„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Két világhoz tartozunk: a földihez és a mennyeihez. A láthatók világa: ez a föld magasságaival és mélységeivel. Az égboltozat, ragyogó csillagaival, titokzatos fényességével. Ide köt testünk, amely a föld porából vétetett és amelynek ismét porrá kell szétomlania.
A láthatóknak ebből a világából azonban kiszakít bennünket a halál hatalma. Az elválás pedig minket, itt maradtakat fájdalommal és félelemmel tölt el. Fájdalmat érzünk, mert akármilyen nehéz sorsban is élünk, megszoktuk azt; továbbra is itt szeretnénk az életünket folytatni. Akik elmentek, azok nem mondanak nekünk semmit ama másik világról. Kínos hallgatás ijeszt, a halállal szemközt állva az iszonyú semmi mered felénk.
Mi sokat szeretnénk tudni ama láthatatlan világ felől. Sok a kínzó kérdés bennünk, ilyenek: Találkozunk-e azokkal, akik itt hagytak bennünket? Megismernek-e minket egykor, amikor újra együtt leszünk? Van-e egyáltalán kapcsolat a két világ között? Ezekre a rendkívül komoly kérdésekre ad feleletet nekünk a felolvasott ige.
Alapigénk arról beszél, hogy egyaránt hozzá tartozunk a látható és a láthatatlan világhoz. A kettőt Jézus Krisztus kapcsolja össze. Őáltala és Őreá nézve teremtetett minden; Ő békéltetett meg önmagában mindeneket Istennel. Jézus köti össze tehát a múló időt az örökkévalósággal. A látható világot a láthatatlan világgal. Amit Jézus mond és tesz, annak örök jelentősége van. A láthatatlan világ az üdvösségre jutott lelkek boldog lakóhelye. Ez vár reánk a halálból való feltámadás után. Jézus szava erre a biztosíték: „Aki hisz énbennem, ha meghal is, él!” A halandó test ott halhatatlanságba öltözik.
Íme, milyen gazdagon kárpótol ama láthatatlan világ a földön elszenvedett nyomorúságokért! És ezeket a vigasztaló igazságokat már ebben a világban megtapasztalhatjuk. Várhatjuk a jövendő dicsőségét, ama láthatatlan világban. Ha bizonyosságot akarunk minderről, ne a szellemidézőkhöz, a varázslással foglalkozókhoz forduljunk; ezek csupán lidércfényt követnek. Forduljunk a mi Urunk Jézus Krisztushoz és bízzuk hittel Őreá magunkat és elhunyt szeretteinket egyaránt. Jézus feltámadásával egy új emberiség vette kezdetét… az örök üdvösségre elválasztottak földi serege
Bach Sebestyén egyik megragadó karénekében két dallam emelkedik ki. Az egyik mély hangú panasz, amely ezt sírja: „Ősi törvény, ember, meg kell halnod.” A másik magas hangon ujjong: „ Bizony jövel, Uram Jézus!” Ez a dallam folyton erősödik, míg egészen elhallgat a másik. Ezek a melódiák a keresztyén élet igazságát fejezik ki. Az elválás fájdalom, de vigasztal bennünket Isten kijelentése: a hivő csupán ruhát cserél, leveti az ócska szennyest és örök dicsőség köntösébe öltözik
II.
Alapigénk világosságába helyezve B.I. életét, még tisztábban megértjük Istenünk hozzánk szóló vigasztaló üzenetét. Keresztyén testvérünk életének 66 éve alatt szorgos munkával adta bizonyságát annak, hogy egészen benne élt e látható világban. De ugyanakkor alázatos hitel kereste a láthatatlant is. különböző építőtelepeken dolgozott és csak későre alapított családot. De az azóta eltelt 21 esztendő alatt hitvesével szeretetben, csendes békességben élt, imádkozva készült ama másik, az örök világba. Az onnan, felülről nyert erő által lehetett kedves az ő szerettei számára; így vált testvéreinek bizalmas barátjává és tanácsadójává. Hosszas betegsége is arra utaló jel volt, hogy Isten hivogatta őt hazafelé. És bármennyire is szerettétek volna még itt tartani őt, nem lehetett. Mennie kellett. Ama másik világból, a láthatatlanból, Jézus Krisztus intett feléje. Hiszen Róla álmodott a karácsonyi szent estén, éjszakán, s most íme, a hívó szóra hazatért. Reménységünk szerint: megérkezett; élte célhoz ért.
Ezzel a keresztyén hittel búcsúzatok tőle, gyászban itt maradt Szerettei (búcsúvétel). Ajánljuk immár a hazaérkezetett Isten bűnbocsátó kegyelmébe. Kísérjük az Ő színe elé imádságban.
Ámen
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére