„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Hosszas és nehéz szenvedés után Isten hazahívta T.E. testvérünket. Számára is, a ti számotokra is hosszas és nehéz volt ez a szenvedés. De íme, megszólal az ige és Isten szava ezt mondja: „Mert azt tartom, hogy amiket most szenvedünk, nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik.” Az ige szerint a két állapotot, a földi életet és az örökkévalóságot összehasonlítani sem lehet. Habár Isten mind a kettőre elhívott bennünket. Nem csak erre a földi életre, hanem az örökkévalóra is. ez az a vigasztalás, amit Isten nyújt nektek, Gyászoló Testvérek, ennél a koporsónál. És ezt szeretném nektek ebben a rövid bizonyságtételben átadni.
I.
Az a testvérünk, akinek a ravatala körül állunk, átment a szenvedések sokféle iskoláján. Születésétől kezdve nevelgette, tanítgatta őt Isten a szenvedések útján járásra. A Kisküküllő menti Havadtőn az egyszerű földműves család várva várt fiúgyermekeként jött a világra; szerető édesapa, gyöngéd édesanya és négy nagyobb leánytestvér mellé, ötödik gyermeknek. Gyermek- és ifjúkorában boldogsága rövid ideig tartott. A világháború perzselő szélvésze ide is elhatolt; édesapját elsodorta, hogy soha többé hírét se hallják… És alig telik el egy esztendő, s az édesanya szívét is elemészti a bánat. Öt árva gyermek maradt az ősi gázban. Leánytestvéreinek szerető szíve, jósága pótolgatja az emberileg pótolhatatlant, a szülői szeretetet…
És ez csak az elindulás. Követi a sok vándorlás; a havadtői és marosvásárhelyi iskolás évek, a mesterség tanulása, a munka; előbb a Ciocanul szövetkezetnél, majd az erőműveknél: Gyulakután, Marosludason, a marosvásárhelyi Vegyipari Kombinátnál. S a végső állomás: a Húsipari Vállalat. Az 52 esztendő ellobbant, mint a pillanatra felvillanó szikra az éjszaka sötétjében. De ebben a rövid földi létben adott a kegyelmes Isten boldogságot is. házasságának három évtizede, két gyermekének születése, felnevelés, az érettük vállalt és végzett munka és küzdelem, az unokák születése: mindezekben sokszor megvidámította szívét az ÚR.
Ezeket követte a váratlan betegség és a korai halál. Azt kérdezhetnénk: ennyi volt az egész? Csak ennyi egy embernek az élete?
II.
Igénk felelete az, hogy :Nem. Mert Istenünk kijelentése valami vigasztaló üzenetet tartalmaz. Bennünket, Isten gyermekeit, a földi léthez képest valami sokkal boldogabb jövendő vár. Aki Benne bízott, aki hívő szívvel Őt követte, az a halál útján nem a megsemmisülésbe, nem az enyészetbe megy. Hanem a halálon át az igazi ÉLETre. Reménységünk szerint oda tért meg a ti drága Szerettetek is. száradjon fel hát könnyetek, enyhüljön a bánat. Búcsúzzatok hittel és reménységgel a hazaköltözött, megfáradott, de most pihenésre talált drága halottatoktól. És Isten kegyelme adjon nektek vigasztalást.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére