„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Szinte hihetetlen, hogy az a testvérünk, aki pünkösd ünnepén még velünk együtt úrvacsorázott a templomban, most itt fekszik a ravatalon. Elköltözése újabb figyelmeztetés arra nézve, hogy mennyire bizonytalan az életünk. Percről percre bekövetkezhet földi életünknek a vége! Ebből a félelmetes bizonytalanságból Istenhez kiáltunk. Ő felel nekünk, amint igéjéből olvastuk: „Elég néked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el.” Halljuk mg ebből az igéből azt a vigasztalást, amit nekünk, e ravatal mellett állóknak küld most Isten.
I.
Kinek mondta Isten először e szavakat? Pál apostolnak, akit valami fájó testi betegség, vagy lelki nyomorúság gyötört szüntelen. Akadályozta szolgálata végzésében. Az apostol háromszor könyörgött Istenhez, hogy vegye el a testébe maró töviset. Isten nem ezt tette; de adott az imádságra egy áldott feleletet; azt, amit az igéből hallottunk. Amit Isten egykor a legtöbbet munkálkodó Krisztus-tanítványnak adott, az teljesedett be a mi asszonytestvérünknek az életén, akinek porsátora mellett állunk. Helyezzük földi pályáját ennek az igének a világosságába!
II.
Nőtestvérünk életútját 85 esztendőben szabta meg a Mindenek Ura. Ebből szinte fele az, amit társtalanságban, özvegységben töltött: 41 esztendő. Tizenkét gyermeket hozott a világra; négynek kellett a szemét lezárnia; nyolcat felnevelhetett. Micsoda édesanya! Sokszor el szoktuk mondani, hogy egy édesanya képes egy tucat gyermekről gondoskodni, - de a gyermekek a leggyakrabban képtelenek a viszonzásra. Egy szülő eltart tíz gyermeket, - tíz gyermek nem képes egy szülőről gondoskodni! Sajnos, gyakran így van ez.
Hogyan volt képes egy gyönge asszony ekkora tehernek a hordozására? Hányszor imádkozhatott ő is, mint egykor Pál apostol: Uram, vedd el szívemről e nagy terhet, mert nem bírom hordozni! És Ő is megnyerte a feleletet: Elég néked az én kegyelmem.
Mi a kegyelem? Reményik Sándornak van egy ilyen című verse: Kegyelem. Arról beszél, hogy az ember először sír, aztán átkozódik, körömszakadva ostromolja az eget, - és mindhiába. És akkor: magától megnyílik az ég; minden panasz, jaj elcsitul, „álomfáidnak minden aranyágán / csak úgy magától - friss gyümölcs terem / Ez a magától: ez a kegyelem.”
Nőtestvérünk életerejének Isten kegyelme volt a forrása. És Isten kegyelme adott neki mindent, amikre csak szüksége volt. Egyedüllétében megbíztatta, öregségében pedig gondoskodott számára szerető, gondos ápolókról.
Körülvette unokák, dédunokák seregével; ez volt a vigasztalása. S még haláléban is ez a kegyelem dicsőült meg, hiszen a nyugodt, csendes elköltözés szintén Isten kegyelmének az ajándéka.
III.
Az Úristen egykor Pál apostolnak adott válasza rátok is vonatkozik, Gyászoló Hozzátartozók! Az Ő kegyelme elég arra is, hogy bánatos lelketeket megvigasztalja; szíveteket az ég felé fordítsa. Ő a gyászt is megszenteli, az örökélet boldog reménységével. Az elválásnál számbavettük Isten kegyelmének munkáját drága halottatok életében. Hadd szóljon a búcsú alkalmával a keresztyén gyülekezethez is a tanítás. - Testvérek, mindnyájan Isten kegyelméből élünk. Azért hát: csüggedt szívek, higgyetek: Isten kegyelme mindenre elégséges. Hagyjátok a panaszt; ne káromoljátok általa Isten szent nevét, halljuk meg az Ő vigasztaló, erősítő szavát: Elég néked az én kegyelmem! Elég a kegyelem az életre, a halálra és az örökélet útjára is. Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére