„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
A koporsó mellett kérdések sokasága rohanja meg a lelkünket: miért van gyász, elválás, halál? Többféle válasz lehetséges a kérdésekre. A leggyakoribb emberi felelet ez: születtünk, tehát meg is kell halnunk. Minden élőnek ez a sorsa…És így tovább.… Az igazi feleletet Isten igéje adja. Isten teremtésében nem volt benne a halál. Minden teremtési nap után ez hangzik a Teremtő megállapításaként: látá Isten, hogy jó. Olyan ez, mint egy refrén. De az utolsó napon, az ember teremtése után ez a záradék elmarad. Később Istennek azt kellett megállapítania, hogy az ember szívének minden alkotása szüntelen csak gonosz. Az ember, akit Isten jónak és a maga képére és hasonlatosságára teremtetett, megromlott. A Sátán ösztönzésére egyfolytában Isten ellen lázad. A bűn zsoldja pedig a halál. Miután mindnyájan a bűnnek szolgálunk, ez mindnyájunknak a fizetsége. Kegyetlennek tűnik, pedig ez felel meg Isten igazságosságának. S ezt az igazságot húzza alá döbbenetesen minden koporsó, minden haláleset. Ez a mostani is.
II.
Isten azonban gondoskodott arról, hogy ne a halálé legyen az utolsó szó. A Benne hívők számára örök életet készített, szent Fia, az ÚR Jézus Krisztus által. Ez nem a mi érdemeink jutalma, hanem kegyelmi ajándék. Ezt az örök életet Isten megismertette minden emberrel a hozzánk küldött Szabadító: Krisztus által.
Ö.B. aának 35 évet engedett Isten ezen a földön, hogy ezt az isteni ajándékot megismerje és elfogadja. Rettentő, váratlan hirtelenséggel bekövetkezett elköltözése figyelmeztet: Ember, légy készen mindenkor. Aki az életet adta, bármikor vissza is veheti azt. Sem a napot, sem az órát nem tudjuk, amelyen nekünk is hasonlóképpen el kell innen mennünk. Egy utolsó szívdobbanás és vége: el kell hagynunk mindent, esetleg éppen erőnk teljében, az emberélet útjának felén. Ezért életünket a múlandó földiről egészen át kell helyeznünk az örökkévalóra, a mennyei szférára.
Itt, a földön mindannyian a halál jegyében élünk; készen kell legyünk mindenkor arra, hogy halálunk az élet, az örökélet jegyében álló elköltözés legyen. Ezért van e földön igehirdetés és templom és egyház. Éljünk velük, amíg időnk van! És senki sem tudja, hogy még mennyi ideje van!
III.
A Biblia utolsó könyvében szó van arról, hogy Isten utolsó ítélete alkalmával a halál a tűnek a tavába vettetik; foglyait kiadja, és mindazok feltámadnak, akik e földön éltek. Ezért merjük hirdetni a koporsók mellett nemcsak a bűn valóságát, hanem Isten kegyelmi ajándékának a valóságát is: a feltámadás evangéliumát. Krisztus kereszthalála megtörte a halál hatalmát; s aki Benne hisz, az nem lát halált, az már átment a halálból az életre.
Magunkra nézve ez a hitnek a bizonyossága. Embertársainkra nézve pedig reménység. Ö.B. síron túli sorsa felől az a mi reménységünk, hogy a halál állapotából az életre ment át. Ez a reménységünk nem földi alapokon nyugszik. Nem abban reménykedünk, hogy csendes, munkás ember, jó testvér, édesanyjának hűséges gondviselője volt, s ezért örök élete lesz, - hanem abban, hogy Jézus Krisztus érte is meghalt a kereszten. Ha az ÚR Jézusnak ezt a kimondhatatlanul nagy áldozatát elfogadta, s hálából a szívét Néki adta, akkor immár átment az örök életre még itt, ebben a földi életben. Jézus Krisztus elfogadása vagy elutasítása, követése, vagy megvetése által itt a földön dől el az örökkévaló sorsunk. „Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Jézus Krisztusban”.
Ezért nekünk, mindenikünknek ezt a lehetőséget kell megragadnunk; fogadjuk el Krisztus nagy ajándékát és akkor nemcsak életünk lesz, hanem életünk van az Ő nevében. A Benne való hittel, az örök élet reménységével vegyünk búcsút elköltözött aától (búcsú) és mondjuk atyáink hitével: Isten velünk, viszontlátásra.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére