„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
24. HAZA HÍVÓ ISTENI SZÓ - gyermek felett - Mk 10,14
24. HAZA HÍVÓ ISTENI SZÓ - gyermek felett - Mk 10,14
24. HAZA HÍVÓ ISTENI SZÓ - gyermek felett - Mk 10,14.
Gy.T.!
Sírva helyezték koporsóba legkisebb gyermekünket a szomorú szülők. Az arcuk verejtékével szerzett kenyér édes volt, amikor gyermekükre tekintettek. Mikor esténként fáradtan tértek haza munkájukból, minden fáradságukról megfeledkeztek, amikor gyermekük mosolya rájuk ragyogott. Ezt a családi örömet, ezt a szóval ki sem fejezhető boldogságot törte össze a halál jégkeze. Szívük nem talál vigasztalást. Érthető, hiszen oda van életük öröme, lelkük kedveltje, munkájuk jutalma.
Szomorúságukban a megváltó ÚR Jézus szavaira emlékeztetjük őket. Ez az ige nemcsak a gyászolóknak, de a hazaköltözött gyermeknek is szól; s vele együtt minden gyermeknek, hiszen a mi Urunk azoknak is Ura. Ezért e mellett a ravatal mellett is így szól az ÚR: „Engedjétek hozzám jőni a gyermekeket és ne tiltsátok el őket; mert ilyeneké az Istennek országa.” Hallgassunk az Igére, mert ebben három kijelentés hoz világosságot a szomorú gyász sötétségébe.
Az első azzal vigasztal, hogy leánykátokat az ÚR Jézus szólította el ebből a múlandó világból. A kétségbeesés félelmes erejét elveszi, ha tudjátok, hogy nem valami kikutathatatlan vaksor szeszélyével, agy a véletlen hatalmával álltok szemben, hanem az élet Urával, a meghalt és feltámadott ÚR Jézus Krisztussal. Ő most is ezt mondja: Engedjétek őt énhozzám. Nem a sír mélyében, hanem Jézus Krisztusnál van ezentúl
A második kijelentés azt tartalmazza, hogy Jézusnál a ti leánykátok a mennyországot nyerte meg. Oda jutott, a gyermeketek, ahová minden hívő lélek vágyik eljutni. Nem a sírgödörben, hanem az ÚR Jézusnál van, s ott jó helyen van. Pál apostol is arról vall öreg korában, hogy szeretne immár elköltözni és Krisztussal lenni, mert ez számára mindennél kívánatosabb. A mi életünk célja is az, hogy földi életünk után oda jussunk.
A harmadik kijelentés intelemként hangzik számotokra. Ne tartsátok vissza e kisgyermeket. Nem is tehetnétek. Ha fáj is, hogy el kell válnotok e kedves gyermektől, ha szívetek össze is tört a gyász terhe alatt, mondjátok az ÚR Jézus gecsemáné-kertbeli imádságát: Mindazáltal ne úgy legyen, amint én akarom, hanem amint Te. Ebben az alázatos megcsendesedésben tapasztaljátok majd meg, hogy Isten örökkévaló célját szolgálja még a halál is. még ez a mostani is. A mi Istenünk nem szomorúságot akart okozni, hanem az örökélet felől bizonyosságot adni. Bár most fáj, hogy visszavette ajándékát, amin szívetek csüngött, de egykor meglátjátok: ez is Urunk dicsőségére, s szeretett gyermeketek javára történt. Isten nem elvette, de megdicsőítette őt.
Urunk Jézus Krisztus szenvedés és halála a legjobb bizonyítékunk arról, hogy Isten a rosszból is jót hoz ki. Ha sebet üt, akkor is gyógyít, ha a halálba visz, onnan is visszahoz az életbe. Az igazi Életbe, az örökéletbe visz a halál által. Ilyen bizalommal emeljétek fel könnyes szemeteket. Kedves leánykátok nincs e deszkaszálak közé bezárva. Istennél van, ott él a mi Atyánk örök országában. Mennybeköltözése arra ösztönözzön, hogy el ne merüljetek a földiekben, hanem keressétek az odafelvalókat s eközben szomorú arcotok felderül az örökkévalóság fényében.
Hittel és vigasztalásra talált szívvel búcsúzzatok el e kicsiny élettől minden szerettei. mi pedig mindannyian: törekedjünk arra, hogy mi is méltókká tétessünk a mennyek országába való bemenetelre, ahol előre ment szeretteinket viszontlátjuk majd Isten királyi széke előtt.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére