„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Minden koporsó az élőknek, - és nem az abban fekvő portestnek - szóló üzenet. Isten szól, tanít bennünket a gyászeset által. Mire tanít? Arra, hogy hogyan lehet elkerülni a halált? Nem! A bűn zsoldja a halál, s mivel mindnyájan bűnösök vagyunk, mindnyájunknak meg kell halnunk. Másra tanít az ÚR. Arra, hogy hogyan szabadulhatunk meg a haláltól. Hogyan juthatunk el az örök életre. Itt, a földi életben dől el örökkévaló sorsunk, ezért döntő, hogy hogyan élünk e földi létben, hogy utána az örökéletre jussunk. erről hallgassuk Istennek hozzánk szóló üzenetét e ravatal mellett.
I.
„Ne tévelyegjetek…”, így kezdődik igénk. Azt jelenti ez a felhívás, hogy maradjatok meg az egyenes úton, amelyen Isten kegyelme elindított benneteket. „Isten nem csúfoltatik meg”. Azaz: megfizet mindenkinek. A jót cselekvőknek örök élettel, a gonoszt cselekvőknek örök halállal. Hogy az apostol ezt megvilágítsa két dologról veszi a hasonlatot: a vetőmagról és a szántóföldről, amely a magot befogadja és gyümölcsözteti. „Mert amit vet az ember, azt aratándja is…” Olyan igazság ez, amelyet mindannyian ismerünk. Az elvetett árpa csak árpát teremhet, a búza pedig búzát. Nincs olyan, hogy az ember egyfélét vessen, s a szántóföld másfélét teremjen. A szeretet magvetése szeretete gyümölcsözik, a gyűlöleté pedig gyűlöletet. A Szentírás sok példával igazolja, hogy ez így van és nem másként.
Lót jól érezte magát a gazdag, de szentségtelen Sodomában. Amikor annak ítélete elkövetkezett, Lót megmenekült ugyan a pusztulástól, de mindene odaveszett. Jákób ugyan elvette Ézsau elől ravaszsággal az áldást, de többé nem volt maradása otthon; menekülnie kellett bátyjának bosszúja elől. Ruben megszabadult paráznasága azonnali büntetésétől, de elsőszülöttségét elveszítette. Dávid király Uriás meggyilkoltatása és feleségének elvétele után - bűnbánatára - bűnbocsánatot nyer ugyan, de családjából négyannyian pusztulnak el fegyver által…Ezek a példák mind azt mutatják, milyen nagy a felelősségünk. Minden cselekedtünk magvetés. Mit vetünk? Mert minden szavunkkal, cselekedetünkkel magvetést végzünk, aminek aratását be is kell takarítanunk. A jó mag életet, a gonosz pedig pusztulást és halált terem!
II.
A szent lecke így folytatódik: „Mert aki vet az ő testének, a testből arat veszedelmet; aki pedig vet a léleknek, a lélekből arat örök életet.” Íme, nemcsak a mag lehet különböző, de a szántóföld is. a jó mag sem terem a rossz földben. Lehet vetni a testnek, s lehet vetni a léleknek. A testnek vet az, akinek csak a testre van gondja (öröm, élvezetek, kényelem, mámor: ez mind a test vetése). A Sátán örül az ilyen magvetésnek. De van egy másik magvetés is; ez pedig nem más, mint Isten keresése, a felebarát szeretése, mások szolgálata; ez a lélek vetése. Ennek örülnek az angyalok az égben. Az ilyen magvető boldog ember, mert munkája után örök életet arat.
III.
G.J. koporsója körül állunk. Isten 79 esztendőt adott neki e világon, lehetőségként a magvetésre. De Isten maga is munkálkodott az ő szívében, élete alakításában. Isten is vetetette testvérünknek a szívébe a mennyei magot, az igét, hogy az gyümölcsöt teremjen benne.
Korai árvaság, munka, nehéz, küzdelmes életsors jellemezte Testvérünk életét. Mindez Isten akaratából volt így; Urunk ekéje elkészítette az ő szíve talaját arra, hogy igéjét befogadja. Krisztus Urunk pedig értette is meghalt a kereszten, bűneinek bocsánatára. Neki is felajánlotta testének és vérének szent jegyeit, hogy ezek által az örök életre táplálja. Ha üdvösségesen élt Istennek felkínált drága ajándékaival: örök élete van. Gyászoló Szerettei: ez szolgáljon nektek vigasztalásul. Saját sorsunkra nézve pedig Isten igéje indítson bennünket fokozottabban a szeretet magvetésére: Ne tévelyegjünk, mert Isten nem hagyja magát megcsúfoltatni. Vessünk a léleknek, hogy a lélekből egykor mi is örök életet arathassunk.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére