„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
8. A SZÍV KINCSE - Vásárhelyi János után - Mt 12,35a
8. A SZÍV KINCSE - Vásárhelyi János után - Mt 12,35a
8. A SZÍV KINCSEI - Vásárhelyi János után - Mt 12,35a.
Szeretett Testvéreim, Gyászoló Gyülekezet!
Isten az ő teremtményeit, az emberi világot azzal becsülte meg leginkább, hogy szívet adott nekünk. Nemcsak abban az értelemben, hogy van egy szervünk, testünknek egy része, amelyiknek az a szerepe, hogy amíg élünk vérrel lássa el szervezetünk minden parányát, - hanem inkább abban az értelemben, hogy van egy csodálatosan érzékeny műszer a bensőnkben, amivel fölfoghatunk örömet és bánatot, vidámságot és fájdalmat egyaránt. Ezzel a kiváltsággal csak az ember rendelkezik. Csodálatosan zengő hangszer a szív, érzékenyebb a hegedű vagy a hárfa húrjainál, minden rezdülése hangot ad. A mi szívünket ebben az órában a szomorúság fájdalmas érzése tartja fogva; az némítja el ajkunkat is. Talán azért, hogy most az ige szava, és ne emberi bölcsesség hangozzék. Az ige pedig az Ótestamentumban azt mondja nekünk, hogy jobb a szomorúság, mint a vidámság, mert az orcának szomorúsága által jobbá lesz a szív. Az a szív, az az Istentől kapott drágaság, aminek megváltásáért Szent Fiát áldozta, s amelyet minden féltett dolognál jobban meg kell őriznünk, mert abból indul ki minden élet.
Az ige, amit az imént felolvastam, még többet mond a szívről. Azt mondja ugyanis, hogy a szív: kincseskamra. Kiki azzal tölti meg, ami számára a legdrágább. És természetesen, mindenki azt hoz elő belőle, amivel megtöltötte azt. „A jó ember az ő szívének jó kincseiből hozza elő a jókat; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincseiből hozza elő a gonoszokat”. Ezért vannak a világon kőszívű emberek, de vannak aranyszívűek is. Vannak szívtelen emberek és vannak, akikről ezt mondjuk: ez egy csupaszív ember, ez egy aranyszívű testvér.
Mi, akik ismertük és szerettük az ebben a koporsóban nyugvó drága halottat, elmondhatjuk róla, hogy az ő életének 69 eltelt esztendejében arról tett bizonyságot, hogy Isten őt ilyen csupaszív emberré tette. Megtöltötte belső kincseskamráját, a szívét drága javakkal csordultig. Áldott, jó szívének szeretete ragyogta át égi fénnyel az életét. És nem volt fukar, amikor úgyszólván egész életén át hordta elő szívének kincseskamrájából ezeket az égi, lelki javakat, a földiekkel együtt. Szívének jósága szelíden mosolygóvá tette szemének tekintetét; anyaivá, puhává kezének simogatását; meleggé és vigasztalóvá szavának zengését. Szívének jósága tette fáradhatatlanul szorgalmassá, munkássá egész életét, hogy jó kincseket gyűjtvén magának, szívének jó kincseiből osztogathasson szeretteinek, hozzátartozóinak, embertársainak.
Negyvenkilenc éve, hogy elhangzott ajkán a házassági eskü, amelyet hűségesen megtartott egész életén át. Életének megfáradott társa, te vagy erre a tanúság. Mennyire illett ez asszonyra a Példabeszédek könyvének dicsérete! „Derék asszonyt kicsoda találhat? Mert ennek ára sokkal felülhaladja az igazgyöngyöket. Bízik ahhoz az ő férjének lelke; jóval illeti őt és nem gonosszal az ő életének minden napjaiban. Felkél még éjjel, eledelt ád az ő házának… A ház és vagyon atyai örökség, de Istentől való az igaz feleség.” A Szentírásnak ezek a szavai méltán illethetik ez áldott életű asszonytestvérünket. Félévszázadig hitvesnek és anyának lenni, - van-e ennél szebb, igazabb hivatás, áldottabb életpálya? És lehet-e áldottabb hozománya valakinek is, amellyel erre az életre elindul, mint neki volt: az ő szívének kifogyhatatlan kincseskamrája?! Mert valóban kifogyhatatlan volt. Hét gyermeknek jutott belőle forró szeretet, igaz édesanyai gondoskodás; s aztán ahogy népesedett a család, szeretteinek a serege, úgy szaporodott és nem apadt ez a kincstár. Azok is édesanyát leltek benne, akik gyermekei által lettek az ő gyermekeivé, s a kisunokák örömkacagása hirdette, hogy ez az áldott asszonyszív mindig érettük dobog, amíg meg nem szűnik dobogni.
De vajon csak háza népnek osztogatott a kincseiből? Hiszen minden találkozása az embertársaival egy-egy jó alkalom volt arra, hogy szíve jó kincseiből jókat hozzon elő. De szívének legdrágább kincseit tirátok árasztotta ki, gyászoló Hozzátartozói. Reátok, gyermekei: anyai szeretetének minden gondoskodását, őrködését, áldását. Reád, férjére: örömben és bánatban osztozó hitvesi szeretetének minden ragaszkodását. Tietek volt szorgalma, amellyel az otthont számotokra derűs tisztaság és megelégedés menhelyévé varázsolta. Tietek volt aggódó, óvó gondoskodása, kedvessége, amellyel felüdített, bátorított, vigasztalt benneteket.
És most, amikor mindent kiosztott, - eltávozik közülünk. Rendeltetése betöltve immár e világban. A szív, amely érettetek dobogott, néma; a kincseskamra, amelyből annyi jóság áradt, immár lelakatolva. Mindent, mindent kiosztott. És most itt állunk, bevégzett földi élete mellett a fájdalom és egyben az alázat, a hálaadás szavával. Mi legyen a mi vigasztalásunk? A drága bíztatás: Isten nagyobb, mint a mi szívünk. Isten ajándéka volt az ő szeretetben gazdag szíve; és a mi lelkünknek menedéke most az ÚR Jézus szava: Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ad a ti mennyei Atyátok jókat azoknak, akik kérnek tőle. Mi hisszük, hogy a mi mennyei Atyánk megadja neki a legjobb mennyei ajándékot, az örökélet békességét. Mi pedig megőrizzük emlékezetét, hogy ezután mint fénylő példaadás szövődjék bele az életünkbe; s ez a nemes asszony tanítson minket szeretni, áldozni, szolgálni, hogy így megérthessük a mi Urunk tanítását: Aki elveszti a maga életét énérettem, örökéletre tartja meg azt. Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére