„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Isten vigasztaló üzenete egy ellentétes kötőszóval kezdődik. Ezzel: „de”. Ez a szó valami megelőzőre utal, ezzel szemben mondja azt, amit hangsúlyozottan állít: „De hű az ÚR…” olyan mondat ez, amelyből kitalálhatjuk azt, ami megelőzi. Mi ugyanis hűtlenek vagyunk. Isten az embert igazságban és valóságos szentségben teremtette. De nem maradt meg ebben a teremtettségi állapotban: az első bűneset történetéből tudjuk, hogy az engedetlenség miatt megromlott. A bűnnek a zsoldja pedig a halál. Ebben a testben nem örökölhetjük az örök életet. A hűtlenség büntetése abban van, hogy meg kell halnunk. De Isten kegyelmi ígéretében arról is olvasunk, hogy az örökkévalóságban tökéletesek leszünk; képtelenek leszünk a vétkezésre.
Istenről mondja tehát az ige, hogy hű az ÚR. Vallástétel ez. Isten gyermekeinek el kell mondaniok ezt a vallástételt az életben és a halál előtt egyaránt. A hívő ember mindenütt Istennek a hűségét látja. Sőt, minél jobban látjuk a magunk hűtlenségét, vétkeit, annál inkább áldjuk Istent az Ő hűségéért.
Isten hűségének számtalan jelét láthatjuk Urunkhoz hazatért testvérünk életében is. S. L. aát Isten hűsége őrizte meg 87 esztendőn át. Adott neki erőt, egészséget, kitartó munkabírást, szerető szívet, késő öregségig szellemi frissességet, kiegyensúlyozott kedélyt. Nagy szüksége is volt Isten melléállására, segítségére. Cserefalváról, szülőhelyéről már fiatal gyermek korában bekerül testvéreivel együtt a városba, s elkezdődik életének kemény küzdelme önmagának és szeretteinek a fenntartásáért.
Isten hűsége adott erőt a negyven esztendei munkavégzéshez. Munkatársai pontos, lelkiismerete emberként ismerték S.L. aát; az ő vonatvezetői, felelős szolgálatában. Isten hűsége ajándékozta meg szerető hitvestárssal, akivel mintegy félévszázadot tölthetett békés, egyetértő családi életben. Isten hűsége megerősítette az övéiért való munkálkodásra. És Isten kegyelme megőrizte őt a gonosztól. Volt az életének néhány nagy próbáltatása: az ajándékba kapott drága életeket (négyből hármat) az ifjúkor legszebb korszakában kellett sorra visszaadnia az őket ajándékozó Teremtőnek. Valóságos csoda, hogy kibírta ezt a próbáltatást! Isten megerősítette, megőrizte Testvérünket a kétségbeeséstől, a lelki összeomlástól.
Aztán - hét esztendeje, hogy el kellett búcsúznia hitvestársától is; a szerető lelkek egyre kevesebben maradtak körülötte. Szeretetének teljességét akkor reátok árasztotta: leánya, veje, unokája, akit fáradhatatlanul tanítgatott. Hasznossá tette magát a házban, a kertben, munkálkodva szinte az utolsó napig. Isten hű volt hozzá mindhalálig. És ha L.L. aa erre a hűségre, Isten kegyelmére, hittel, Krisztus Urunk hűséges követésével válaszolt, reménységünk szerint elnyerte immár szolgálatának jutalmát, az örökélet koronáját.
Azért ezzel a reménységgel vegyetek búcsút tőle, minden ő Szerettei! Isten hűséges titeket is megerősít a gyászban és megőriz a gonosztól, a hitnek, s a szeretnek az útján. Járjátok meg a fájdalom útját Urunkban való hívő reménységgel, aki a pillanatnyi könnyű szenvedésért igen-igen nagy örök dicsőséggel fizet nékünk.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére