„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Amikor Jákób pátriárka Egyiptomban a fáraó előtt állott, az uralkodó ezt kérdezte tőle: „Hány esztendős vagy?”. Az én bujdosásom esztendeinek napjai 130 esztendő; kevesek és nyomorúságosak voltak az én éltem esztendeinek napjai és nem érték el az én atyáim élete esztendeinek napjait, ameddig ők bujdostak, volt az ősatya válasza. Testvérek, mi vajon mit mondhatnánk egy ilyen kérdésre? A mi életünknek napjai 70 esztendő, vagy ha több, úgy 80 esztendő és nagyobb része nyomorúság és fáradság.
Mit mondhatnátok Ti, gyászoló Család, amikor alig 44 éves Szeretteteket gyászoljátok; őt kell a temető hideg földjének átadnotok?
Bizony, rövid ez a földi élet. Kevés idő adatott nekünk ezen a földön. És ez a kevés idő néha nagyon is bövölködik nyomorúságban és szenvedésben!
B.J. aának is kevés idő rendeltetett. És ez a kevés idő, ez a rövid élet is sokféle szenvedéssel, próbáltatással volt tele. Az édesapát meg sem ismerhette, hiszen alig másfél éves korában elveszíti. Ő marad özvegy édesanyja életének értelme, öröme, mint egyetlen gyermek. Mennyi féltő szeretet és aggódás közt nevelted fel őt te, Édesanyja; ezt egyedül csak te tudod és Isten. Örvendezett a szíved, hogy legalább ő megmaradt számodra, vigasztalásként és öreg napjaidra gyámolul. De az idő gyermeked számára rövidre volt szabva…
És Te, hitvese, 25 évi házaséletben örömben és küzdelmekben hűséges társa: mennyire reménykedtél, hogy most már könnyebb lesz az élet, hiszen négy drága gyermeketeket immár felneveltétek; sorra szárnyra keltek, saját családot alapítottak; most már egy kicsit megnyugodhattok… de férjed élete rövidre szabatott itt, e földön.
Így vési a szívünkbe ez a koporsó is, amely mellett állunk, hogy nincsen itt nekünk maradandó városunk, hanem a jövendőt keressük. Így figyelmeztet e gyászeset által is bennünket az ÚR: „Azért legyetek készen ti is, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok, amelyen a ti Uratok eljő…Ebben a rövid életben állandóan készen kell állnunk az elköltözésre!
II.
De mond ez az ige nekünk, még itt lévőknek egyebet is. beszél arról, hogy e rövid földi lét idejét hogyan kel Isten akarata szerint felhasználni: „…amíg időnk van, cselekedjünk jót mindenekkel, kiváltképpen pedig a mi hitünknek cselédeivel”. Ezért élünk. Nem a magunk gyönyörűségére. Nem az étel, ital, szórakozás, mámor élvezetéért. Az élet alkalom a jó cselekvésére. Drága halottatok életében is adott Isten alkalmakat a jócselekedetekre. Az ige azt is meghatározza: mindenekkel tartozunk jót cselekedni, de kiváltképpen a mi hitünknek cselédeivel. Azaz: leginkább azokkal kell jót tennünk, akik házunk népéhez tartoznak: vérszerinti hozzátartozóinkkal, meg akik testvéreink a hitben. Szeretnünk kell felebarátainkat: a családon túl egyházunkat is, amelyben Isten erejét, kegyelmét, vigasztalását nyerjük.
B.J. aa mint gondos édesapa, hitvestárs, gyermek, így munkálkodott, azon igyekezve, hogy veletek: szeretteivel jót cselekedjék. Hogy gyermekeit felnevelje, szeretetével körülvegye kis unokáit. Úgy látjuk, hogy rövidre szabott élete nem volt hiábavaló az Úrban. Isten adott neki sok-sok alkalmat a jó cselekvésére, arra, hogy a rövid földi életben Krisztus Urunk nyomán rátaláljon arra az útra, ami e földről az örökkévalóság felé vezet.
Gyászoló Szerettei: Isten vigasztaló üzenete titeket is arra hív föl, hogy a testben hátralévő időben, ebben a rövid földi életben szeressétek még jobban egymást. Ne csak szóval, nyelvvel, de cselekedettel és valósággal. Gyásztok is így lesz hittel hordozott szomorúság, amely Isten kegyelméből áldást gyümölcsözik, ha ezentúl még inkább igyekeztek jót tenni egymással és embertársaitokkal. Így járjatok Jézus Krisztusnak az útján, a szolgáló élet útján, hogy egykor ti is ott legyetek, ahová Krisztus Urunk összegyűjti tanítványait, követőit: az örök életben!
Ezzel a hittel és reménységgel búcsúzzatok drága Szerettetektől a boldog feltámadás reménysége alatt.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére