„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Minden temetés alkalom arra, hogy Isten üzenetét és a feltámadás vigasztalását hirdessük. Most is ezt tesszük. Ti, akik megadjátok drága halottatoknak a végső tisztességet, szomorúak vagytok, s mi osztozunk ebben a szomorúságban. A Szentírás nem tiltja ezt, sőt ezt mondja: ”sírjatok a sírókkal”. Ti, akik e ravatal mellett állotok, szomjasak vagytok az ÚR üzenetére, amelyben lehull a fátyol az élet és a halál nagy titkáról. Most látjátok, hogy egész földi életünk nem más, mint egy bizonyos cél felé haladás. Az Istentől rendelt célt azonban csak a „keskeny út vándorai” érhetik el. Szomjasak vagyok a vigasztalásra is. mi lesz azokkal, akik már elmentek és síri nagy ürességet hagytak maguk után a gyászoló szívekben? Hadd halljuk meg mindezen kérdésekre a legilletékesebbnek, Jézus Krisztusnak a feleletét: „Aki nékem szolgál, engem kövessen; és ahol én vagyok, ott lesz az én szolgám is: és aki nékem szolgál, megbecsüli azt az Atya.”
Állítsuk be e koporsó lakóját, az ő lezárt földi életét ennek az igének a fényébe. Vándorútja 73 esztendőt tesz ki; állomásai: Marosújvár - Brassó - Marosszentgyörgy - Marosvásárhely. Mit tanít Urunk igéje ezen a változatos életúton keresztül?
„Aki nékem szolgál, engem kövessen…”, mondja Urunk. Az igazi keresztyén élet szolgáló élet. Életünk egyszeri alkalom, nem lehet azt megismételni. Másoknak szolgálatára rendeltettünk. Másoknak szolgálni azonban csak az tud, aki ezáltal Krisztust szolgálja. Mi más az édesanya élete, mint szolgálat? Derűs, ragyogó, bársonyos tekintetet ennek a szolgálatnak örömteli voltát mutatja. Azért tud éjszaka szerettei fölött virrasztani, mosni, takarítani, eledelről gondoskodni, beteget ápolni, mert mindezt Krisztustól tanulja.
Így szolgálta Krisztusát ez az édesanya is. e szolgálat végzésének a rendjén volt része sok fájdalmas szenvedésben, csalódásban, sok könnyhullatásban is. hiszen egyikünk életútja sem olyan sima, mint ahogy azt gondolnánk. Özv. P.M.-né szül. A. Zs. testvérünknek is át kellett mennie a szenvedéseknek és a halál árnyékának a völgyén.
Csak kora gyermekkorát töltötte Marosújváron. A kenyérkereset Brassóba szólította. Itt bízta rá magát fiatalon arra a férfiúra, akiben erős támaszt keresett. Ez a házasság azonban csak 8 évet tartott. Három gyermeke származott belőle; de az örömöt rövidre szabta a Gazda. Az egyik gyermek halottként jött a világra, a másik meg korán meghalt, végül a házasság is válással végződött. Sajnos, minden ember életében vannak kudarcok, zsákutcák is.
Utána másodszor is házasságot kötött; ez 30 esztendős, békességes életútat jelentett. Ezt aztán másfél évtizedes özvegység követte. Újra beteljesedett Szeretteteken az anyaság öröme: születik egy lánya. A család vővel, két unokával teljesedik ki. Ez a kicsiny családi kör ismét alkalmat, lehetőséget jelentett a szolgálatra. Tudjuk, hogy a szolgálat önmegtagadást követel. Krisztus is így szolgált közöttünk. Ennek a koporsónak csendes lakója is megtagadta önmagát. Igényeit a végsőkig lefokozta, kívánságait lelakatolta. Az ő Krisztust követő szolgálata tanítson meg minket is arra, hogy aki azt állítja, hogy Krisztust szolgálja, az valóban kövesse Krisztust mindenben!
Az ilyen útnak a vándora részese a boldogtó krisztusi ígéretnek: „…és ahol én vagyok, ott lesz az én szolgám is; és aki nékem szolgál, megbecsüli azt az Atya”.
Hol van Jézus? A dicsőségben. Mennyire szeret bennünket, hogy nekünk is ott készít helyet! Ezért csak az elválás szomorúsága csal könnyeket a szemetekbe; szívetek részese a hívők nagy vigasztalásának. Nem az enyészetbe, a megsemmisülésbe ment Szeretettetek, hanem az ő Jézusához!
Testvérek, nyugodt halálunk csak akkor lehet nekünk is, ha életünkben Krisztust szolgáljuk és minden dolgainkban Őt követjük. Jézus Krisztus az övéinek a jutalmát az Atya megbecsülésében jelölte meg. Halljátok-é ezt sírók, gyászolók, veszteségen kesergő szívek? Vigasztalódjatok! Van-e még valaki, aki vonakodik Krisztust szolgálni? Az üdvösségével játszik az ilyen ember. De viszont boldogok azok, akik az igéből nyert hittel búcsúzhatnak előre ment hozzátartozójuktól. Így búcsúzzatok Ti is, mint akik újonnan születtetek élő reménységre, Jézus Krisztusnak a haláléból lett feltámadása által.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére