„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:
Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16
Erm s pajzsom az R, benne bzik szvem. Zsoltr 28,7
… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti." Karl Barth
A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...
Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .
E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben, a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal
„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
2. Dr Bustya Dezs TEMETSI BESZDEK II. jszvetsgi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Taln soha nem rezzk t jobban az emberi er tehetetlen voltt, mint a kopors mellett. Nincs a vilgon rzs, amely jobban meggytrn a lelket, mint amikor des gyermeknk meghideglt teteme mellett kel megllnunk. A szli szv a fjdalomnak tzes kemencje, a gytrelmek izz kohja.
s mgis - az R Jzus ppen ehhez a tnyhez kapcsolja egyik legmegragadbb tantst. Azt mondja el ebben, hogy mi ugyan gonoszok vagyunk, mgis tudunk gyermekeinknek j ajndkokat adni. Ha mi, bns s esend emberek gy tudjuk szeretni a mieinket, lehetetlen, hogy Isten ne szeretne mindet, akik szintn gyermekei vagyunk. Lehetetlensg, hogy akinek a lnye maga szeretetet, meg akarna keserteni bennnket.
Testvreim, tudom, most nagyon nehz ebben az atyai szeretetben hinni s bzni! De mg akkor sem ktelkedhettek Isten jsgban. Mg ebben a megrendt fjdalomban sem adhatjtok t magatokat a ktsgeknek, az eget ostroml keser panasznak s zgoldsnak. Gyermeketek Istennl van! Nla, aki nem ms, mint teljes s tkletes szeretet. Nla, akinek hatrtalan szeretete fellelte atyai szvhez a fldi let fjdalmait. Isten jobb ajndkot adott gyermeketeknek, mint amit ti valaha is adattatok volna neki.
Mit adhattatok volna gyermeketeknek ti? Felnevelttek volna munkra, nehz kzdelemre. „Az asszonytl szletett ember lete tele van hborsggal”. E fldn tbbet lni annyit jelent, mint tbbet szenvedni s fradozni. Isten jl tudja, mit mirt cselekszik. Mi nem lthatjuk t az tetteit.
A ti gyermeketek otthon van. Haza rkezett. A te karjaidbl, fjdalmas szv desanya, tment a j Psztor karjaiba. Mikor e fldn jrt, gy szlott az egykori tantvnyoknak: „Engedjtek hozzm jnni a kisgyermekeket, mert az ilyenek az Isten orszga! Ne flj, fj lelk desanya, gyermeked j helyen van ott. Gyszban, betegsgben, knban, gondban s bnatban ott nincs rsze. Boldogok a halottak, akik hazarkeznek, Istenhez, a mennyei Otthonba. Nem heznek tbb s nem szomjaznak tbb, nem tz rjuk, a nap, sem semmi hsg. Ott, az rkkvalsg honban Isten letrl a megfradt arcokrl minden knnyet.
Ennek a hitnek a vigasztalsval engedjtek el ezt a piciny kezet, egy idre csupn, mg majd kvetitek t a haza vezet ton. Bcszzatok e kisgyermektl Istenbe vetett remnysggel. Mi pedig krjk Isten Szentlelkt, hogy megsebzett szveteket ktzze be a vigasztals gi balzsamval.
men.
Szabolcska Mihly Uram, maradj velnk!
Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?
…tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!
dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!
Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
A tbbivel megbirkzom magam.
Akkor a tbbi nem is rdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
mg magnyom kivltsga se kell,
sorsot cserlek, brhol, brkivel,
ha jkedvembl, nknt tehetem;
s flszabadt jra a fegyelem,
ha rtelmt tudom s vllalom,
s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdd s folytatd bolond
kaland, mi egyszer vget r ugyan –
ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.
A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt.
A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal Oldal tetejre