„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
23. MENJÜNK ÁT A TÚLSÓ PARTRA - gyermek felett - Mk 4,35
23. MENJÜNK ÁT A TÚLSÓ PARTRA - gyermek felett - Mk 4,35
23. MENJÜNK ÁT A TÚLSÓ PARTRA - gyermek felett - Mk 4,35.
Gy.T.! Mikor este lőn, - egy nehéz munkában eltöltött fárasztó nap után mondotta e szavakat Jézus a tanítványoknak: „Menjünk át a túlsó partra!” Ha a földi életet egy teljes naphoz hasonlítjuk, amelynek van reggele, dele, délutánja, estéje, éjszakája, úgy e jézusi szót magunkra vonatkoztathatjuk. Egykor mindannyiunk számára eljön az este; akkor pedig át kell mennünk a földi élet partjáról a túlsó, ismeretlen partra: Istenhez.
Ez történt most is. este lett ennek a kedves leánykának az életében is, amikor elküldött érte Isten és átalvitte e földi életből Önmagához. De este lett a Ti családotokban is, Gyászoló Testvérek! A korai halál súlyos árnyéka mindnyájatok életére rávetítődik. Csak növeli az est homályát, hogy az emberi szavakban nem találunk sem magyarázatot arra, ami itt történt, sem vigasztalást. Éppen ezért, lelkünk megnyugvását keresendő, figyeljünk mi is Urunknak a szavára: Menjünk át a túlsó partra!
Földi világunkkal szemben a túlsó part: Isten világa. A mi Urunk, Istenünk cselekedetei meghaladják értelmünket; nem értjük azokat. Tetteinek okát és célját mi sohasem érthetjük, sohasem láthatjuk át, míg ebben a testben, létmódban járunk. Csak ha a mi világunkból átmegyünk a túlsó partra, akkor fogunk tisztán, világosan látni mindent. Addig csak tükör által, homályosan látunk. Íme, itt is, ami nappal történt velünk, a mi világunkat sötétségbe borította. Nincs más hátra, egy másik, a mi múlandó világunkkal szemben örökkévaló világ útait kell megismernünk, hogy békére leljünk, ezért hát: Menjünk át a túlsó partra!
A fájdalom és a könnyek tengerén át kell a túlsó partra eljutnunk. Hogyan lehetséges ez? Hadd mondjak el nektek erre egy példát. Egy ember három évig gondozott hűségesen, a szeretet odaadásával kertjében egy rózsatövet. Nem hozott virágot egyszer sem. Azonban a harmadik év tavaszán arra lett figyelmes, hogy a szomszédja kertjében csodálatos szépségű rózsa virul. Ő itt gondozta a virágot, - és íme, az odaát, a másik kertben hozott virágot. Emberünk örült: a munkája tehát nem veszett kárba.
Reménykedjetek, gyászos szülők, testvérek, rokonok. A ti szeretetetek sem veszett kárba, amellyel ezt a kicsiny életet ápolgattátok, gondoztátok. Most nem látjátok munkátok gyümölcsét; ezért át kell mennetek egykor nektek is a túlsó partra, Isten örök országába. Az a Jézus Krisztus, aki feltámadásával legyőzte a halált, hívogat: Menjünk át a túlsó partra. Ott, a túlsó parton meglátjátok majd őt, aki miatt most fájó könnyeket hullattok. Ezzel a reménységgel búcsúzzatok el tőle (Búcsú). - Nézzetek lélekben a túlsó pert felé. Ott minden éjszaka, még a halál éjszakája is napfényre válik. Ott gyászunk napjainak is vége szakad a mi Istenünk könyörülő szerelméből.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére