„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
17. MEGHIDEGÜLT SZERETET - öngyilkos felett - Mt 24,12
17. MEGHIDEGÜLT SZERETET - öngyilkos felett - Mt 24,12
17. MEGHIDEGÜLT SZERETET - öngyilkos felett - Mt 24,12.
Gy.T.!
Hogyan is közeledhetünk mélységes gyászotokhoz, amely olyan hirtelen szakadt reátok? Ahogy benneteket nézlek, a hit hőse, Ábrahám jut az szembe. Isten elkérte tőle az egyetlen gyermeket, Izsákot, a reménység fiát. És ő kész lett volna Izsákot, az ígéret gyermekét Isten parancsára föláldozni. Nem ellenkezett az ÚR parancsával; hitt és engedelmeskedett.
Avagy gondolhatunk arra a másik gyermekre, a jeruzsálemi templomban, akit édesanyja és a rokonság nagy bánattal keresett, immár a harmadik napja. Amikor Mária, az édesanya ezt mondta neki: Fiam, miért művelted ezt velünk? Ímé, atyád és én nagy bánattal kerestünk téged!
A ti gyászotokat az is növeli, hogy gyermeke a halálának okát magával viszi a sírba. Miért történt ez? Miért szakadt vége ilyen tragikus módon e fiatal életnek? És a miértekre nem találunk feleletet…
Testvérek, ebben a koporsóban nemcsak egy derékba tört élet , - amely alig 28 éves korában félbe szakadt, - van bezárva, hanem egy szomorú titok is. mindaddig titok is marad, amíg sorsunknak minden rejtélye megoldódik: amikor e földi, múlandó világból megérkezünk az örökkévalóságba.
Nekem sem lehet a feladatom, hogy arra keressek választ: miért e korai halál, hanem hogy az igét hirdessem megszomorodott szívetek számára.
Isten örök kijelentése elmondja, hogy minden halálnak ősoka a gonoszság, a bűn. Isten mindent jónak teremtett. Azonban az ember engedetlensége miatt betört e világba a bűn és nyomában jár a halál. Az első ember esete óta a gonoszság hatalma egyre növekedik. És mivel a gonoszság sokasodik, a szeretet meghidegül, az eredmény pedig: halál. Sokan lehetnek szerte a világban, akik éhen, vagy szomjan halnak. Az az ember, aki maga okozza halálát, többnyire a szeretet éhségébe, szeretetszomjúságba hal bele.
II.
Hol hidegedett meg a szeretet úgy, hogy ifj. Sz. S. testvérünknek egészen elvette az életvágyát? Honnan kezdődött el a lélek betegsége, amelyben elvérzett ez az ifjú élet?
Testvérünk korán elszakadt az élet természetes forrásától: az édesanyai szívtől, az élet tápláló, éltető forrásától. Vannak koraszülött gyermekek; az orvosok tudják, hogy sokáig olyan környezetet kell ezeknek nyújtani, amely megközelíti az anyaméh természetes világát. Csak így nőhet fel az ilyen gyermek károsodás nélkül. Vannak aztán anyatej nélkül felnövő gyermekek is. a szülők, nevelők igyekeznek valami hasonlóval pótolni ezt a legtermészetesebb táplálékot; de a valódi anyatej igazában pótolhatatlan. Így pótolgattátok Ti is, erőtök, tehetségetek szerint a szeretetet; hiszen anya helyett anyát rendelt gyermeketek mellé Isten; és ott volt az édesapa, a nagyanya féltő gondoskodása is. mégis, a meghidegült, a tőle elfordult szeretet kitörülhetetlenül bevésődött a gyermeki lélekbe!
Pedig sokan szerettétek; rokonai, társai, felserdülő fiúk, akiket a sport világába bevezetett. De az első, a legtermészetesebb szeretet melegét nem tudtátok, nem tudhattátok neki visszaadni.
És ahol a szeretet meghidegül, ott sokasodik a gonoszság. A vége pedig halál. Így kezdett sokasodni az árnyék, amely hat esztendő óta egyre sűrűbben takarta el a napot; s íme, most sötétségbe vonta az Életet.
Isten igéje ma úgy szól hozzánk, mint a vészharang kongatása: Testvérek, ne engedjétek, hogy meghidegüljön bennetek, körülöttetek a szeretet! Ne engedjétek, hogy kívül rekedjen az ajtótokon a hit; ne engedjétek, hogy elnémuljon az imádság, az ének. Szeressétek jobban egymást. Élet csak ott van, ahol Isten jelen van. Nem akkor hal meg valaki, amikor utolsót dobban a szíve, hanem akkor amikor már semmi örömet nem talál az életben. Mert a szeretet éhségébe s szomjúságába bele lehet halni!
Gyászoló Testvérek! Mától fogva szeressétek jobban egymást, hogy együttesen elhordozhassátok ennek a gyásznak a fájdalmát. És akkor, hisszük, a fájdalom útja számtokra áldásoknak az útjává lesz. Szívetek megtermi a hitnek, Isten akarata elfogadásának és az engedelmességnek jó gyümölcseit.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére