindenki szmra. rdekes, hogy ezt a kt kritriumot Klvin teljesen egyenrangnak tekinti a szolglat szemszgbl. Ezrt abbl kell kiindulnunk, hogy a klvini szvegek minden esetben tbbszrsen tgondolt, trgyilag s stilisztikailag formlt munkk.

Klvin a trtnelem egyik legaktvabb "prdiktora" volt. Teljestmnye ebben a tekintetben meghaladta els s msodik genercis reformtortrsainak tevkenysgt. De Bze Theodor rja rla: „minden msodik hten naponta prdiklt, ha lehetett minden vasrnap ktszer, hromszor hetenknt tartott eladsokat a teologin, ezenkvl vezette a konzisztrium vizsglatait, minden pnteken tartott egy eladst a Bibliagylsen amit kongregacinak neveznk s hallig ezt gy folytatta megszakts nlkl".2 Ugyanezt rja rla de Raemond Florimond:3 "nehz lenne hasonlt tallni Klvinhoz, mert 23 v alatt... prdiklt minden nap s vasrnap sokszor ktszer... stb... s fennmaradt idejt pedig ri munkra fordtotta...amivel mint egy Pontifex Maximus az egsz szekts vilgot elrte”. Teht mg ellensgei is elismertk csodlatos prdikcis tevkenysgt. 1549 szept 29-tl Klvin prdikciit egy gylekezeti tag, Denis Raguenier gyorsrssal jegyzetelte, 2300 prdikcijt sokig jl rendezetten megriztk, mg egy knyvtros az egsz gyjtemnyt kilra (!) el nem adta.

Fradtsgos rekonstruk-cis munkval sikerlt mig kb. 1500 sermnt jra sszel-ltani, de az egsz anyag kritikai tdolgozsra vr eltekintve olyan prdikciktl, amelyek kln kiadsra kerltek. Klvin nagyon nkritikusan tlte meg sajt prdikciit. Mr utaltunk arra, hogy fenntartssal volt mindenfle spontaneitssal szemben. Mikor 1552-ben ngy prdikcijt kiadtk, terjedelmes levelezst folytatott arrl, hogy ezeket a tmkat mr trakttusokban kidolgozta, ezrt a spontn prdikcik megjelentetsnek szksgessge megkrdjelezend. Klvin flt nyilvnvalan attl, hogy a prdikci hevben meggondolatlan, flrerthet vagy tves dolgok csszhatnak be a szvegbe. Klvin egyik kiadja Girard Jean panaszkodik is, hogy a "Huszonkt prdikci a 119. zsoltrrl" kiadsa alkalmval a gyorsrssal rgztett szvegbe s az anexusba a reformtor mg egy csom kommentrt akart beerszakolni.

Klvin kivl retorikus volt. Valamennyi kortrsa lerja, hogy magval ragadta hallgatsgt, de azt is, hogy prdikciiban sokszor emocionlis s kolerikus kitrsekre is sor kerlt. Ezek a hatalmas erej sznoklatok testi teljestkpes-sgnek a hatrait is rintettk, hiszen tudjuk, hogy istentiszteletek utn ez a trkeny frfi sokszor az sszeomls hatrn volt. Taln ppen emiatt flt sajt spontn szvegeitl. De ez az ember, aki valban a tvtantstl val flelemmel vitte vgbe szolglatt, nem rta le elre a predikcik szvegt! Tudjuk hogy sok jegyzetet csinlt, az igt valban forgatta szivben, de amikor fenn llt a szszken gy rezte, hogy a Szent Llek maga beszl rajta keresztl. Klvin irja: "ha az evanglium prdikltatik Isten nevben, akkor gy rzem mintha maga szlna kzvetlen szemlyben" majd tovbb: "n beszlek ugyan, de hallom magamat ahogyan vezetve vagyok a Szent Llek ltal. gy lesz az Ige nekem gy mint msoknak a hasznra"4 Reformtorunk ngy lenyeges felttelt szab a prdikciknak:

1. A prdikcinak az evangliumrl kell szlnia, azaz Jzus Krisztusnak kell a kzppontban llnia.

2. A prdikcinak a hallgatsg hasznra (lelki gazdagodsra) kell elssorban irnyulnia (ne legyen "a levegbe spekullt" teolgiai tma)

3. A prdikcinak legalbb annyira kell szlnia maghoz a prdiktorhoz is, amennyire a hallgatsgot akarja megrinteni.

4. A prdikci legyen retorikusan hatsos.

Sajt prdikcis szerept gy ltja Klvin: "Urunk azt akarta, hogy n mint egy trombita legyek, hogy magam kr gyjtsem azt az engedelmes npet, amely az v s hogy n is a nyjhoz tartozzam mint a tbbiek. Ha teht a hangomat fogjtok hallani, azt jelenti, hogy mi, ti s n, sszegyljnk, hogy Isten s a mi Urunk Jzus Krisztus nyjv legynk.”5

A klvini prdikci nem hvogat, nem evanglizl prdikci. Clja az, hogy a nyj egytt maradjon s a hitben ersdjn. A reformtor tantani akarja Isten kivlasztott s elhvott gyermekeit, hogyan ljenek ebben a bns, ellensges, stni vilgban. Klvin azt akarja, hogy "senki se trjen vissza a templombl gy, ahogyan eljtt ide”, hanem meggazdagodva, megersdve s megtisztulva menjen haza, mert ha ez nem gy lenne, akkor "ez Isten igjnek a megszentsgtelentse" lenne.6

Mg egy aspektust meg kell emlteni: Klvin a prdikcival gy akarja Isten igjt kzvetteni, hogy azt mindenki, teht a legegyszerbb rstudatlan ember is megrtse: „nem vagyok itt egyedl, hanem valamennyitk hasznra kell vlnom, ha flmegyek a szszkre.” Nem res retorikt akar reformtorunk, hanem zig-vrig szinte bizonysgttelt, ahol a prdiktor teljesen felolddik Isten zenetben. „Ha n a szszkrl Isten nevben figyelmetekbe lopnm magam s hamisan flrevezetnm a npet, az olyan alvalsg lenne, ami minden mst fellml"7. Klvin ktsgtelenl a prdikcit tartotta reformtori szolglata kzppontjnak, egy olyan szolglatot, amely megviselte, testi tartalkait felemsztette, amelytl szolgli alzattal rettegett s mgis mindenek felett szeretett.

Az Ige kzvettsnek msik klvini formja volt a kongre-gci, amit ma ugy hvnnk, hogy bibliara (amelynek bibliaiskola szer vonsai is voltak). Hasonl sszejvete-leket 1536-ban Bullinger Henrik vezetett be Zrichben „prophezey” nven, amire lelkszek s gylekezeti elljrk voltak hivatalosak8.

Ezt a bibliatanulmnyozsi formt vettk t Genfben megszigortott renddel: „az sszes lelksz s mindazok, akik a falvakban szolglatot vgeznek vegyenek rszt egy olyan sszejvetelen egyszer egy hten, ahol foglalkoznak a Szentrssal azrt, hogy a tiszta tants s annak egysge megmaradjon..." rja Klvin9 s az igazolatlan elmaradst kizrssal fenyegeti meg.

A kongregcin lehetsge volt minden szolglnak, hogy hozzszljon az olvasott, vagy ltala hozott ighez. Sajnos ezek az alkalmak sokszor arra is szolgltak, hogy teolgiai ellenfelek a nylt vitban leszmoljanak egymssal. Hres pldi voltak ennek az egykori karmelita szerzetes Castellio Sebestyn esete, aki az eretnekek ldz-se ellen lpett fel s ezrt a reformtor feljelentette (1544) s a sokkal tragikusabb Bolsec Jeromos gye, akinek az volt a szerencstlensge, hogy Klvin belpett a terembe, ahol az „tkos predestincirl" sznokolt. Bolsec megszta a dolgot egy kemny brtnbntetssel s kitoloncolssal. Persze ne feledjk el, hogy mg a kzpkori gondolkodsmd korszakban vagyunk. A Szenthromsg tagadsa (Servet) vagy a dm-lelksz tkozsa (Bolsec) abban az idben fggetlenl a felekezeti hovatartozstl hallos bnknek szmtottak a vilgi igazsgszolgltats szemben is. (Servetet egybknt a katolikusok is eltltk s in effigie meggettk). Ne legyen ez mentsg, de rtsk meg, hogy az akkori kor embertl, brki legyen is az, nem lehetett elvr-ni, hogy teljesen felrugja azt a trvnyessget, amely nyilvnvalan a trsadalom elengedhetetlen tmasznak szmtott.

Minden pnteken reggel sszejtt kb. 60 szemly az Auditoire-ba, ahol a vezet lelkszek elszr egy meghatrozott bibliai fejezetet megmagyarztak, amihez hozz lehetett szlni. Az egsz alkalom kzs bnbnati imval kezddtt, majd hlaad zsoltrokkal s imakzssggel vgzdtt. A kongregcik kvetkezetes gyakorlata valban elrte, hogy a gylekezet hitletben megmaradt az egysg s ezeken az alkalmakon olyan kzssg neveldtt, amely mg Klvin halla utn is sokig megrizte tantsnak a tisztasgt. Persze mondanunk se kell, hogy ezeket az alkalmakat is Klvin uralta. Nyilvnvalan ezzel is arra trekedett, hogy Krisztus nyja egytt maradjon.

Ha megvizsgljuk Klvin igehirdeti aktivitst, mi marad meg szmunkra egy fl vezred tvlatbl? Bizonnyal rvnyesek mindazok a kritriumok, amelyeket Klvin a prdiktori szolglattal szemben felllt. Szolglati tevkenysgnek kzppontjban llt a bizonysgttel, s j lenne, ha egyhzunkban (amely magt sokszor klvinistnak nevezi) ez jra tudatosulna. A hit hallsbl van s a prdikci sok ellenttes vlemny ellenre nem elavult s lejrt eszkze az igehirdetsnek, hanem az egyetlen olyan lehetsg ahol a szolgl egsz lnyt beleadhatja az Ige tolmcsolsba. A prdikci, a mindenki szmra rthet s mindenkinek szemlyesen szl prdikci ktezer esztendeje az egyhz legfontosabb mdszere Isten zenetnek a tovbbadsra. Bizonnyal szorongat minket is a szolglat egyre sztesbb rendetlensge. A Szentrs helyes rtelmezse s megrtse csak a kzssgen keresztl s a gyakorolt kzssgi letben trtnhet. Klnsen mai vilgunk bizonytalansgban s egyre fokozd zavaros irnyvesztsben, j lenne ha jra btorsgunk lenne „kongregcik-ban” az igt egytt tanulmnyozni s egytt elcsendesedni.

1. Tk. a helyes irsmd Calvin. n se szeretnm, ha a nevemet Nmetorszgban Saboonak rnk.

2. T. de Bze: L'histoire de la vie et mort -de Caivin

3. F. de Raemond. Op. VII. Cap. A levl 2009 jnius 3

4. Prdikci Jkob kivlasztsrl

5. 1 Timteus magyarzata

6. Jb magyarzata

7. 5 Mzes magyarzata

8. Bullinger ennek a bevezetst melegen s srgeten ajnlja a magyar reformtusoknak un. kikldsi levelben 1559-ben. Ein kleines Sendschreiben... Claudiopolis

9. Jean Calvin: Deux congrgations et exposition du catchisme

Szab Pl: A levl 2009. jnius 54. vfolyam 1. sz. http://protestans.ch/

 

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!