„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
Hiszem először, hogy ő valóságos és örök Isten az Atyával és a Fiúval.1
Másodszor, hogy ő nekem is adatott,2 engem igaz hit által Krisztusnak és Krisztus minden jótéteményeinek részesévé tesz,3
vigasztal,4 és velem marad örökké.5
54. Mit hiszel az egyetemes keresztyén Anyaszentegyházról?
Hiszem, hogy Isten Fia1 a világ kezdetétől a világ végezetéig2 az egész emberi nemzetségből3 Szentlelke és igéje által4 az igaz hitben megegyező,5 örök életre kiválasztott gyülekezetet6 gyűjt magának,
ezt oltalmazza és megtartja.7
Hiszem, hogy ennek a gyülekezetnek én is élő tagja vagyok,8 és örökké az is maradok.9
1 Jn 10,11
2 Zsolt 71,18; 1Kor 11,26
3 1Móz 26,4
4 Ézs 59,21; Róm 1,16; 10,14–17; Ef 5,26
5 ApCsel 2,46; Ef 4,3–6
6 Róm 8,29–30; Ef 1,10–13
7 Mt 16,18; Jn 10,28–30; 1Kor 1,8–9
8 1Jn 3,21
9 1Jn 2,19.27
55. Mit értesz a „szentek közösségén”?
Először azt, hogy a hívők együtt és egyenként is tagjai az Úr Krisztusnak, és részesei minden javának és ajándékának.1
Másodszor: mindenki tekintse kötelességének, hogy ajándékaival a többi tag javára és üdvösségére készséggel és örömmel szolgáljon.2
1 1Jn 1,3; 1Kor 1,9; Róm 8,32
2 1Kor 12,12–13.21; 13,5; Fil 2,4–6
56. Mit hiszel a bűnök bocsánatáról?
Hiszem, hogy Isten Krisztus elégtételéért1 soha többé meg nem emlékezik sem bűneimről, sem bűnös természetemről, amelyek ellen egész életemben harcolnom kell,2
hanem kegyelméből Krisztus igazságával megajándékoz engem, hogy soha többé ítéletre ne jussak.3
1 1Jn 2,2; 2Kor 5,19.21
2 Jer 31,34; Zsolt 103,3–4.10.12; Róm 7,24–25; 8,1–4
3 Jn 3,18
22. úrnapja
57. Miféle vigasztalásod van a test feltámadásából?
Az, hogy nemcsak lelkem vétetik fel Krisztushoz azonnal ez élet után,1
hanem testem is egyesül majd lelkemmel, amikor Krisztus hatalma feltámasztja,
és az ő dicsőséges testéhez lesz hasonlóvá.2
1 Lk 23,43; Fil 1,23
2 1Kor 15,53–54; Jób 19,25–26; 1Jn 3,2; Fil 3,21
58. Miféle vigasztalásod van az örök életről szóló hitvallásból?
Mivel már most előre érzem szívemben az örök élet örömét,1 hiszem, hogy életem elmúltával olyan teljes boldogságom lesz,
amilyet „szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem gondolt”,2amelyben Istent örökké dicsérni fogom.3
1 2Kor 5,2–3
2 1Kor 2,9
3 Jn 17,3
23. úrnapja
59. Mi hasznát veszed, ha mindezeket hiszed?
Azt, hogy Krisztusban Isten előtt igaz vagyok
és az örök életnek örököse.
Hab 2,4; Róm 1,17; Jn 3,36
60. Mi módon vagy igaz Isten előtt?
Egyedül a Jézus Krisztusban való igaz hit által.1
Bár lelkiismeretem vádol, hogy Isten parancsolatai ellen súlyosan vétkeztem, azokból soha egyet sem tartottam meg,2 és még mindig hajlamos vagyok minden rosszra,3
Isten az ő ingyen kegyelméből,4 minden érdemem nélkül,5 nekem ajándékozza és tulajdonítja6 Krisztus tökéletes elégtételét,7 igazságosságát és szentségét.8
Ezért én úgy állhatok Isten elé, mintha soha semmi bűnt nem követtem volna el, és semmi bűnöm nem lett volna, és mintha én tanúsítottam volna azt az engedelmességet is, amelyet Krisztus érettem tanúsított9 –
de csak akkor, ha Krisztus jótéteményeit hívő szívvel elfogadom.10
1 Róm 3,21–22.24–25.28; Gal 2,16; Ef 2,8–9; Fil 3,9
2 Róm 3,9
3 Róm 7,23
4 Róm 3,24; Ef 2,8
5 Tit 3,5
6 Róm 4,4–5; 2Kor 5,19
7 1Jn 2,2
8 1Jn 2,1
9 2Kor 5,21
10 Róm 3,22; Jn 3,18
61. Miért állítod, hogy egyedül csak a hit által lettél igazzá?
Nem azért, mintha a hitem érdemesítene arra, hogy Istennek kedves legyek,
hanem mert Isten előtt az én igazságom egyedül Krisztus elégtétele, igazságossága és szentsége,1
és ezeket én csak hit által tudom elfogadni és sajátommá tenni.2
1 1Kor 1,30; 2,2
2 1Jn 5,10
24. úrnapja
62. Jó cselekedetünk miért nem lehet igazsággá vagy annak valamely részévé Isten előtt?
Azért, mert annak az igazságnak, amely Isten előtt megállhat, teljesen tökéletesnek és Isten törvényével minden tekintetben egyezőnek kell lennie.1
Viszont ebben az életben legkiválóbb cselekedeteink is tökéletlenek és bűnnel szennyezettek.2
1 Gal 3,10; 5Móz 27,26
2 Ézs 64,6
63. Hogyhogy nem érdemlünk jó cselekedeteinkért semmit, pedig azokért Isten jutalmat ígért már itt a földön s a jövő életben is?
A jutalmat nem érdem szerint osztja Isten, hanem kegyelemből.
Lk 17,10
64. Nem tesz ez a tanítás könnyelmű és gonosz emberekké?
Nem.
Mert lehetetlen, hogy azok, akik igaz hit által Krisztusba vannak oltva, ne teremjék a hálaadás gyümölcseit.
Mt 7,18
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére