„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
A halál mindig az élet felől kérdez bennünket. Mi végre élünk? A világjáró székely legény is ezt kérdi Tamási Áron bűbájos regényében: Mi végre vagyunk e világon? A regényben egy néger ajkáról hangzik a válasz: azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne. A mérhetetlen nagy világból, amelyet Isten teremtő szava hozott létre, kialakítunk nagy-nagy akarással, verejtékes küzdelmek és harcok árán egy kis világot, hogy abban otthon érezzük magunkat. Mindenkinek van egy ilyen kis világa; boldogtalan az az ember, akinek nincsen; az ilyen ugyanis sehol sem találja fel önmagát, sehol sincs otthon.
Koporsóban nyugvó testvérünk életében, a 90 éves szép, hosszas vándorúton három otthon jelentette ezt a kis világot, boldog világot, ahol jó volt szerető lelkek meghitt körében együtt örvendezni. Olyan otthon volt mindegyik, mint a bethániai ház, amiről a felolvasott ige is szól, - mert jelen volt benne Jézus.
Az első otthon: a szülői ház volt, amelyben özv. F.J.-né szül. P.I. testvérünk sok boldog esztendőt tölthetett drága szüleivel. Egyetlen gyermek lévén, a szülők kimondhatatlan nagy szeretettel és gyöngédséggel nevelték föl; minden szükséges dologról gondoskodtak számára. A családi otthon békés légkörében ott volt az egykori lelkipásztor-előd emlékezete és ott lakozott a kálvinista családra jellemző áhítatos istenfélelem és emberszeretet. Olyan otthon volt, amelyben láthatatlanul bár, de valóságosan jelen volt Jézus, mint egykor Bethániában, Mária és Márta hajlékában.
Ennek a boldog otthonnak a légkörét plántálta át F.J.-né testvérünk abba a második otthonba, amelyben szeretett hitvestársával 33 esztendőn át élt és munkálkodott. Illettek rá a derék asszony dicséretét magában foglaló szavak a Példabeszédek könyvéből. Hitéből vidámság, jó kedély, munkakedv fakadt; s ha a külső körülmények nehezek is voltak, belsőleg tele volt hálaadással és örömmel a szíve. Tudta, hogy egy a szükséges dolog: hogy ebben a családi fészekben ott legyen, jelen legyen az ÚR Jézus Krisztus. Általa megoldódnak a bajok, enyhül a bánat és messzire szállnak az aggódás felhői. Boldog volt ebben az otthonban, a 33 éves hitvesi életben, és megelégedetten hálás az azt követő közel 33 éves özvegységben is. Ha visszatekintett a megtett útra, úgy érezhette: az előtte álló lehetőségek közül a jobb részt választotta, mert a hitnek a keskeny útján járt, a szoros kapun át az Életre vezető úton…
Voltak ezen az úton áldott örömök. Házasságát Isten négy gyermekkel áldotta meg, s ha a legelsőt oda is kellett áldoznia még kicsiny gyermekként, édesanyai szíve örvendezett Tinektek, akik megmaradtatok számára. És áldozott a megmaradt három gyermekből: egyet az Úrnak, a lelkipásztori szolgálaton át, egyet pedig arra, hogy az immár elköltözött családfő abbahagyott pályáját folytassa. Ebben is megengedte neki Isten, hogy a jobbik részt válassza, amely soha el nem vétetik tőle.
Volt azután egy harmadik otthona is, nem mindig ugyanott. Ez volt a templom. A saját otthona is templom volt, hiszen naponként felnyílott kezében a Szentírás; naponta folyt a csendes istentisztelet. De a templom is otthonává lett. Mint ama bibliai Mária, - ha Jézus szavát hallhatta, - minden másod rendűvé lett a számára.
A jobbik részt választotta, - és mégis meghalt! Aki Jézus Krisztussal jár az életben, azon nincs hatalma a halálnak. Jézus Krisztus is átment a halálon, de az nem tudta Őt fogva tartani, harmadnapon feltámadott. Ígérete pedig ma is hangzik felénk: azt akarom, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek.
Egy üres hely lesz ezentúl a templomban, de reménységünk szerint egy betöltött hely Krisztus örökös otthonában, a mennyek országában. Ezzel a hittel búcsúzzatok drága Szerettetektől (Búcsúvétel); megszomorodott szívünket pedig tegyük az irgalmas és örökkévaló, mindenható Istennek a kezébe.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére