„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:
Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16
Erm s pajzsom az R, benne bzik szvem. Zsoltr 28,7
… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti." Karl Barth
A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...
Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .
E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben, a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal
„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
2. Dr Bustya Dezs TEMETSI BESZDEK II. jszvetsgi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
A klt, jl ismert versben attl a gondolattl szenved, hogy gyban, prnk kzt tallja majd a hall. Irtzik ettl a gondolattl: Lassan elfogyni, mint a gyertyaszl, mely elhagyott, bezrt szobban ll. - Ti, Gyszol Testvreim, gy ltttok elemsztdni szeretett hozztartoztokat. Betegsge hrom vvel ezeltt kezddtt, egy ve slyosbodott, s az utols hat hnap volt a legslyosabb.
Mirt jutott ppen neki ez a szenveds, aki egsz letben arra igyekezett, hogy jt tegyen embertrsaival? Mirt jutott neked, bnatos szv hitvestrs ez a testi-lelki gond, mrhetetlen fjdalom, - aki hossz hnapokon t gondoztad az desanyt, - s most, me, a hitvestrs eltvozsra kerlt sor, rettent szenvedsek utn? Hiszen a hosszas betegpolsnl is slyosabb gondozottunknak a gytrelmeit ltni, brhogy is titkolta, rejtegette azokat…nem akart Nektek terhet jelenteni, gondot okozni. Mirt, hogy el kellett mennie 50 ves korban, ppen akkor, amikor fradsgos munkval szerzett javainak gymlcst lvezhette volna? Fia s nevelt fia utn, az unokknak rvendhetett volna…Meg kell vallanom, Testvrek, hogy mindezekre a gytr krdsekre n sem tudok feleletet adni. A felelet nincs a mi birtokunkban. Keressk azt ott, ahol megtallhatjuk: Isten igjben.
II.
Felolvasott ignkben a mi kegyelmes Istennk felel: „Mert akit szeret az R, megdorglja, megostoroz pedig mindent, akit fiv fogad.” (6.v). Isten gy fogad bennnket gyermekeiv, fiaiv. Ahogyan Szerettetek is fiv fogadta testvre gyermekt, sajtjaknt szerette a maga gyermeke mellett. gy tesz a mi Istennk is. tudjuk, hogy termszet szerint csak Jzus Istennek rktl fogva fia, de rette, kegyelmbl mi is az gyermekeiv fogadtattunk.
Dorgls, ostorozs ltal nevel minket Isten. M.J. at is gy ksztgette Isten, hogy az engedelmes gyermekv legyen. Nevelsnek egyik eszkze a mindennapi munka volt. Ugyanazon vllalatnl dolgozott, desapjval egytt, 28 ven t. Munkjban hsgesnek, megbzhatnak bizonyult. Csaldjrt lt, ennek bizonysga az a 28 v, amit hzassgban tlttt. Igazi csaldfknt szerette, gondozta felesgt, gyermekei. E fldi letben mindent elrendezett, amit csak tudott. Mintha mindig kszlt volna erre a mostani tkltzsre…
III.
Most pedig fldi vndorlsa vget rt. Nem itt, ott tallt pihenst, az rkkval hajlkokban. Ezrt rhatttok a szomorjelentsre: „Ama nemes harcot megharcoltam, futsomat elvgeztem, a hitet megtartottam.” Hisszk, hogy gy volt. Most pedig elttetett szmra az igazsgnak koronja. Remnysgnk szerint a vgtelenl kegyelmes Isten, mindnyjunk mennyei Atyja immr a keblre lelte hazatr megfradt fit. Ez szolgljon vigasztalsul szmotokra, gyszban itt maradt Szerettei szmra (bcs). Isten velnk, viszontltsra,
men.
Szabolcska Mihly Uram, maradj velnk!
Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?
…tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!
dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!
Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
A tbbivel megbirkzom magam.
Akkor a tbbi nem is rdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
mg magnyom kivltsga se kell,
sorsot cserlek, brhol, brkivel,
ha jkedvembl, nknt tehetem;
s flszabadt jra a fegyelem,
ha rtelmt tudom s vllalom,
s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdd s folytatd bolond
kaland, mi egyszer vget r ugyan –
ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.
A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt.
A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal Oldal tetejre