„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Dr Bustya Dezső Temetési beszédek I. Ószövetségi textusok
Gy. T. ! S. J. aa. koporsójánál döbbenetesen érezzük az ige igazságát: „Az asszonytól született ember rövid életű és háborúságokkal bővelkedő…”(1.v.) Amióta ember születik e világra, magával hozza a bűnnek és a halálnak a terhét, a gyöngeséget és a fájdalmat. Életünk rövid, tele van nyomorúságokkal. Ez ellen hiába tiltakozunk. Tudomásul kell vennünk: rövid és nyomorúságos az az élet, ami születésünkkel elkezdődik e földön. Ritka örömök és kevés boldogság, de sok küzdelem, szenvedés vár reánk és bölcsőnk mellett már ott leselkedik a zsákmányára váró halál.
Erre a sorsra született a koporsóban nyugvó aa. is. Rövid életében sok változást megért; élete mintegy igazolja felolvasott igénk igazságát. Kevés ideig tartott az a boldog, gondtalan gyermekkor, amelyben 4 gyermek örvendezett, ott, a Káposztásszentmiklós-i szülői házban. Az édesapát hamar elszólítja Isten, s marad az édesanya gondjában a négy gyermek, akik közül a ravatalon fekvő testvérünk volt a legkisebb, alig 15 esztendős. - A gyász fájdalma el sem csitult lelkében, s máris gondolnia kell a jövendőre. Szakiskolába megy, mesterséget tanul; elkezdődik a küzdelmes munkának a szakasza. Letelepszik a városban, családot alapít, örvendez gyermeke születésének. Keményen dolgozik, hogy saját otthona adjon neki és szeretteinek hajlékot, - és amikor már-már úgy látszik, élete nyugalmas révbe ért, vágyait valóságba öltöztette: estétől reggelig vége szakadt az életének. Odalett minden reménység és álom, a sok tervezés, a megálmodott jövendő, mert az asszonytól született ember rövid életű…Élete olyan, mint a virágé és mint az árnyéké. Az ige is ezt mondja: „Mint a virág, kinyílik és elhervad, és eltűnik, mint az árnyék és nem állandó” (2.v.). Nyíló virág és eltűnő árnyék - ez az ember! És mégis, Testvéreim, el kell fogadnunk Isten kezéből ezt a sorsot. Mert a virág, ha rövid ideig virul is, szebbé teszi a földet. Színével, illatával gyönyörködtet. Ez a mi rendeltetésünk is. Rövid életünket úgy éljük hát, hogy másokat felüdítsünk, boldogítsunk és nyomunkban egy kicsit szebbé legyen ez a könnyel-vérrel áztatott föld.
S. J. aáról elmondtátok, hogy lelkiismeretes, mindenkin segítő, jó szakember volt. Családját, háznépét szerette, érettük erején felül is munkálkodott, egészen az utolsó napig! Hirtelen hervadt el, estétől reggelig, - mint a virág. Feladatát betöltötte, a küldetésnek, amelyért Teremtője e világra elküldötte, eleget tett. Szolgált, másokat boldogított, elmondhatjuk, hogy nem volt hiábavaló az élete!
Az ige szerint az életünk árnyékhoz is hasonlít. Az árnyék nem csupán a fény hiányát, ellentété jelenti. Az árnyék arra figyelmeztet, hogy valaki erre jár. Emberi életünk e földön arra kell hogy emlékeztessen másokat, hogy Jézus Krisztus jár errefelé. Aki embertársait őszintén szereti, aki azok boldogítására, segítésére él, abban Jézus Krisztus maga jár a földön. Az ilyen ember nem semmisülhet meg a halálban. Aki a szeretet szolgálatát híven végezte a világban, azt Jézus Krisztus maga viszi át az árnyéklétből az örökélet világosságára.
Így ad feleletet Isten a 14. vers gyötrő kérdésére: „Ha meghal az ember, vajjon feltámad-é? Jézus Krisztusban van a felelet. Az Ő feltámadása zálog és pecsét arra nézve, hogy azok, akik nyomdokait követik az embertárs szolgálatában, azok örök életet nyernek. Krisztus maga mondja: Valaki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; aki pedig elveszti a maga életét, … örök életre tartja meg azt. Így ajándékoz a mi irgalmas Istenünk a rövid földi élet odaáldozása által boldog örökéletet az ő megváltottainak. Azoknak, akik nem csupán asszonytól születtek, - de Szentlélek által újonnan is születtek az Istent dicsőítő és az embertársat szolgáló szent életre.
Gyászoló Testvéreim! Szerettei az elköltözöttnek! Bízzátok rá drága halottatokat magatokkal együtt a Mindenható Isten kegyelmére. Ő adjon nektek igaz vigasztalást, hogy a veszteségben is érezzétek meg az ő áldó kegyelmét és szeretetét. Azoknak, akik Istent szeretik, ő még a rosszat is javukra fordítja. Ezzel a hittel búcsúzzatok drága szerettetektől, a boldog feltámadás reménysége alatt.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére