„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Ezek a szavak Megváltó Jézus Krisztusunknak a szavai. Megtetszik belőlük, hogy az életünk rendeltetés. Teremtőnk és mennyei Atyánk arra rendelt minket, hogy Neki éljünk: az övéi legyünk, mind az életben, mind abban a másik létformában, amit rész-szerinti ismereteink miatt halálnak nevezünk. „Mert ha élünk, az Úrnak élünk, ha meghalunk, az Úrnak halunk meg; azért akár éljünk, akár haljunk, az Úréi vagyunk.” Mind az életünkkel, mind az életből való elköltözésünkkel Istent dicsőítjük meg. Ez a mi rendeltetésünk.
És hogy ezt a rendeltetést betölthessük, Atyánk és Istenünk ritmust szabott az életünknek. Ritmust, aminek két üteme van; alapigénk úgy nevezi ezeket, hogy „felmenetel” és „alámenetel”. Felmegyünk a templomba imádkozni: felvisszük a vállunkra helyezett keresztet, felvisszük a bánatot, felvisszük a könnyeket, felvisszük gyarlóságunk szomorú tudatát, felvisszük a bűnmarta sebeket, keserűséget, az Isten szerinti megszomorodásunkat, a bűnbánatot. És ezt mind kiöntjük Isten előtt, amikor elmondjuk: „Isten, légy irgalmas nekem, bűnösnek!” és a mi Urunk, Istenünk olyan kegyelmes, hogy ezt az egyetlen mondatot és szívünk őszinte bűnbánatát kedvesen veszi, elfogadja. S megcselekszi velünk azt a jót, hogy megigazulva megyünk alá a mi házunkba. Egész életünkön át járjuk ezt az utat: a magunk házából fel az Isten házába… aztán az ÚR házából alá a magunk házába. Ez az életnek az isteni rendje.
Az élet: alászállás és felmenetel. Isten hívő gyermekei így tapasztalják ezt. Keresztelő Jánossal mondjuk: Néki, ti. az Úrnak, növekednie kell, nékem pedig alább szállanom. Egyebek közt ebben különbözik az életünk a világ szerint élők életétől. Az evilághoz ragaszkodók mind feljebb és feljebb emelkednének; az életük a csúcsok felé beállított élet, - s amíg mind magasabbra emelkednek, lelkükben kárt vallanak. Krisztus Urunk nekünk az alászállásra adott példát; azt tanította, hogy aki közületek első akar lenni, legyen a szolgáitok. „Én is olyan vagyok közöttetek, mint aki szolgál.” Ő maga is alászállott érettünk: a mennyből a földre, a szentségből a bűn mélységeibe, szenvedésbe, kereszthalálba, gyötrelembe, egészen a poklokig, a kínok kínjáig…
Krisztus nyomában csak alászállani lehet! Ahogy a ti drága Fiatok, testvéretek tette egész földi életében. Igazán szépreményű fiatalként indult az élete. Értelmes, szorgalmas, jó tanuló; akire azt szokták mondani: szép pályát fog befutni. De Urunk rendelése szerint alá kellett szállania. Alászállani a betegségbe, amely hervasztó szélként zúdult a bimbózó életre, hogy serdülőkorától kezdve az utolsó pillanatig elkísérje. Le kellett mondani a szép tervekről, az emberi elgondolásokról; vele együtt alá kellett szállani Nektek, Szüleinek, Szeretteinek is. de ez az alászállás a hívő lélek számára nem keserű kényszerűség, hanem gyermeki engedelmesség. Valami olyan, mint amivel Dávid király felelt volt a csúfolódó beszédre: Minél inkább megalázom magamat és minél alábbvaló leszek a magam szemei előtt, annál dicséretre méltóbb leszek Őelőtte…
A hívő ember alászállásában Isten drága ígéretére tekint. Drága gyermeketek rátette az életét erre az ígéretre, már 15 esztendős korában, amikor oly mennyei erővel szólt hozzá az ÚR szava, hogy megtérésének igéje lett: „Aki győz, oszloppá teszem azt az én Istenemnek templomában…” Aki győz! Ezt a győzelmet megharcolta, kivívta a mi Megváltónk a kereszten. S Ő olyan jó hozzánk, hogy győzelmében részesít bennünket! Ahogyan az a kő, melyet az építők megvetettek, az Isten templomának szegeletkövévé lett, - úgy a mi alászálló, engedelmes életünk oszloppá lehet a mennyei szentélyben! Mekkora jutalom! A keresztyén misszió egyik kortárs hőse mondotta ezt a mondatot: „Nem bolond, aki odaadja, amit úgysem tarthat meg, hogy megnyerje azt, amit nem veszíthet el…” Isten világában a mennybe vezető út lefelé vezet, az alászálláson át visz haza bennünket az Úr.
Krisztus Urunk igéje szerint a vámszedő „megigazulva méne alá az ő házához”. Testvéreim, nem az a döntő, hogy mire vittük ebben a földi létben. Nem az, hogy mit szereztünk, mit gyűjtöttünk. Minden itt marad, semmit magunkkal nem viszünk. Hanem az a döntő egyedül: hogyan megyünk haza? Büszkén, öntelten nem lehet. Csak Krisztusunk érdemében bízva. A földi lét nagy lehetősége: Krisztus vére által igazzá lehetünk Isten előtt! Aki ezt megnyerte, az boldogan, békésen megy az ő házához alá.
Melyik házhoz? A földi létben Isten házából megyünk alá a mi átmeneti hajlékunkba. Átköltözésünk idején a földi sátorházból megyünk az igazi, örök otthonunkba, az Atya házába. Míg e földi sátorházban vagyunk, szüntelenül betölti a szívünket az igazi otthon utáni vágyakozás, hiszen tudjuk, hogy „a mi országunk mennyekben van, honnét a megtartó ÚR Jézus Krisztust is várjuk, aki elváltoztatja a mi nyomorúságos testünket, hogy hasonló legyen az Ő dicsőséges testéhez…” Íme, az alászállás útja vezet az igazi magasságba, Istenünk örök hajlékába.
Hisszük, hogy Sz. P-t a mi Urunk, Istenünk eleve elrendelte a szelíd, csendes, bizonyságtevő életre; hisszük, hogy őt el is hívta az alázatosság útján járásra, hisszük, hogy Krisztus vére által őt meg is igazította, - és ami előttünk még nem látható, de egykor láthatóvá lesz: immár meg is dicsőítette. Mert ami felőlünk nézve megaláztatás, Isten felől nézve felmagasztaltatás.
Fájó könnyeitekkel ne tartóztassátok őt vissza ezen az úton. Drága Szerettei: engedjétek el a kezét, mert a másik léz már Isten kezében van. Hadd térjen haza, megigazultan, Krisztus vérében megtisztultan oda, ahová mindnyájan vágyakozunk: Az Atya hajlékéba.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére