„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Azokat a biztató-vigasztaló szavakat olvastam fel Isten igéjéből drága Szeretettetek koporsója felett, amelyeken át utoljára szólt hozzá Isten. J.B. aa benne élt a Biblia világában. Az egykori erdélyi református fejedelmekről olvassuk, hogy elejétől végig olvasták a szent Könyvet, s olykor be is jegyezték Bibliájukba: Isten kegyelméből ma elkezdtem harmadszor, negyedszer olvasni. Így olvasta végig Szerettetek háromszor a teljes Szentírást és negyedszer is elkezdte. Amikor már nem tudott eljárni a templomba, hitvestársától kérdezgette: mi volt a mai ige? Egészen az utolsó vasárnapig, amelyen a János evangéliuma 14. részéből szólt az üzenet. Este még elővette a Bibliát és elolvasta azokat a verseket, amiket az imént halottunk. Bizonyára nem véletlenség, hogy ezeken a szavakon át üzent e földi életében utoljára számára Isten, s e szavakon át hirdettetik most nektek, gyászoló Szeretteinek a vigasztalás evangéliuma.
Ez az ige a Jézus búcsúbeszédeiből való. Jézus tudja, hogy Neki a szenvedésen és a halálon át kell mennie, a múlandó világból az örökkévalóba. Vissza az Atyához, ahonnan közénk jött e földre. Tanítványai azonban itt maradnak. Hogy az elválás feletti csüggedésben kétségbe ne essenek, ezért mondja nekik e szavakat Jézus. Most pedig tihozzátok szól ez a jézusi szó: hitvestárs, gyermek, testvérek, unokák, fájdalmas szívű hozzátartozók. A Megváltó bíztató, vigasztaló szava szól; hallgassátok úgy, hogy Szentlélek-isten szívetekben foganatossá tegye ennek minden szavát és fájdalmas gyászotokban általa vigasztalást nyerjetek.
I.
Az első vigasztaló üzenet arról beszél: nem kell attól félnünk, hogy a mennyei üdvösség világa szűkre szabott lenne. Hely hiánya miatt senki nem szorul ki onnan. „Az én Atyámnak házában sok lakóhely van; ha pedig nem volna, megmondtam volna néktek…”, mondja Jézus (2.v.) Isten szereti a bőséget. Nem örül annak, ha mentől kevesebben foglalnak helyet a mennyek országának terített asztala körül. Annak örvend, ha minél több lakója van örök hajlékának. Tágra szabta ugyanis annak a kereteit. A bőséges kegyelem Istene Ő!
J.B. aa nem a megsemmisülésbe, az enyészetbe ment (csak mi, földiek gondoljuk így), hanem hazatért az örök lakóhelyre. Sokan úgy vélik, hogy a sírgödör az örök lakóhely; Isten igéje megbiztat: nem így van! A halált feltámadás követi, örök életre, vagy örök halálra, hiszen az Írás szerint elvégzett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, de utána ítélet lészen! Nekünk nem kell félnünk ettől az örök ítélettől; a mi kárhoztatásunkat Jézus elvette; bűneink büntetését a keresztfa gyötrelmei között szenvedésével és halálával elhordozta. Nekünk az Ő drága ígérete ad biztatást és vigaszt: Aki bennem hisz, örök élete van annak, és az nem megy a kárhozatra, hanem már átment a halálból az életre!
II.
Attól sem kell tartanunk, hogy ismeretlen idegenekként érkezünk a mennyei üdvösség világába. Van, aki előre ment oda, övéinek helyet készíteni. Ott már várnak minket. Urunk ismeri J.B. aa hűséges fáradozását, érettetek, szeretteiért való fáradozását, s a nagyobb családért, a gyülekezetért hozott áldozatait. Nemcsak gondos apa, hűséges gondviselő hitvestárs volt, de egyházunknak is hűséges tagja, egy időben presbitere is; elöljáró az áldozathozatalban. Senki se higgye, hogy dicsérni óhajtjuk; csupán Krisztus Urunk sokféle bizonyságát láttatni az életében. Istené legyen érte a hála és a dicsőség!
III.
Nem kell attól sem félnünk, hogy eltévesztjük a hazafelé vezető utat. Krisztus maga jelenti az oda vezető utat, Ő maga az út, az igazság és az élet. Hozzánk is szóló ígérete ez: „…ha majd elmegyek és helyet készítek néktek, ismét eljövök és magamhoz veszlek titeket; hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek”. (3.v.)
Ezzel a hármas isteni ígérettel vegyetek búcsút drága Szerettetektől és vegyetek szíveteknek vigasztalást; Isten velünk, viszontlátásra!
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére