„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Dr Bustya Dezső Temetési beszédek I. Ószövetségi textusok
59. Ő TUDJA... - kisgyermek felett - Zsoltár 103,14.16-17
59. Ő TUDJA... - kisgyermek felett - Zsoltár 103,14.16-17
59. Ő TUDJA…
- kisgyermek fölött -
Alapige: Zsolt 103,14,l6-17a.
Gyászoló Testvéreim, milyen tehetetlenül állunk meg egy ilyen kicsi koporsó mellett! Mennyi „miért” van a szívünkben, amire szeretnénk feleletet kapni! Ha erre az alig egy éves korban elköltözött kisgyermekre gondolunk, azt kérdezzük: miért volt pici léte állandó küszködés az élet és halál keskeny mezsgyéjén? Miért? Van erre a kérdésre felelet? Igen, Testvérek, van. Az ige röviden ennyit mond, hogy „Ő tudja”. Mi nem tudjuk. Ne is akarjuk kikutatni létünk titkait, Isten azt magának tartotta fenn. Nem is fogjuk tudni soha, míg e testben lakozunk a végső kérdések felelet nélkül maradnak. Ő tudja. Már pedig Ő nem rosszakarónk, nem ellenségünk. Ő tudja a mi formáltatásunkat. Azt is, amit mi nem tudunk, nem láthatunk. Jeremiásnak mondotta az ÚR: Mielőtt az anyaméhben megalkottalak, már ismertelek… Már az édesanya testében alaktalan testünket a Teremtő keze ismeri, Ő formálja. Ő tudja, hogy az anyagon, a formán mit kell változtatnia. Keze nyomán imádságok születnek, szent várakozás támad. S miután az új élet odabent, az édesanya testében kiformálódik, megszületik. Belesír a világba.
Ezt a kisgyermeket is így formálta, alakította, emberi szemek elől elrejtetten a Teremtő. Vártátok erre a világra való megszületését, mint aki a tiétek: édesanyja és édesapja tulajdona. És most olyan fájdalmas, hogy az a pici szív, amelynek dobogását meghallani vágytatok, megszűnt dobogni. Azonban Isten ezt is mind tudja, megemlékezik róla, hogy por vagyunk. Ha a ruhánkon egy porszem van, ki látja, ki veszi azt észre? Ha az arcunkra száll az anyagnak egy ilyen parányi kis része, mint egy porszem, ki tudja azt? Elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy észrevegyük… Másként van ez az emberi élettel. Akármilyen parányi életről van szó, amelyet a mienknek tudtunk és amelyik elvétetik tőlünk, mekkora fájdalmat tud okozni! Könnyezni kezd bele nemcsak a szem, de a szív is!
De bármennyire is fáj, hogy így kopogtatott be hozzátok a halál, vigasztaljon benneteket annak a tudata, hogy Isten még a porszemről is megemlékezik. Mi is történt? Az, hogy ezen a porszemen, ezen a piciny életen átalment a szél. Isten a maga gyermekét, mint porszemet kapja föl Szentlelke ölelésével. Gyengéden. Mégis, olyan nagy ütést éreztek lelketeken a halállal való találkozáskor. Isten igéje azzal bíztat, hogy Ő számon tartja ezt a porszemnyi, parányi életet is.
Az ő helye nem ismeri többé…Ki tud arról, hogy egy porszemet elkapott egy szelíd szellőnek áramlása? A Teremtő tud róla. Ez a mi keresztyén hitünk biztos ismerete. Isten akkor is ajándékoz, amikor elvenni látszik. A mi életünk csak porszem, de az ÚR kegyelme öröktől fogva való.
E földön feledés a sorsa mindenkinek. Akiért ma vérzik a szív, azt holnapra csöndesen eléfeledik. Lassan Ti is elfelejtitek a titeket ért fájdalmat, Gyászoló Testvérek. Lehet, hogy a szülők soha el nem felejtik ezt az elnyert és rövid idő után visszavett életet. De mások? Bennünket is éppen így elfelejtenek majd. Egy idő után ki tud majd rólunk e temetőkertben járók közül, akik fejfáinkon a neveket olvassák? Isten emlékezetéből egy porszem se hull ki. Ez a kegyelem. Ő megemlékezik rólunk. De nem csak ennyi a vigaszunk, hanem az, hogy a mi kegyelmes Istenünk a Krisztus által örökkévaló országában helyet készít hazahívott hívő és engedelmes gyermekeinek. - Mi hisszük, hogy ezt a porszemet, ezt a kicsi csecsemőt Lelkének fuvallatával magához, az örökkévalóságba vitte és tette le a mindenek Ura, a mi irgalmas Istenünk. Ezért hittel veszünk tőle búcsút. A.B.F.R.A.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére