„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Egy tagadhatatlan, nyilvánvaló tényt állít elénk a felolvasott ige: „Mert semmit sem hoztunk a világra, világos, hogy ki sem vihetünk semmit;…” (7.v). Semmink sincs, amikor megszületünk, csak a puszta testünk, a bármennyit gyűjtünk is, semmit nem viszünk magunkkal, amikor elmegyünk a minden földiek útján. - Elköltözott aa. is úgy született, hogy semmit sem hozott magával, s most, amikor elbúcsúzunk tőle: semmit sem visz magával a sírba. Ezzel a ténnyel hiába próbál szembeszállni az emberi vágy és képzelet; hiába tettek az ókori Egyiptomban ételt és italt a kriptába, a rómaiak pénzdarabot a halott nyelve alá… az anyagi javak, a gazdagság tekintetében az emberi élet kezdetét és végét a „semmi” jellemzi, nem több és nem más.
A gonosz megtévesztő kísértésének tudható be, hogy mégis hajlamosak vagyunk úgy törni magunkat az anyagi javak után, mintha örökre biztosíthatnánk magunknak kincseket, gazdagságot, igénk azonban azt tanácsolja nekünk: „…ha van élelmünk és ruházatunk, elégedjünk meg vele”. Ne kerüljünk mindenestől az ördög igézetébe! Egy napon mindent itt kell hagynunk. Ezért tanácsolja Jézus ezt: „Szerezzetek magatoknak kincseket a mennyekben!
II.
Mi tehát az emberi élet igazi, végső célja? Isten mutatja meg azt nekünk. Nem a földi kincsek gyűjtése, halmozása. Nem az üzeni nekünk Isten, hogy legyen rengeteg pénzünk, jószágunk, palotánk, - hanem ezt: ragadd meg az örök életet, amelyre elhivattál! Isten az embert erre teremtette. Arra, hogy ne csak néhány évtizedig tartó földi élete, hanem hogy örök üdvössége legyen. Boldog, dicsőséges örök élete! Erre teremtett az Atya, ezért váltott meg a Fiú, ezt munkálja bennünk Szentlélekisten.
III.
Hogyan érhetjük el ezt a célt? Hogyan találjuk meg, hogyan nyerjük el az örök életet? Az ige szava ezt tanácsolja: „…kövessed az igazságot, az istenfélelmet, a hitet, a szeretetet, a békességes tűrést, a szelídséget. Harcold meg a hitnek szép harcát, nyerd el az örök életet, amelyre hivattattál”. (11-12.v) Az ember életében nem az a valóban maradandó érték, amit anyagiakban gyűjt, hanem az, amit ezekből megvalósít.
Id. B. I.-ról elmondhatjuk, hogy nagy akarással, sok fáradsággal igyekezett feltörni a szegény sorból. Sokféle kenyérkereseti móddal megpróbálkozott; és Isten megáldotta a keze munkáját, megsegítette őt. Telket vásárolt, szép házat épített; nektek, gyermekeinek jó anyagi helyzetet biztosított. Azt mondhatná erre bárki: eredményes életet élt, sokra vitte az életben.
Azonban Ti, Szerettei, tudjátok, hogy B.I. életéből a legértékesebb nem a pénz, az anyagi javak voltak, hanem az a szív, amely kész volt a munkával szerzett javakat szerettei boldogítására fordítani. Ezért vonzódtatok olyan nagy ragaszkodással a szülői háthoz, ezért lehetett B.I. hajléka otthonos szállása rokonnak és jóbarátnak egyaránt. Életének igazi értéke az a szeretet, amely üdvösségre jutásunknak az emberi útját jelenti.
Most, amikor búcsúztok B.I. aától, (búcsúvétel) tekintsetek koporsón, ravatalon, sírhanton túl az örök életre, amelyre Isten elhívott titeket is , - és amíg a célhoz elérkeztek, járjátok utatokat a tőle tanult hitben és szeretetben. Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére