„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Dr Bustya Dezső Temetési beszédek I. Ószövetségi textusok
Gy.T.! Amikor valaki meghal, az emberek mérlegre teszik az életét. Megvizsgálják, hogy mit tett, mit alkotott, mit szerzett élete folyamán. Ezen akarják lemérni, hogy mennyire értékes volt az élete. A hívő emberek magasabbra tekintenek. Azt vizsgálják, hogy mit tett Isten egy embernek az életében. Hogyan munkálkodott a Mindenható egy teremtményében. Tegyük ezt ezen az istentiszteleten mi is. Szólaljon meg Istenünk üzenete és keressük meg abban, hogy mit tett Sz. J. testvérünk életében az ÚR.
I.
Igénket Jóbnak, a súlyosan próbált kegyes férfiúnak a szájából halljuk. Jób panaszkodik a súlyos testi és lelki szenvedések között. Kiönti lelkének a keserűségét. De szavaiban mégis ott van a bizonyosság: Isten életet és kegyelmet szerzett neki; gondviselésével őrizte az ő lelkét.
Ezt a vallomást Sz. J. aa. koporsója felett is elmondhatjuk. Isten életet és kegyelmet szerzett számára. Közel két évtizede súlyos betegként élte napjait. Ebben az időszakban igazán átélhette azt a valóságos tényt, hogy Isten kegyelme élteti. Isten feleletet küldött imádságaira és megajándékozta béketűréssel és keresztyéni alázattal. Naponként erőt adott nehéz fájdalmainak a hordozására.
Szép hosszú életében gondviselésével őrizte őt Isten, kereken 80 esztendőn keresztül. Őrizte ifjú korában, amikor tragikus módon édesapa nélkül maradt; és neki, mint a legnagyobbik fiúnak, kellett átvennie a családfő terheit, hogy özvegy édesanyjának segítségére lehessen. Isten gondviselését adta tovább kisebb testvéreinek, akikért kezdettől sok áldozatot hozott. Isten kegyelmének drága ajándékaként nyert az Úrtól hűséges segítőtársat, akinek ugyancsak hűséges gondviselője lehetett közel egy félévszázadon, 49 esztendőn át.
Nem lehetett Isten hivatalos szolgája, ahogyan azt a család eltervezte felőle, de melegszívű és áldozatkész jellemében ott ragyogott mindenkor a jó Pásztornak sok vonása. Mint textilkereskedőt, később mint fogtechnikust, úgy ismerték felebarátai, mint munkáját szerető, embertársait megbecsülő embert, mint testvért a nyomorúság idején.
Házassága nem lehetett családdá; nem adatott meg neki a gyermekkel járó gond és öröm. Mégis volt valaki, akit hitvesével együtt gyermekként szeretett, s akitől később országhatárok választották el. Belenyugodott ebbe is. Minden úgy a legjobb, ahogyan Isten kegyelme elrendelte. Szíve megtelt hálával, hogy gyengeségének két évtizedében nem maradt egyedül: hű társa ápolta és gondját viselte. Földi élete végén, egész vándorútját Isten igéjének mércéje alá helyezve, elmondhatjuk: Isten valóban életet és kegyelmet szerez az övéinek és gondviselésével őrzi lelküket!
II.
Azonban Isten kegyelme nemcsak a földi életre terjed ki. Örök kegyelme leginkább abban nyilvánult meg, hogy egyszülött Fiát, Jézus Krisztust elküldötte erre a világra. Krisztusban szerzett kegyelmet a választottaknak; bűnbocsánatot és üdvösséget mindazoknak, akik hisznek. Ezeknek Jézus Krisztus a földi életen túl, örök életet készített. Ezt az örök életet, üdvösséget hirdetteti Isten szerte a világon, s azt meg is bizonyítja, amikor felkínálja azt minden embernek. Sz. J. aának is lehetőséget adott arra, hogy éljen ezzel a kegyelemmel és el ne vesszen, hanem eljusson az örök életre. Ha ezt a kegyelmet elfogadta, a halál kapuján keresztül átalment immár az Életre. Gyászoló szeretteit pedig Isten gondviselése őrzi a fájdalom megszentelt útján. Valamennyiünket pedig arra int ez a koporsó is, hogy fogadjuk el Isten felkínált kegyelmét, mert csak ezáltal nyerünk életet. Isten szeretete és kegyelme így minket is megőriz az örök életre.
Bánatos hitvese, szerető testvérei, barátai és szomszédai: bízzátok rá magatokat az élő Isten kegyelmére és szeretetére; járjatok a szeretetnek az útján mindenkor. És hisszük: Krisztus kegyelme által egykor feltaláljátok drága szeretteteket ott, ahol a szív békére lel, Isten örök birodalmában.
Ámen.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére