„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
85 éves földi vándorlás után hazatért a mi testvérünk. Kettős értelemben is igaz ez az állítás: hazatért a nagyvárosból szülő- és lakóhelyére; hazatér szeretteinek porladó hamvai mellé. Szomorú volna, ha csak ezt tudnánk elmondani. Reménységünk szerint: hazatért immár az örök otthonba is. Oda, ahonnan a bűn miatt kiszakadtunk és otthontalan vándorokká lettünk. Tudjuk, hogy Isten megkegyelmezett nekünk, mert megszánt bennünket ebben az állapotunkban. Valaki értünk jött és utat készített hazafelé. A bűn miatt a halál kikerülhetetlen. De Krisztus halála óta az is bizonyos, hogy a mi halálunk nem a bűnökért való megfizetést jelenti. Az Ő váltsághalála által minden Benne hívő szabaddá lett a bűntől; a halál nem más, mint átmenetel az örök életbe. Ezért, Gyászoló Testvérek, panasz helyett hálaadással gondoljatok a megtett életútra; és kérjük együtt Isten kegyelmét, hogy adjon e gyászban vigasztalást mindnyájatoknak!
I.
Igénk azt mondja el, hogy mindnyájunknak két emberünk van: egy külső és egy belső. A külsőt az jelenti, ahogyan ismernek bennünket az emberek: az egészségünk, a kedélyünk, a természetünk, a körülményeink. A belső emberünk azt mutatja, ahogyan csak Isten ismer bennünket. Ez elrejtetett az emberek elől. Igénk most már azt mondja, hogy a külső emberünk megromol, de a belső megújul.
Így volt elköltözött Szerettetek életében is. özv. H.I.-né, szül. I.B. testvérünk nagyon megfáradt az eltelt 85 esztendő alatt. Szüleinek egyetlen gyermekeként jött e világra, mégis fiatal korától kezdve kemény munkával, nehéz körülmények között kereste kenyerét, 35-40 éven keresztül. Szeretteiért, gyermekeiért fáradozott, míg életének nappala tartott. Aztán a külső ember fokozatosan romlani kezdett. Tíz évvel ezelőtt indult el a romlás útján, az agyműtét volt a bevezetés, aztán jött az erő megfogyatkozása, a látás gyöngülése: jelek, amelyek előre vetítették a földi életút végét; a külső ember megromlását és letevését a halálban…
II.
De az ige azzal vigasztal, hogy a külső emberünk romlásával párhuzamosan Istennek egy csodálatos munkáját tapasztalhatjuk életünkben: belső emberük újulását. Ezt az ige által végzi el bennünk Isten. H.I.-né testvérünk szíve mind itt, Marosszentkirályon, mind pedig marosvásárhelyi gyülekezetünkben nyitva volt az ige üzenete előtt. És amikor már nem tudott elmenni a templomba, odahaza élt alkalomról alkalomra az úrvacsora vigasztalásával. Szíve bőséges hálaadással telt meg; hálát adott a négy évtizedes házaséletért és azért, hogy özvegysége mintegy két évtizedében sem maradt magára; leánya és szeretett hozzátartozói körében szerető szívekre, segítőkész kezekre, gyöngéd gondoskodásra talált. Istennek drága ajándéka volt mindez, mint ahogy ő mindnyájunkat körülvesz szeretetével egész életünk folyamán. Csak meg kell azt látnunk.
III.
És most, az elválás szomorú órájában Isten üzenete drága vigasztalást ad nektek, Szeretteinek, a halál hatalmával szemben. „Azért nem csüggedünk”, nem esünk kétségbe. Miért? Mert tudjuk, hogy akik az Istent szeretik, azoknak minden javukra van. Másodszor: mert a mi Istenünk szeretetétől még a halál hatalma sem szakíthat el bennünket. Ha csak ebben az életben reménykednénk a Krisztusban, minden embernél nyomorultabbak lennénk. Az apostol azonban így vall: Nékem az élet Krisztus és a meghalás nyereség. „Minden tiérettetek van…” Ez a földi élet is, munkájával, örömével, szenvedéseivel, - de érettetek van az örökélet dicsősége is. aki hittel és szeretettel járja végig e földi zarándokutat, az nem az enyészetbe, a halálba, az elmúlásba megy, hanem már átment a halálból az éltre. Az igazi, az élni érdemes ÉLETre.
Ezzel a vigasztaló hittel és reménységgel búcsúzzatok hát drága szerettetektől (búcsú); mi pedig Isten népeként, gyülekezeteként veletek együtt mondjuk: Isten velünk, viszontlátásra.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére