„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
A koporsó bezárult; magában foglalja egy már csak néhai embertársunknak, F.L.-nak a hamvait, aki 74 éves életút végén, házasságának 51-ik esztendejében a mi fogalmaink szerint távozott az élők sorából. A koporsó bezárult, és ezzel bezárult az emberi lehetőségek határa is. érette immár semmit sem tehetünk: sem a betegségtől súlyosan próbál testért, amely többé nem fáj, sem a lelkéért, amelyet több gond nem gyötör. Isten színe előtt megállva immár elnyerte megérdemelt jutalmát; s hogy ez a jutalom minemű, azt mi nem tudhatjuk. A mi feladatunk: Istennél vigaszt keresni a gyászban s megtalálni a magunk életére nézve Istenünk üzenetét.
I.
F.L. életútját, a szülőföldtől, Alsósófalvától e csöndes marosvásárhelyi temetőkertig, nem tehetjük mérlegre, nem ítélhetjük meg. Ez nem is a mi feladatunk, hanem az örök Bíróé, Istené, aki Szent Fiában egykor mindannyiunkat megítél az Ő királyi széke előtt. A gyászoló szívek és a keresztyén gyülekezet számára a temetési istentisztelet tehát Isten vigasztalásának és a helyes keresztyén életfolytatásnak a hirdetése. Nem az elköltözöttnek és nem az elköltözöttért van, hanem az élőkért. Nekik, jelen esetben most nekünk szól az örökkévaló Isten üzenete. Figyeljünk hát az életnek igéjére!
II.
Mit üzen az Élet Ura a halállal szemközt? Arra a kérdésre ad feleletet, amely minden koporsó mellett ott van a szívek mélyén. Arról valamit tudunk, ami volt; arról szeretnénk valamit tudni, ami lesz. Vagyis: üdvösségre jut-e drága Szerettetek? Életre vagy kárhozatra megy át az élet és halál keskeny pallóján?
Ezen túl szeretnénk a magunk sorsa felől is bizonyosságra jutni: Van-e lehetőségünk az üdvösségre? Sokan, vagy kevesen fognak üdvözülni? Ha sok ember számáéra ez most még nem kérdés, egyszer bizonyosan az lesz. A halálos ágyon ez a leggyötrőbb kérdés: mi lesz velem a halálom után? A Szentírás egyik döntő kijelentése szerint „sokan vannak a hivatalosak, de kevesen a választottak”. Olyan a földi élet, mint a versenypályán való futás. Sokan futnak, de csak egy nyeri el a jutalmat. Pál apostol, amikor erről ír egyik levelében, arra biztat mindenkit, hogy : úgy fussatok, hogy elnyerjétek! Ezekből az igékből úgy látjuk, hogy kevesen lesznek az üdvözültek. De a Mennyei Jelenések könyvében egy hatalmas sereg felvonulásáról olvasunk, amely megszámlálhatatlan. A mennyei Jeruzsálem olyan nagy város, amelyben bőven van hely az üdvözültek hatalmas seregének…Melyik hát a valós kép: sokan, vagy kevesen lesznek az üdvözülők?
III.
Jézus felelete eligazítást ad a kérdésben. Ő ugyanis nem felel a hozzá fordulóknak kíváncsiskodó kérdésére. Nem mond egy bizonyos számot, hanem felszólít: „Igyekezzetek bemenni a szoros kapun…” (24.v.) Sokan igyekeznek ugyanis és mégsem jutnak be. Visszatartja őket ennek a múló világnak a vonzása: a pénz, a mámor, az érvényesülés, a dicsőség vágya. És a végén kívül maradnak a kapun. Hiába hivatkoznak arra, hogy „Te előtted ettünk és ittunk, és a mi utcáinkon tanítottál…” (26.v.) Ismerünk téged, Urunk! - Ez mind nem elég. Nem elég csupán hallani Jézusról. Hinnünk kell benne teljes valónkkal és engedelmes szívvel járnunk kell az Ő útján. Szeretnünk kell embertársainkat, mint önmagunkat; és szeretnünk kell az igét, aszerint élni, terhet hordozni, felvenni a keresztet és úgy követni Őt. Ha ezt tesszük, akkor a halál hatalma nem ijeszt többé, mert bizonyosságunk van afelől, hogy aki hallja a Krisztus szavát és hisz annak, aki Őt elbocsátotta világunkba, annak örök élete van. Az nem megy a kárhozatra, az már átment a halálból az életre.
Gyászoló Testvéreim, amikor búcsút veszünk elköltözött aától, halljuk meg a vigasztalást is, de a figyelmeztető szót is. van feltámadás, van örök élet. Járjunk földi létünk napjaiban a keskeny úton, amely a szoros kapun át az életre és az üdvösségre vezet.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére