„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
A dolgok valós arcát sokszor a fonákjáról ismerjük meg. Az élet értékét, jelentőségét a halál mutatja föl. A halál mutatja meg, hogyan töltöttük életünket. Koporsónál állva nekünk, még élőknek szól az örökkévaló Isten üzenete. Nekünk mutatja meg, hogyan éljük földi életünket, hogy el ne tékozoljuk azt. Így hallgassuk a most felolvasott ige üzenetét, hogy mindannyiunk épülésére szolgálhasson.
„Meglássátok annakokáért, hogy mimódon okkal járjatok, nem mint bolondok, hanem mint bölcsek.” (15.) Vagyis: értelmes módon töltsétek ezt a földi életet. Mert ez a múlandó lét előkészület a mennyei, az örök életre. Három létformát készített nekünk, embereknek, Isten. Mindenik a következő fokozatra készít fel bennünket. Az elsőben, édesanyánk szíve alatt a testünk fejlődik ki a földi élet számára. A másodikban, ebben a 70-80 esztendőben a lelkünk lesz alkalmassá az örökélet számára. Ezt mi nem magunktól tudjuk, hanem Isten igéjéből. Ezt az örök igét kell keresni, olvasni, hallgatni, hogy bölcsek legyünk!
Ez az ige arra is figyelmeztet, hogy „…ne legyetek esztelenek, hanem megértsétek, mi legyen az Úrnak akaratja” (17.) ha Isten beszédében találnánk örömünket, gyönyörűségünket, olyan békés és boldog lehetne az életünk! Persze, ehhez naponként időt kellene szakítanunk a Vele való társalkodásra. Ezt tanácsolja Urunk is, az apostol szavain keresztül: „Áron is megvegyétek az alkalmatosságot,…” (16). Sok keresztyén testvérünk hosszú utat tesz meg gyalog, vagy a kínálkozó járműveken, csakhogy eljuthasson az istentiszteletre. Örömmel hoznak ezért áldozatot: pénzt és fáradságot egyaránt. Nekünk oly közel van a templom! Ha az Úrral való közösség mindennél többet jelentene, akkor nem mulasztanánk el az istentiszteleten való megjelenést.
Aki az Istennel való közösség felülmúlhatatlan örömét nem ismeri, az valami másban igyekszik feltalálni az örömet: alkoholban, valami testet-lelket elkábító szenvedélyben. Valami pótszerben. Az ige éppen ezért figyelmeztet olyan határozottan: „…meg ne részegedjetek bortól, miben kicsapongás van; hanem teljesedjetek be Szent Lélekkel.” (18.) Van olyan ember, akinek a Szentlélek adja az igazi örömet és van, akinek a szesz-keltette mámor. Az egyikből örökös öröm fakad, a másikból keserű kijózanodás, fogadkozások, meg újra visszatérések a pusztító szenvedélyhez - és a vége: halál. Az egyik olyan boldoggá teszi a lelket, hogy a test is igazi örömet érez, - a másik úgy tönkre teszi a testet, hogy a lelket is kiöli önmagából. Ezért olyan nyomatékos a mi mennyei Atyánknak hozzánk szóló figyelmeztetése: Ember, becsüld meg ezt a földi életet! „Mert a napok gonoszak!” (16.)
II.
Igénk komoly és nyomatékos figyelmeztetését aláhúzza és igazolja koporsóban fekvő atyánkfiának a földi élete.
Mintha nem is egy, de két ember feküdnék e deszkaszálak között! Az egyik egy tálentumokkkal megáldott, Istentől jól elindított emberi élet. Ha ezt az arcát nézzük testvérünknek: egy emberszerető, segítőkész, a nyomorban élőket díjtalanul kezelő, humánus életet látunk. A másik arc: egy szomorú fogolynak az élete. A szenvedély fogságában sínylődő, szabadulni akaró, kapaszkodó és mindegyre visszazuhanó élet. A Sátán foglya! A Sátánnak az a természete, hogy többé nem engedi el a foglyul ejtett embert. Mindent elvesz tőlünk, teljesen kifoszt bennünket. B.J.-nek is ráment erre a szomorú szenvedélyre, a Sátán rabságára mindene: a család, az egészség, a békés otthon, s a lelke tiszta öröme is! élete is, halála is nagy felkiáltójel: Emberek, vigyázzatok! Ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán, szertejár, keresvén, akit elnyeljen!
III.
Testvérek, még hány koporsóra, hány idejekorán rombadőlt életre van szükségünk ahhoz, hogy az álomból fölébredjünk? Gyászoló család, Testvéreim, keressük az ÚR akaratját. Ha azt akarjuk, hogy életünk legyen, családunknak öröme, békéje legyen, Krisztusnak tanítványai legyünk, miattunk Isten nevét szidalom ne érje: figyeljünk Isten figyelmeztető szavára és éljük e földi élet neki tetsző módon, egymás javára. Csak ez az út vezet a halálon át is az igazi, az örök életre.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére