„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Dr Bustya Dezső Temetési beszédek I. Ószövetségi textusok
Az a szél, amelyről az ige szól, viharként zúgott át egy kis család életén és elragadta körükből O.K. aát, életének 61-ik, boldog házasságának 37-ik esztendejében. Emberi látásunk szerint túl korán költözik el közülünk. A becsületes, szorgalmas helytállásban leszolgált évek után még egy esztendeig sem örülhetett a jól megérdemelt nyugalomnak; Istennek tetszett visszahívni őt a földi vándorok seregéből. Mit mondhatunk? Meghajlunk Isten bölcs, át nem látható szent akarata előtt.
Bizony, igazat mond az isteni ige: Nincs állandóság e múló világban. Változás és romlás dúl mindenen. Így olvastuk: „az embernek napjai olyanok, mint a fű, úgy virágzik, mint a mezőnek virága. Hogyha általmegy rajta a szél, nincsen többé, és az ő helye sem ismeri azt többé” (15-16.v.) - Dávid király mélyen ismerte az emberi lét titkait, erről tanúskodnak ezek a szavak, amelyek többé-kevésbé mindannyiunkra illenek.
O.K. testvérünk élete is a „mezőnek virágához” hasonlít, amely kisarjad, virul, magot hoz, majd elhervad, elenyészik. Akkor mi az értelme létének? Az, hogy általa egy kicsit szebbé lesz a föld. Az emberi életnek is ez az értelme. Hogy múlandó napjaink nyomán egy kicsit szebb legyen ez a halál árnyékának völgye. Virulás, illatozás a föladatunk, - énekelni is szoktuk: „Szent élettel illatozni”, - felüdíteni másokat, örömmel tölteni be egy kicsiny kört az emberi világon belül.
Családi körötökben ez volt drága szerettetek szolgálata is. Példát mutatott mint hitvestárs, mint édesapa, nagyszülő és testvér egyaránt. Élete illatozott, felüdített másokat; jó lelke megszépítette, gazdagította környezetét. A kicsiny családon túl Isten szélesebb körben is felhasználta szolgáját. Néhány esztendőn át szülőfalujának, Kóródszentmártonnak kántora volt, énekével üdítette föl a hívek seregét, és szolgálta mindenek fölött Isten dicsőségét. Úgy látjuk, hogy a mező virágának szolgálata a Teremtő előtt kedves lehet. És ha ez így van, elmondhatjuk, nem éltünk hiába!
És most átment rajta a szél, a halál hervasztó lehelete. Csak az maradt itt belőle, ami az elhervadt világból megmarad. Megtört teste a koporsóban, - és el nem múló emléke a szívetekben. Vajon valóban csak ennyi?
Isten igéje valami maradandóbbra hívja föl a figyelmeteket: „De az ÚR kegyelme öröktől fogva való és örökkévaló az őt félőkön, és az ő igazsága a fiaknak fiain” (17.v.) A mi rövid emberi életünk e földön elmúlik, de az ÚR kegyelme örökkön örökké megmarad.
Ezt az igazságot láthatjuk hazatért aa. életén is. Urunk kegyelme volt, hogy amikor 3 éves korában apa nélkül maradt, Isten az ő élete gondját kegyelmesen rábízta a nagyszülőkre. Kis szívét megbiztatta, hogy aki megsebez, be is kötöz, aki megszomorít, meg is vigasztal. Gondot visel rólunk. A kegyelem mutatkozott meg abban is, hogy szeretetért szeretetet kapott cserébe. Küzdelmes, változásoknak alávetett életében hitvestársának szeretete, gyermekeinek ragaszkodása jelentette az állandóságot. A biztos talajt. Örülhetett gyermeki emberré fejlődésének, a kis család sokasodásának.
Ez az az áldott örökség, amelyet rátok hagy, gyászban itt maradt Szerettei. hogy az ÚR kegyelme örökkévaló az őt félőkön, s igazsága a fiaknak fiain, Azokon, akik megtartják az ő zövetségét és megemlékeznek az ő parancsolatjairól, hogy azokat megcselekedjék” (17-18.v.) Az áldás kiárad a fiakra, unokákra is. Egyetlen feltétel mellett: hogy Isten szövetségét megtartsák és az ő parancsolatait megcselekedjék. Ez a mi feladatunk e földön: Isten szövetségét megtartani, hitben élni, másoknak szolgálni, Isten parancsait cselekedni. Krisztus mindezt a szeretet nagy parancsolatába foglalta össze: Szeresd az Urat és szeresd felebarátodat, mint magadat. Aki ezt cselekszi, az nem a halálba, az enyészetbe megy. Annak boldog örökélete van, s ez az örökélet már e földön elkezdődik. (Búcsú).
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére