„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Dr Bustya Dezső Temetési beszédek I. Ószövetségi textusok
58. A HALÁL TANÍTÁSA - öngyilkos fölött - Zsoltár 103,14-16 ?
58. A HALÁL TANÍTÁSA - öngyilkos fölött - Zsoltár 103,14-16 ?
58. A HALÁL TANÍTÁSA
- öngyilkos fölött -
Alapige: Zsolt 103,14-16.
/Szerk.szerintem elírás lehet. Inkább
Zsoltár 102,10-12 jöhet szóba!.Lásd prédikáció/
Gy.T.!
Sokszor halljuk a koporsó mellett, hogy minden életben Isten tanítása szól hozzánk, itt maradottakhoz. Minden élet tanít valamire. Itt azt látjuk, hogy a halál is tanít. Vajon mit? Az igéből vett felelettel azt mondhatjuk, hogy ez a korai halál három tanítással szolgál nekünk. Figyeljünk hát a halál tanítására! Ebből is az élet Urának szavát fogjuk meghallani.
I.
Az első tanítást a halálnak a módja adja. Döbbenetes prédikáció ez: a poháré, amelyet Á.D. testvérünk utoljára tartott a kezében. Érzékeny szerkezet az ember! Íme, nem csak a méreg, de az egészséget szolgáló orvosság is ől! Ami kis adagokban gyógyít, nagy adagban halált okoz.
Így vagyunk Istennek minden ajándékával. Kell a táplálék, az eledel, szükségesek az élet apró kis örömei, hiszen ezek nélkül nem teljes élet az életünk. De Isten figyelmeztet: mindennel mértékletesen éljünk. A szükségesnél több eledel kárára van a testnek, az egészségnek; a mértéktelen italozás pedig egyértelműen lassú halált jelent. A dohányzás, a szenvedélyek már nem nevezhetők „ártatlan örömöknek”. A mértéktelenség tulajdonképpen a halál útegyengetője. Nem hiába szoktuk énekelni templomi énekünkben: „Javaiddal pedig nékünk add mértékletesen élnünk…” Fogadjuk hát szívünkbe ezt az első tanítást: Isten minden ajándékával háládatosan és mértékkel éljünk. Ne adjuk magunkat semminek a szolgaságába. Ha nem ezt teszzük, magunknak is, másoknak is kárt okozunk.
II.
A második tanítás a földi élet múlandóságára figyelmeztet. (Textus) Balzac, a nagy francia regényíró egyik könyve, A szamárbőr című, a kívánságról beszél. Hőse ajándékul kapja a nevezetes szamárbőrt, melynek az a tulajdonsága, hogy gazdájának minden kívánságára egy kicsit összébb megy, zsugorodik. Emberünk a falra teszi az ajándékot, amely minden mámorban, élvezetben töltött nap után kisebb lesz. A végén emberünk oda jut, hogy a legcsekélyebb kívánságra, egy pohár üdítő víz kívánására is tovább zsugorodik a szamárbőr, s vele együtt gazdájának az élete is. Ez a szamárbőr valójában az életnek a képe. Minél mohóbban élünk vele, annál gyorsabban elfogy.
Jakab apostol szintén a kívánságról szól levelében. Ilyeneket ír: A kívánság megfoganván, bűnt szül, a bűn pedig teljességre jutván halált nemz. Azért hát vigyázz, ember: a kísértések el ne uralkodjanak életed fölött! Igyekezz megszabadulni a gonosz kívánságoktól. Egy dolog van, ami testben létünkben visszatarthat a bűntől: az önmegtagadás, a fegyelmezett életfolytatás.
III.
Igénk harmadik tanítását egy szóban lehetne összefoglalni, s ez: az egyedüllét. Isten igéje már a Biblia legelején arról szól, hogy a Teremtő kijelenti a teremtés koronája, az ember felől: Nem jó az embernek egyedül lenni! - Á.D.-nek a halálba vezető útját az egyedüllét is egyengette. Élete nagy részében egyedül volt. Már pedig mit ér az erő, az egészség, a jó állás, fizetés, ha az ember egyedül virrad reggel és egyedül várja az éjszakai nyugalmat este? Valóban nem jó nekünk egyedül lenni!
Mire indítson ez bennünket? Arra, Testvérek, hogy álljunk egymás mellé. Sokkal jobban, mint eddig tettük. Több szeretettel és több felelősségérzettel. Krisztus Urunk az ítélet napján számon fogja kérni tőlünk a mi felebarátainkat, ahogyan Isten számon kérte Ábel életét Káintól. Vigyázzunk egymásra sokkal jobban, mint eddig cselekedtük.
Számotokra, akik e koporsót körülálljátok, ez legyen a halálos komolyan veendő tanulság. Isten legdrágább ajándéka az élet; tanuljátok meg ezzel az ajándékkal egymás javára és Isten dicsőségére élni. Csak az ilyen földi életre következhet Isten kegyelméből az örökélet boldogsága.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére