„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
28. AZ ATYÁNAK DOLGAI -gyermek felett - Luk 2,48-49 -
28. AZ ATYÁNAK DOLGAI -gyermek felett - Luk 2,48-49 -
28. AZ ATYÁNAK DOLGAI - gyermek felett - Luk 2,48-49.
Gy.T.!
Egy kétségbeesett édesanya ajkán hangzott el ez a kérdés, vagy inkább kiáltás: „Fiam, miért cselekedted ezt velünk? Ímé atyád és én nagy bánattal kerestünk téged” (48.) Erre az elveszettnek hitt, de most megtalált gyermeknek, Jézusnak a válasza így hangzott: „Mi dolog, hogy engem kerestetek? Avagy nem tudjátok-é, hogy nékem azokban kell foglalatosnak lennem, amelyek az én Atyámnak dolgai?” (49.)
Jól ismerjük a történetet, amelynek keretében ez a párbeszéd elhangzott. A 12 éves Jézust felviszi Mária és József a jeruzsálemi templomba. Az ünnepi zarándoklat több napig tartott. Útközben hazafelé, megdöbbenve tapasztalják, hogy a gyermek Jézus valahol elmaradt mellőlük. Kétségbeesetten keresik a rokonok, az úti társaság között. Miután nem találják, elindulnak visszafelé az úton; három napig is eltart az út. Visszaérkezve Jeruzsálembe Jézust a templomban találják meg, amint a templom bölcseivel társalog, akik elcsodálkoznak kisgyermek értelmén, feleletein. Ott öleli át az édesanya szeretett gyermekét, ott nyer sok rettegést és félelmet kiállott szíve és élete vigasztalást.
I.
Gyászoló Testvéreim, ti is úgy keresitek immár harmadik napja, kétségbeesett szívvel drága gyermeketeket, mint egykor Mária a maga gyermekét. Az élet útján, a hazafelé vezető úton elmaradt mellőletek. Nagy bánattal keresitek. Nincs a játszótársak között; nincs az iskolatársak között. Pedig olyan nagyon szerette kis pajtásait, és nagyon szerette a tanulást is. nincs a szülői ház békés csöndjében; pedig olyan nagyon szerette szüleit, rokonait. A földi tanulóseregből az angyalok mennyei seregébe ment át. Nem tudjátok ezt? Mária szavával szóltok Ti is, szívetek mély fájdalmával: Nagy bánattal keresünk téged.” Megértjük fájdalmatokat. De halljátok meg Isten vigasztalását is!
II.
Jézus felelete arra utalt, hogy a földi gondviselők felett van mennyei Gondviselő, mennyei Atya is. ő az, akit mindnyájan „MI Atyánk”-nak szólítunk meg imádságunkban. Isten parancsa azt követeli, hogy földi szüleinknek engedelmeskedjünk. De van mennyei Atyánk is, akinek sokkal többel tartozunk, mint földi szüleinknek. Tőle indult el mindannyiunk élete, valami nagy, szent elkötelezésre: arra, hogy egymást őszintén szeressük, Mindenható Istenünket mindenek fölött féljük és tiszteljük; Isten dicsőségét és embertársaink javát munkáljuk. Evégre vagyunk ezen a világon. Erre kapjuk a számunkra kimért 40-50-70, vagy 80 esztendőt; vagy amint Sz. L. L. kistestvérünk esetében a 12 évet. „Azokban kell foglalatosnak lennem, amelyek az én Atyámnak dolgai”, felelte a gyermek Jézus Máriának. A mennyei Atya igényt tart ránk. Ennek engedelmeskedni kell. Gyermeketeket is Ő hívta vissza az örökkévalóságba, ahonnan 12 évvel ezelőtt útra bocsátotta, hogy egy ideig a Tietek legyen.
A mi mennyei Atyánk immár elérte célját ezzel a gyermeki élettel. Vajon mi ez a cél? A Szentírásban azt olvassuk, hogy Isten a gyermekek és csecsemők szájával szerez az Ő nevének dicsőséget. Ti, Szerettei, most nem látjátok ezt a célt. de fogadjátok el hittel: azoknak, akik Istent szeretik, minden a javukra van. Még a gyász és a fájdalom is!
III.
Mária és József végül is megtalálták a szeretett gyermeket. Hol? A templomban. Isten hajlékában. Ígéretünk van afelől, hogy az örökkévaló hajlékokban sok lakóhely van. Jézus azért ment előttünk, hogy ott nekünk helyet készítsen. Hisszük, hogy gyermeketek ott van már, Jézusunk kebelén. Ezzel a hittel búcsúzzatok tőle. Csak ideiglenes elválás ez: Istennél egykor feltaláljátok őt.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére