„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
A halállal szemben az élet igéje szól hozzátok. Nem a halálról, hanem az életről beszél: ez ugyanis a lényeges kérdés. Miért élünk e földön, mi dolgunk e világon? Biológusok szerint az életet a növekedés, szaporodás, mozgás jellemzi. De ez magában csak a testi lét, a fizikai létezés. Az emberi élet a maga teljességében több ennél. Emberré az emberhez méltó feladat, célkitűzés által lesz az ember. - senki se higgye, hogy a fajfejlődés rendjén már megtörtént az emberré válás. Minden embernek külön-külön kell a maga életútján emberré lennie!
Az ige szerint ennek az útja ez: ”Munkálkodjatok…” Nemes, emberhez méltó cél és feladat ez. Amit csak látunk magunk körül, mindazt az anyagi és szellemi jót az emberi munka hozta létre. Fáradozni kell a létért, magunk és szeretteink fenntartásáért. Munkánk által szerezzük meg a szükséges eledelt, ruházatot, hajlékot, de a jó könyveket, a nemes szórakozást is ezáltal biztosítjuk. Ezeket a Biblia sem kicsinyli le. Imádkozni is szoktunk a mindennapi kenyérért. A hitvallás (H. Káté) magyarázata szerint a mindennapi kenyér kérésébe minden testi szükségeinket beleértjük…
De Jézus szava rámutat a többletre: a biológiai léten túl, az ember magasabb rendű életre rendeltetett. A mindennapi eledelt, bár fáradsággal szerezzük, naponta elfogyasztjuk; ezáltal az elvész. Maga a test is elvész, amelyért fáradozunk, amelyet táplálunk. Jézus Krisztus arról a magasabb rendű életről beszél, amelyet örök életre megmaradó eledellel lehet táplálni! Aki ezt keresi Nála, azt Ő nem utasítja el magától. A Rá éhezőknek szakadatlanul osztogatja ezt a táplálékot. Az örök életre tápláló eledelt hit által lehet elnyerni. A testi kenyérért verejtékezni kell. A lélek eledelét Isten Jézus Krisztusban mindenkinek felkínálja. Aki Jézus Krisztus igéjével, teste és vére jegyeivel, az élő Krisztussal táplálkozik, az nem lát halált, az immár átment a halálból az életre!
II.
Igénk mélységes igazságát aláhúzza egy már lezárt földi élet, id. K.S. aának az élete. Ő is kereste a méltó emberi életcélt; és arra, amit annak vélt, rá is tette az életét. Mint jó szakmunkás, iparos, nagyon sokat dolgozott. Nemcsak a maga egyéni boldogságáért fáradozott, hanem pászmába állott az emberi társadalom megújításának nagy művében is; egy boldogabb jövendőért, egy emberibb életért. Szép és nemes, becsülnivaló törekvés volt ez. Állandóan képezte önmagát; sok könyv átolvasása által kereste az utat a teljes emberi élet felé.
Aztán átment ő is egy nagy tapasztalaton. Azon, hogy nem minden a kenyér, nem minden a test, nem minden a földi lét. A lélek is felébred; megéhezik; kéri a maga jussát; és nem lehet azt földiekkel megelégíteni. A lélek a maga rendelt táplálékára vágyik, s ez a táplálék: Jézus Krisztus. Az Ő helyét senki és semmi nem töltheti be. Erre a fölébresztésre Isten K.S. életében egy hallos veszedelmet használt föl. Hét évvel ezelőtt válságba sodródott a biológiai élete; s a szenvedés úttá lett számára, hogy megtalálhassa az igazi életet. Az orvosok már lemondtak róla. Ő pedig az élet és a halál keskeny mezsgyéjén kereste a kiutat, a megoldást, mert még élni szeretett volna. Istentö9bbet adott a földi lét meghosszabbításánál: igazi szabadulást!
Mert, Testvéreim, Isten nem a megoldások Istene, akihez oda szaladgálunk kisebb-nagyobb bajainkkal: no, most segíts rajtam! Isten a szabadítás Istene! A könyvek nem adtak megoldás, de amikor K.S. kezébe vette A KÖNYVET, általa megtalálta a szabadítást. Megtalálta az Áldott Orvost. Itt már az élete célhoz ért. Megtalálta lelke táplálóját az örök éltre. Hogyan is mondja az ige: „Munkálkodjatok ne az eledelért, amely elvész, hanem az eledelért, amely megmarad az örök életre, amelyet az embernek Fia ád majd néktek;…” (27.v). Ráadásul Isten olyan kegyelmes volt, hogy (az emberi, orvosi látás ellenére) még hét esztendőt adott neki itt a földön. Ez már a reménységben való élet volt! Meggyőződött afelől, hogy az öregség, betegség útján nem a halálba, az enyészetbe megy, hanem haza. Az otthonba; abba az Országba, amelyet Jézus Krisztus olyan közel hozott mihozzánk, s amelybe való bejutásnak feltétele a hit. Igénk ezt így fejezik ki: „Mondának azért néki: Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük? Felele Jézus és monda nékik: Az az Isten dolga, hogy higyjetek abban, akit Ő küldött.” (28-29.v.)
Hisszük, hogy K.S. testvérünk az örök, a mennyei célba érkezett el. Gyászoló Szerettei, ti is ezen az úton járjatok. Higgyetek az Isten Fiában; ekkor cselekszitek az Isten akaratát és éltek! Búcsúzzatok az örökélet boldog reménységével szerettetektől. Krisztus Urunk a mi hű kezesünk. Az Atya hajlékában sok lakóhely van. Ő azért ment előre, hogy nekünk helyet készítsen. Áldjuk érette életünk minden idejében.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére