„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Az apostol szavain keresztül Isten vigasztal. Azokat a keresztyéneket, akiket hitükért üldöztek egykor. Azzal vigasztal, hogy maga az ÚR is szenvedések tüzén át jutott el a mennyei dicsőségre. Nem valami rémületes dolog, ha híveit is utóléri a próbáltatás tüze. Csak az Ővele való közösségünk egyik oldala ez. A másik oldal, a dicsőségben való osztozásunk is nyilvánvalóvá lesz egykor. Amikor az Ő dicsőségében fogunk majd megjelenni, minden evilági szenvedésünk csekélységnek fog tűnni. Ezekkel a szavakkal vigasztal most bennünket Isten, e ravatal mellett. Figyeljünk rá!
I
A próbáltatásnak ez a tüze most közöttetek lángolt fel, Testvéreim. Nem csak anyagi javakat pusztított el, hanem egy hétig tartó rettentő szenvedés után elragadott egy drága életet: egyetlen gyermekét az őt forrón szerető szülőknek, egy drága hitvestársat, s egy 3 éves kislány mellől a pótolhatatlan édesanyát. Így végződött be, alig 28 éves életkorban Gy. V.-né szül. N. E. testvérünknek az élete. A külső lángok és a szívében égő fájdalmas tűz együttesen emésztette el ezt az ifjú életet. Lehetetlen megdöbbenés nélkül állni e koporsó mellett. Mindenikünk szívében ez van bizonyára: Milyen rémületes ez!
Igénk éppen erre figyelmeztet: „Ne rémüljetek meg attól a tűztől, amely próbáltatás végett támadt köztetek…” az a tűz ugyanis nemcsak ott, a Bulváron, a VI. emeleti lakásban lángolt fel. A fájdalom égető lángjai ott lobognak a ti lelketekben. Titeket próbál Isten bölcsessége és szeretete ezzel a belső tűzzel: vajon hogyan álljátok ki ezt a súlyos próbát? Tudjátok-e hittel hordozni? Meglátjátok-e a rettentő csapásban is a szerető Isten közellétét, Aki mindent javukra rendez az Őt szeretőknek? Ez a próba az, amit ki kell állnotok! Megmaradtok-e Isten mellett - és akkor vigasztalást és békességet nyertek; vagy megtagadjátok Őt, - és akkor belezuhantok a reménytelen kétségbeesésbe!
II.
Igénk minden szenvedést hordozót, minden gyászolót azzal vigasztal, hogy „…amennyiben részetek van a Krisztus szenvedésében, örüljetek, hogy az Ő dicsőségének megjelenésekor is vigadozva örvendezhessetek”.
A mi szenvedésünk csak parányi része a Krisztus szenvedéseinek. Mögöttünk a Nagypéntek, meg a Húsvét: azt hirdetteti ez ünnepek által Isten, hogy Ő kimondhatatlan nagy szeretettel szeret minket. És ezt a nagy szeretetét abban mutatta meg, hogy szent Fiát érettünk halálra adta. Az Ő ártatlan, szent élete ott égett el a legnagyobb szenvedések tüzében a keresztfán. Azért, hogy nekünk életünk legyen, azért, hogy szeretni tudjuk egymást, mindent elhordozó, elfedező, mindent megbocsátani kész szeretettel.
Így szerette Isten. Gy. V.-né N.E. testvérünket is. szülői otthonában szerető szívek melegében nőtt fel. Boldogság tüze égett a szívében, amikor három és fél éve házasságot kötött; az igazi szeretet tüze melengette a szívét, amikor három éve világra hozta gyermekét. És most ez a láng kialudt, elhamvadt. De nem örökre! Isten nem hagy bennünket a halálban. A húsvét azt jelenti, hogy van élet a halál után. Hogy ez az élet kinek-kinek milyen lesz, az itt dől el, a földi életben. Örökéletünk, vagy örök kárhozatunk már itt kezdődik el, a földön!
III.
Vigyázzatok azért a szívetekre, Testvérek! Milyen tűz ég abban? A szeretet, a hűség, az áldozatkészség tüze? Vagy a keserű indulat, az ellenségeskedés, a gyűlölködés tüze? Isten Szentlelke: a mennyei szent Tűz töltse be mindannyiunk szívét, hogy szeretetben éljünk e földön, míg időnk van. Oltsuk meg a gyűlölet kárhozatos tüzét. Szeressétek jobban egymást, hogy éljetek. Ámen
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére