„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Dr Bustya Dezső Temetési beszédek I. Ószövetségi textusok
77. "SZEMEID TANÍTÓIDRA NÉZNEK..." - tanítónő-óvónő felett - Ézsa. 30,19-21a
77. "SZEMEID TANÍTÓIDRA NÉZNEK..." - tanítónő-óvónő felett - Ézsa. 30,19-21a
77. „SZEMEID TANÍTÓIDRA NÉZNEK…”
- tanítónő-óvónő felett -
Alapige: Ésa 30,19-21a.
Gyászoló Testvéreim!
Nehéz és érthetetlen beszéd ez, amit előttetek felolvastam. Azért nehéz és azért érthetetlen, mert koporsó mellett álltok. Benn egy drága élet, amely a mi fogalmaink szerint nem élet többé. Körülötte milyen mélységes a gyász és a siralom! Hogyan lehetne hát érthető az ige: „Te nép…nem fogsz te sírni többé”? Érthetetlen számotokra, akik egy nép, egy gyülekezet vagytok, egy nagyobb család - és benne egy kis család, amely ha kisebb is a gyülekezetnél, de annál nagyobb a fájdalma. Érthetetlen számunkra az ige szava. Amikor egy egész gyülekezet gyászol, lehetséges-e hogy beteljesedjék rajtunk: „Te nem fogsz sírni többé”? Vagy gondoljunk a kisebb családra, amely a család egybetartó lelkét, összetartó erejét veszítette el. Igaz lehet az ige szava: „Ad nektek az ÚR kenyeret a keserűségben és a nyomorban vizet…” ? Értelmünk ellene mondhat, de mivel mindez Isten ígérete, tehát igazságnak kell lennie. Így hallgassátok azért, mint Istennek hozzátok szóló szavát, hogy belőle vigasztalást merítsetek.
I.
Koporsóban nyugvó Szeretteteket, özv. K.G.-né K.M. testvérünket a tanítói pálya rögös, ám lélekmentő útjára hívta el Isten. Az első indítást erre talán már csíkszeredai otthonában nyerhette, ahol nyolc testvér között ő volt a legkisebb és ahonnan a tanulni vágyás és a tanítani vágyás Nagyváradra szólította. Ott végezte el az óvónőképzőt, hogy azután Istentől rendelt hitvesével, aki szintén tanító volt, a nyárádmente falvainak, községeinek gyermekseregét-ifjúságát tanítsák-neveljék sokéves fáradhatatlan munkával és áldott szolgálattal. És Nyárádmente számos családja, gyermekserege életében valósággá lett a most meghallott ige szava: „… szemeid tanítóidra néznek és füleid meghallják a kiáltó, szót mögötted: ez az út, ezen járjatok!” A K. házaspárra sok-sok szempár nézett fel. Sok figyelmes szív hallgatott a szeretetből fakadó szavakra: Ez az út, ezen járjatok! Boldog lehet az az ember, aki útmutató tud lenni mások számára. Mert Krisztus az Út: nekünk Őreá kell mutatnunk. Minden tanítványának.
II.
Aztán a másokért, népünk nagy családjáért végzett munkából visszavonulva, Tinektek, háznépének: egyetlen fiának, menyének, unokájának szentelte az életét. Levette vállatokról a háztartás gondját, terhét. Szinte csodálatos energiával munkálkodott, fáradhatatlanul. S míg éjt nappá téve fáradozott Érettetek, az arcán örökösen mosolyt hordott. Ilyennek ismertük a nagyobb családban, a gyülekezet közösségében is. Rendszeresen ott volt az istentiszteleten kisunokájával együtt, s alázatosan hallgatta a Legfőbb Tanítómesternek, Jézus Krisztusnak az útmutatását: ez az út, ezen járjatok! Így lehetett az élete Krisztusban elrejtett, megvigasztalt életté!
Az igéből merített hite adott erőt a szenvedések elhordozásához is. Hálásan emlékezett vissza a hű társával töltött 39 boldog esztendőre; és csendes, derült szívvel hordozta közöttetek, Szerettei között a másfél évtizedes özvegységet. És a Gazda kegyelmes volt hozzá: csak élete utolsó hetében kellett súlyos fájdalmakat hordoznia.
Reménységünk szerint most megpihent. Nem ebben a koporsóban, hanem az Ő Fejénél, Krisztusnál. Hitünk vigasztalása szerint a híven szolgálókat a földi munkamezőről hazahívja és maga mellé ülteti a Szolgálat Ura: a mi Urunk Jézus Krisztus!
III.
Tinektek, Szeretteinek ezért szólhat így az eleinte talán érthetetlennek tűnő ige: „Te nép - Isten népe - nem fogsz te sírni többé!” Aki megszomorított, meg is vigasztal, aki megsebzett, az meg is gyógyít téged. „Könyörül rajtad Ő, kiáltásod szavára, mihelyt meghallja, megfelel néked.” Felelete erő és vigasztalás a feltámadás és az örökélet hite által. Így adja nektek az ÚR a vigasztalás kenyerét és poharát, hogy gyászotok által is közelebb kerüljetek az Atya szívéhez. - Ezért a megvigasztalt ember csöndes örömével és az örök élet reménységével vegyetek búcsút drága hozzátartozótoktól A B.F.R.A. Isten velünk, viszontlátásra. Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére