„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
2. Dr Bustya Dezső TEMETÉSI BESZÉDEK II. Újszövetségi textusok 1 - 97 .
Gy.T.!
Talán soha nem érezzük át jobban az emberi erő tehetetlen voltát, mint a koporsó mellett. Nincs a világon érzés, amely jobban meggyötörné a lelket, mint amikor édes gyermekünk meghidegült teteme mellett kel megállnunk. A szülői szív a fájdalomnak tüzes kemencéje, a gyötrelmek izzó kohója.
És mégis - az ÚR Jézus éppen ehhez a tényhez kapcsolja egyik legmegragadóbb tanítását. Azt mondja el ebben, hogy mi ugyan gonoszok vagyunk, mégis tudunk gyermekeinknek jó ajándékokat adni. Ha mi, bűnös és esendő emberek így tudjuk szeretni a mieinket, lehetetlen, hogy Isten ne szeretne mindet, akik szintén gyermekei vagyunk. Lehetetlenség, hogy akinek a lénye maga szeretetet, meg akarna keseríteni bennünket.
Testvéreim, tudom, most nagyon nehéz ebben az atyai szeretetben hinni és bízni! De még akkor sem kételkedhettek Isten jóságában. Még ebben a megrendítő fájdalomban sem adhatjátok át magatokat a kétségeknek, az eget ostromló keserű panasznak és zúgolódásnak. Gyermeketek Istennél van! Nála, aki nem más, mint teljes és tökéletes szeretet. Nála, akinek határtalan szeretete felölelte atyai szívéhez a földi élet fájdalmait. Isten jobb ajándékot adott gyermeketeknek, mint amit ti valaha is adattatok volna neki.
Mit adhattatok volna gyermeketeknek ti? Felneveltétek volna munkára, nehéz küzdelemre. „Az asszonytól született ember élete tele van háborúsággal”. E földön többet élni annyit jelent, mint többet szenvedni és fáradozni. Isten jól tudja, mit miért cselekszik. Mi nem láthatjuk át az Ő tetteit.
A ti gyermeketek otthon van. Haza érkezett. A te karjaidból, fájdalmas szívű édesanya, átment a jó Pásztor karjaiba. Mikor e földön járt, így szólott az egykori tanítványoknak: „Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket, mert az ilyeneké az Isten országa! Ne félj, fájó lelkű édesanya, gyermeked jó helyen van ott. Gyászban, betegségben, kínban, gondban és bánatban ott nincs része. Boldogok a halottak, akik hazaérkeznek, Istenhez, a mennyei Otthonba. Nem éheznek többé és nem szomjaznak többé, nem tűz rájuk, a nap, sem semmi hőség. Ott, az örökkévalóság honában Isten letöröl a megfáradt arcokról minden könnyet.
Ennek a hitnek a vigasztalásával engedjétek el ezt a piciny kezet, egy időre csupán, míg majd követitek őt a haza vezető úton. Búcsúzzatok e kisgyermektől Istenbe vetett reménységgel. Mi pedig kérjük Isten Szentlelkét, hogy megsebzett szíveteket kötözze be a vigasztalás égi balzsamával.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére