„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Megindult szívvel állunk e kicsiny koporsó mellett, amelybe a megtört szívű szülők és hozzátartozók helyezték piciny gyermekük porsátorát. Hogyne lenne úrrá bennünk a megdöbbenés: Isten ad, aztán ilyen hamar vissza is veszi ajándékát. Hiszen az újszülött gyermekben az élet angyalát küldte el hozzátok a Teremtő. Alig 3 hét múlva azonban a halál angyala kopogtatott ajtótokon. A piciny bölcső helyét felváltotta ez a gyászos koporsó. Növeli fájdalmatokat, hogy ez a már a második kisgyermek, akit szívrepesve vártatok, akinek örültetek, - s akit igen rövid vendégeskedés után el kell bocsátanotok. Mit mondhatunk minderre? Ki tudná érteni a Teremtő Isten örök tervét és atyai akaratát? Tanácstalanságunkban és vigasztalan bánatunkban forduljunk Isten igéjéhez; hogyan is olvastuk? „Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről színre; mos rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, amint én is megismertettem. Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három, ezek között pedig legnagyobb a szeretet.”
Ebből az isteni kijelentésből megértjük: azért, hogy ne járjunk vigasztalás nélkül ebben a szomorú földi létben, Istenünk három angyalt ád mellénk kísérő társul. Ha e világon minden más elmúlik is, ez a három soha el nem marad mellőlünk.
A hitnek angyala: lázadó értelmünk előtt felmutatja, hogy a mi egyedül bölcs Istenünk mindenek javára formálja örök terveit. A hitnek ez az égi követe ad erős bizonyosságot a gyászban, hogy Isten akarata teljesedett be ennek a kisdednek a hazahívásakor. Ő adta és Ő vette el; áldott legyen az Ő neve!
A második a szeretetnek angyala. Az egy igaz Isten a szeretet Istene, Ő akkor is szeret, amikor megsebzi a szívünket. A szeretet angyala világosít meg bennünket és biztosít Krisztus irgalma felől. Ezt a kicsiny gyermeket is a Megváltó Krisztus ölelte keblére, aki földi léében is ezt mondotta: Engedjétek, hogy a kis gyermekek énhozzám jöjjenek és ne tiltsátok el őket, mert az ilyeneké az Istennek országa!
A harmadik angyal a reménységnek az angyala. Ő az, aki megnyílt eget mutat könnyes szemeinknek. Biztosít bennünket afelől, hogy akit most elveszteni látunk, azt vissza fogjuk nyerni egykor, hogy soha többé el ne szakadjunk tőle.
Gyászos szülők és rokonok, bízzátok magatokat ennek a három angyalnak a vezetésére. A hitnek az angyala megvigasztal, a szeretet angyala letörli könnyeiteket, míg a reménység angyala a földről az ég felé emel. Megmarad a hit, a remény és a szeretet kísérőtök gyanánt az örökkévalóság útján. És e három angyal kalauzolása mellett meglátjátok, hogy a fájdalom nem más, mint Istenhez vezető út.
Ezzel a hittel és mennybéli reménységgel vegyetek búcsút e kicsiny élettől minden Szerettei (búcsú). Szeretettel tegyétek a fájdalmas gyászt elhordozhatóvá egymás számára. A szeretet Istene még a szomorúság által is Önmagához és egymáshoz kapcsol bennünket. Benne megpihenhettek és Általa vigasztalást nyerhettek.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére