„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:
Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16
Erm s pajzsom az R, benne bzik szvem. Zsoltr 28,7
… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti." Karl Barth
A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...
Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .
E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben, a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal
„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
2. Dr Bustya Dezs TEMETSI BESZDEK II. jszvetsgi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Hosszas s nehz szenveds utn Isten hazahvta T.E. testvrnket. Szmra is, a ti szmotokra is hosszas s nehz volt ez a szenveds. De me, megszlal az ige s Isten szava ezt mondja: „Mert azt tartom, hogy amiket most szenvednk, nem hasonlthatk ahhoz a dicssghez, mely nknk megjelentetik.” Az ige szerint a kt llapotot, a fldi letet s az rkkvalsgot sszehasonltani sem lehet. Habr Isten mind a kettre elhvott bennnket. Nem csak erre a fldi letre, hanem az rkkvalra is. ez az a vigasztals, amit Isten nyjt nektek, Gyszol Testvrek, ennl a koporsnl. s ezt szeretnm nektek ebben a rvid bizonysgttelben tadni.
I.
Az a testvrnk, akinek a ravatala krl llunk, tment a szenvedsek sokfle iskoljn. Szletstl kezdve nevelgette, tantgatta t Isten a szenvedsek tjn jrsra. A Kiskkll menti Havadtn az egyszer fldmves csald vrva vrt figyermekeknt jtt a vilgra; szeret desapa, gyngd desanya s ngy nagyobb lenytestvr mell, tdik gyermeknek. Gyermek- s ifjkorban boldogsga rvid ideig tartott. A vilghbor perzsel szlvsze ide is elhatolt; desapjt elsodorta, hogy soha tbb hrt se halljk… s alig telik el egy esztend, s az desanya szvt is elemszti a bnat. t rva gyermek maradt az si gzban. Lenytestvreinek szeret szve, jsga ptolgatja az emberileg ptolhatatlant, a szli szeretetet…
s ez csak az elinduls. Kveti a sok vndorls; a havadti s marosvsrhelyi iskols vek, a mestersg tanulsa, a munka; elbb a Ciocanul szvetkezetnl, majd az ermveknl: Gyulakutn, Marosludason, a marosvsrhelyi Vegyipari Kombintnl. S a vgs lloms: a Hsipari Vllalat. Az 52 esztend ellobbant, mint a pillanatra felvillan szikra az jszaka sttjben. De ebben a rvid fldi ltben adott a kegyelmes Isten boldogsgot is. hzassgnak hrom vtizede, kt gyermeknek szletse, felnevels, az rettk vllalt s vgzett munka s kzdelem, az unokk szletse: mindezekben sokszor megvidmtotta szvt az R.
Ezeket kvette a vratlan betegsg s a korai hall. Azt krdezhetnnk: ennyi volt az egsz? Csak ennyi egy embernek az lete?
II.
Ignk felelete az, hogy :Nem. Mert Istennk kijelentse valami vigasztal zenetet tartalmaz. Bennnket, Isten gyermekeit, a fldi lthez kpest valami sokkal boldogabb jvend vr. Aki Benne bzott, aki hv szvvel t kvette, az a hall tjn nem a megsemmislsbe, nem az enyszetbe megy. Hanem a hallon t az igazi LETre. Remnysgnk szerint oda trt meg a ti drga Szerettetek is. szradjon fel ht knnyetek, enyhljn a bnat. Bcszzatok hittel s remnysggel a hazakltztt, megfradott, de most pihensre tallt drga halottatoktl. s Isten kegyelme adjon nektek vigasztalst.
men.
Szabolcska Mihly Uram, maradj velnk!
Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?
…tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!
dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!
Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
A tbbivel megbirkzom magam.
Akkor a tbbi nem is rdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
mg magnyom kivltsga se kell,
sorsot cserlek, brhol, brkivel,
ha jkedvembl, nknt tehetem;
s flszabadt jra a fegyelem,
ha rtelmt tudom s vllalom,
s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdd s folytatd bolond
kaland, mi egyszer vget r ugyan –
ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.
A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt.
A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal Oldal tetejre