„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Dunántúli kántorképzősöknek. RÉGI ÉS ÚJ ÉNEKANYAG
Az új énekanyag kidolgozásának szempontjai:
Az új énekanyagot úgy dolgoztam ki, hogy a régihez képest a lehető legkevesebb legyen az eltérés és így zökkenő mentesebben lehessen áttérni az újra. De miért volt erre szükség? Talán legvilágosabb, ha az alábbiakban összefoglalom a fontosabb alapelveket.
Az összes, több szöveggel is előforduló (ad notam) dallamot fel kell venni a memoriter-listába. (Korábban nem szerepelt pl. 24. 32. 34. 35. 146. 286. 301. 380. 485. stb.)
Jó néhány olyan ének kikerült ellenben a memoriterek közül, melyek csak egy szöveggel szerepelnek, amúgy is népszerű (többnyire angolszász eredetű), de nem a legfontosabb alapénekek közül való (300. 392. 397. 398. 461. és következők, 471.), de bekerültek olyanok, melyek a gyülekezeti énekanyag értékes, de nem eléggé ismert rétegéhez tartoznak. (273.)
A felvételire kért énekeket újból át kell venni az A csoportban (4 éneket nehézsége miatt a B csoportba soroltunk), mert így fontos alapénekek nem kerülnek terítékre, másrészt az A csoport óráinak elején amúgy is hasznos, ha a csoportos és egyéni éneklést már ismertnek vehető dallamokon gyakorolják. Indokolja ezt az is, hogy a felvételit nem mindenhol lehet megszervezni és ez nem kikérdezéses, hanem szúrópróba szerű módszerrel történik.
A fentiek miatt az A-B-C csoportok énekanyagát 10-10 énekkel meg kellett növelni és mivel főleg az A csoport fogadta be a felvételi anyagot, ezért ott a memoriterek száma is megemelkedett (50 helyett 65 ének, de ebből „elvileg” csak 39 az új)
A kántorvizsgán kért 150 memoriter úgy jön ki, hogy a D csoportban korábbi énekekből (főleg az A csoportból) 10 éneket kell kívülről megtanulni. (Annak nem láttam értelmét, hogy a D csoportban tárgyalt, a legritkábban alkalmazott énekek közül jelöljek ki újabb memoritereket.)
Javasolt és előkészítendő segédletek a tanításhoz:
Alapelvek az egyes csoportokra bontva a közös és egyéni éneklés kialakításához, gyakorlatához. (Hangadás, hangképzés, formálás, tempó stb.)
Énektanulós CD lemezek szerkesztése és sokszorosítása.
Jegyzetek az egyes énekekhez, valamint az ad notamokhoz. (Csomasz Tóth K. könyve alapján, kiegészítve egyéb adatokkal.) Ide tartozik a stíluscsoportonkénti táblázat átdolgozása (már tavaly elkészült), melyből nemcsak az egyes énekek eredetét könnyű megtalálni, hanem az adott dallamhoz kapcsolódó egyéb énekeket is megjelöli.
Kiegészítő énekanyag az új ifjúsági énekeskönyvből („Az Úrnak zengjen az ének”)
A genfi zsoltárok éneklésének alapelvei (diézis használata, sortagolás stb.)
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére