„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Koporsó mellett állva fájdalmas érzés kerít a hatalmába bennünket: ismét elmúlt egy élet. Tudjuk, hogy minden életnek rendelt ideje van; amikor az lejár, el kell menni. Ezt a törvényt senki emberfia meg nem változtathatja.
Miért van ez így? A Szentírás tanítása szerint a múlandóság a bűnnek a következménye. Már az Éden kertjében bejött Istennek szép, tökéletes világába az engedetlenség; a bűn nyomában pedig a halál. A bűn úgy megsokasodott, hogy egykor - az özönvízben - az egész teremtett világnak el kellett vesznie.
A mi Urunk Jézus Krisztus arról beszél igénkben, hogy nemcsak az egyes ember életének, de a fennálló világnak is rendelt ideje van. Egyszer elmúlik. „Az ég és a föld elmúlnak…” Amit a bűn megrontott, az nem maradhat meg. Az embereket leginkább az a kérdés foglalkoztatja, hogy mikor lesz az? Pedig nem ez a lényeg! Az az igazán lényeges, hogy hol leszünk mi akkor? Azok között, akik Isten nélkül élték életüket, vagy azokkal, akik tudtak Róla és igazán félték Őt? Ez a földi életnek a nagy felelőssége. Itt, a földi életünk folyamán kell döntenünk; az ítélet napján már késő lesz!
Krisztus Urunk az utolsó idők jeleiről beszél (Mt 24, 6-7.v.) Az idők végén ugyanúgy folyik majd az élet, mint az özönvíz előtti napokban. Az emberek teljesen elmerülnek az élet örömeibe és gondjaiba. Megfeledkeznek a jövendőről (38-39.v.). És ekkor következik be a nagy szétválasztás.
Azonos körülmények között dolgozó emberek közül az egyik várja az Urat, a másikra váratlanul csak le az Ő megjelenése. Ez az egyik számára a felvételt, a másik számára az otthagyást jelenti. Mit tehetünk tehát? Amit az ige mond: „Azért legyetek készen ti is; mert amely órában nem gondoljátok, abban jő el az embernek Fia.” (44.v.) Ez azt jelenti, hogy benne élhetek földi feladataimban; örülhetek annak az áldásnak, amit Isten adott e földön, - csak bele ne temetkezzem mindebbe! Ne merüljünk el, Testvérek, az ideigvalókban úgy, mintha örökkévalók lennének, s nem kellene egyszer azoktól megválnunk. Vigyázva figyeljük a látóhatárt: onnan túlról, a múló világ végéről közeledik az ÚR, és nem tudhatom, melyik órában jő el, de az biztos, hogy eljön. Készen vagyok- e az Ő érkezésére? Ez mindannyiunk földi életének legnagyobb kérdése és felelőssége.
II.
Id. B.F. koporsója is, amely mellett állunk, Istentől küldött figyelmeztető jel számunkra. Tartalma ez: Ember, ezen a világon csak átmenő vagy. Ne rendezkedj be ide túlságosan, mert egyszer innen el kell menned. De adatik egy drága lehetőség számodra is. a mi Istenünk hozzád is szól; halld meg és vedd ezt komolyan. Van Isten, van Gazdája az életünknek. Egyedül Őreá építheted az életed; aki ezt teszi, azt nem éri csalódás, de aki emberekre, múlandó dolgokra épít, rettentően csalatkozni fog. Isten egyedül az életünk Ura. Ő pedig azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére eljusson.
Evégből szeretett halottatokat is sok jóban részesítette Isten. Az egykori vasutas családban nyolc gyermek nevelkedett? Kettő közülük kiskorában meghalt; hatan indultak el az élet göröngyös útján. B.F. alig 16 esztendősen került a Cukorgyárba, hogy 46 éven keresztül munkálkodjék ott hősies helytállással, betegsége miatti nyugalomba vonulásáig. Kályhafűtőként kezdte, üzemvezetőként végezte pályáját. Sok fiatalt nevelt a lakatos mesterségre. Sokan szerették, becsülték, tisztelték munkatársai közül, s ez bizonyára örömmel töltötte a szívét: nem éltem hiába.
Nagyobb örömére szolgáltatok Ti: kicsiny családja. Hitvese, 44 évi együttes úton hűséges társa; két szeretett gyermeke és három unokája. A nagy világon belül egy kicsiny világ! Ti lehettetek a vigasztalói, amikor csalódottan, megfáradtan derékba tört a pálya. Szerettetek 58 évesen már megroskadt; lelki betegsége testére is kihatott, s az utolsó nyolc esztendő az egykor oly tevékeny ember számára a rettentő büntetést: az ágyhoz-kötöttséget jelentette.
Sorsát nem akarjuk értelmezni; ez nem feladatunk. Isten azért állított ide, hogy a gyászban vigasztalást és Isten hívását hirdessem nektek. Ő hívogatta Szeretteteket is: egészségében és betegségében egyaránt. Meghallotta-e, elfogadta-e a hívást? Ezt mi nem tudhatjuk; de az ő örökkévaló sorsa ezen múlik. Most titeket s mindannyiunkat hívogat Isten e gyász által. A világ elmúlik és annak kívánsága is. de van valami, ami soha el nem múlik. Ehhez ragaszkodjunk, míg napjaink vannak, - és életünk lesz a mi Urunk Jézus Krisztus kegyelméből.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére