„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Az ige a múlandó világból az örökkévaló felé mutat; lélekben fölemel a földi nyomorúságból a mennyei dicsőségbe. Ebben a mostani gyászunkban így általa vigaszutalást nekünk Isten.
I.
János apostol, a Mennyei Jelenések könyvének látnoka nagy sokaságot lát Isten mennyei királyi széke és a Bárány előtt. Öltözetük fehér ruhákból áll, a kezeikben pálmaágak. Azt kérdi tőle az őt kísérő angyal: Kik ezek és honnan jöttek? Uram, te tudod, volt a látnok felelete. És a 24 vén egyike megmagyarázza: „Ezek azok, akik jöttek a nagy nyomorúságból, és megmosták az ő ruháikat, és megfehérítették ruháikat a Bárány vérében. Ezért vannak az Isten királyiszéke előtt; és szolgálnak neki éjjel és nappal az ő templomában; és aki a királyiszékben ül, kiterjeszti sátorát felettök”.
Keresztyén hitünk és reménységünk szerint ez a mennyei sereg most egy hazatért boldog lélekkel szaporodik. Talán most is hangzik a kérdés: Ki vagy és honnan jöttél? És a mi hazaérkezett aa feleli: Egyike vagyok azoknak, akik jöttek a nagy nyomorúságból, - de akik a Bárány vérében megfehérített ruhákban jártak…Felelhetünk-e másképpen ama boldog percben, amikor belépünk a menny kapuján?
II.
Id. T.B. testvérünk is elmondhatja: Uram, jöttem a nagy nyomorúságból. Ez az emberi élet, legyen bár 70, vagy 80 esztendőre terjedő (avagy mint a koporsóban nyugvó testvérünk esetében: 82 év): nagyobb részt csak nyomorúság és fáradság. Ritka örömök, a sok gond, bánat és küzdelem között. Valamikor nem ilyen volt az emberi élet. Kezdetben. De amióta a bűn jegyében folyik a földi élet, minden emberi ösvény a nagy nyomorúság völgyében kanyarog tova. T.B. aa. életében a nagy nyomorúságot jelentheti az, hogy házassága első évében beköszöntött az öröm: fiúgyermeke született; de 3 nap múlva életébe betört a bánat: ifjú felesége odalesz, özvegyen hagyva őt és árván a pici gyermeket. Csak pillanatokig tart az öröm; nincs e földön igazi, zavartalan boldogság. Aztán újra házasodik; jönnek a munkás, küzdelmes évek, majd a végső próbáltatás: az öregség. Elmard mellőle a második társ is, akit súlyos betegségében nagy önfeláldozással ápolt…aztán következik négy évi özvegység, saját egészségének megromlása és íme, a vég, a kikerülhetetlen. Mi ezt mondjuk hittel: a földi vég!
III.
Mert a nyomorúságból hazafelé zarándokló sereg tagjai tudják: a halál csak a földi élet végét jelenti. Ennek a seregnek a tagjai megmosták ruháikat a Bárány vérében! A hívő ember fehér ruhákban jár a nyomorúság és a halál árnyékának a völgyében. Bűnbocsánatból élünk, kegyelemből élünk. Krisztus Urunk meghalt érettük a keresztfán; azóta a szennyes ruha megtisztulhat, a bűnök megbocsáttatnak, szeretetben járhatunk, s még a halál sem árthat nekünk. Krisztus halála és feltámadása óta tudjuk, hogy a halál nem bűneinkért való megfizetés, hanem csak meghalás a bűnre nézve és általmenetel az örök életre.
Elköltözött Szerettetekről elmondtátok: sokat olvasott, művelte szellemét. Kell is ez, mindnyájunknak. De a mi vigasztalásunk az, hogy nem az vált meg a haláltól, amit mi teszünk, hanem az, amit Isten tett érettünk. A keresztfának az áldozata! Elmondtátok, hogy jóindulatú, övéit nagyon szerető ember volt. mégsem ez a mi vigasztalásunk, hanem az, hogy Jézus Krisztus érette is odaáldozta magát a Golgotán. Ha ezt az áldozatot igaz hittel elfogadta, ott van immár ahol a fehér ruhás sereg tagjai nem éheznek és nem szomjaznak többé, sem a nap nem tűz reájuk, sem semmi hőség; mert a Bárány maga legelteti őket; élő vizek forrásaihoz terelgeti őket és Isten eltöröl az ő szemeikről minden könnyet (15-17.v.) - Ezzel a hittel és boldog reménységgel búcsúzzatok hát Szerettetektől, a boldog feltámadás reménysége alatt.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére