//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:


Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16


 

 

Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik
szívem. Zsoltár 28,7

… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti."  Karl Barth

.


Theológia, Történelem, Graduál, Zsoltár


Heidfogel Pál

lelkészi önéletrajz - 2015


Családi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Káté 1563

 

II. HELVÉT HITVALLÁS

 

A GENFI EGYHÁZ KÁTÉJA

A GENEVAI Szent Gyülekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudományában gyermekeket tanító  FORMATSKÁJA 

M.Tótfalusi Kis Miklós által 1695 esztend 

A Genfi Egyház Kátéja 1695 Ennek ismertetője.

Kálvin János: A Genfi Egyház Kátéja Pápa 1907.
www.leporollak.hu - Németh Ferenc munkája

Hermán M. János: A Genfi Káté útja Kolozsvárig

- Fekete Csaba Káté, egyház,tanítás 

 

IRTA: Kálvin János

 

KÁLVINRÓL IRTÁK

 

Kálvin évfordulók

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bibó István

 

Biblia - Ó és Újszövetség Próbakiadás -

 

Bibliakiadások, könyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia év, évek után

 

Dr Csehszombathy László
szociológus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyházi Zsinatok és Kánonjai

 

FORRÁSMŰVEK

 

GALSI ÁRPÁD
Jakab, az Úr testvére

 

A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...

Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .

E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben,  a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal


2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó

 

 

Dr GÖRGEY ETELKA lelkipásztor, iró

 

1. Közösség az Ószövetségben

2. Biblia és liturgia

3. Pártusok és médek...

4. Isten bolondsága

5. Éli, éli, lama sabaktani?

6. Minden egész eltört?

7. Siralmak és közösség

 

HARGITA PÁL
református lelkipásztor


Istvándi 1924-1996 Pápa

 

Keresztény filozófia

 

Dr (Kocsi) KISS SÁNDOR

 

Kommentár 1967 és

 

Dr KUSTÁR ZOLTÁN

 

MÉLIUSZ JUHÁSZ PÉTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PÓTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LÁSZLÓ püspök

 

SZEGEDI KIS ISTVÁN


1505 - 1572 REFORMÁTOR

 

SZENCI MOLNÁR ALBERT

1574 - 1633

 

Theológiai irodalom

 

Temetési beszédek

 

DR TÓTH KÁLMÁN
theológiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TÖRÖK ISTVÁN

 

Dr. VICTOR JÁNOS (1888-1954)

 

Régi magyar Irodalom

 

Régi könyvek és kéziratok

 

XX. század Történelméhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formátum

 

Teremtésről

„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
 
 
- GYÖKÖSSY ENDRE: Akarsz-e meggyógyulni?
- GYÖKÖSSY ENDRE: Akarsz-e meggyógyulni? :

VII. Akarsz-e meggyógyulni felemás életedből?

VII. Akarsz-e meggyógyulni felemás életedből?


VII. Akarsz-e meggyógyulni felemás életedből?

Sok mindent elmondottunk már erről a harmincnyolc év óta beteg emberről. Sok mindent kielemeztünk szavaiból, magatartásából. Megtudtuk, hogy össze volt törve az akaratereje; gondolatai, képzeletvilága tele lehettek ún. negatív töltéssel: félelemmel, gyűlölettel. Így jellemezhetjük: felemás életű ember volt.

Ott volt a tó partján, mégsem volt ott. Úgy volt ott, mintha ott sem lett volna. Várta a vizek megmozdulását, és lényegében már nem várt senkitől semmit. Hitt a lehetséges csodában, hiszen különben nem lett volna ott; "hívő" létére mégis tele volt panasszal, félelemmel, gyűlölettel, negatív gondolatokkal. Ő a félig megtért emberek tipikus példája: megtért valami csodavárásra, de nem tért meg igazán Istenhez.

Bizony, nem ő az egyetlen a fél-megtérésben. Sokan voltak és vannak, akik megtérnek pl. valami Jézust körülvevő dologhoz, jelenséghez, de nem térnek meg soha magához Jézushoz.

A mágusok például megtértek a betlehemi csillaghoz, amely el is vezette őket Jézushoz, de azután kisétálnak a Biblia lapjairól. Vagy a pásztorok megtértek "Jézuska" jászlához, aztán mégsem ők lesznek Jézus első pásztortársai, hanem a halászok. De sokan megtértek már egy-egy egyházhoz vagy közösséghez, egy szenthez vagy egy paphoz, prédikátorhoz - de nem tértek meg Jézus Krisztushoz! Vagy megtértek régi vallásos szokásokhoz, de nem az Úrhoz. A fél-megtérés pedigfél-kereszténység. A fél-kereszténység pedig rosszabb, mint a semmilyen, mert feszültséget, ingerültséget okoz. "Fél-elmes" kereszténység ez.

Képzeljünk el csak valakit, akinek fél lába az egyik, másik fél lába a másik csónakban van! Nos, ez valószínűleg némi feszültséget okozhat az illető közérzetében. Valami ilyes feszültséget okoz a fél-megtérés eredményezte fél-kereszténység.

Ha a kereszténység teljessége erő, akkor a fél-kereszténység csupa bonyodalom, zűrzavar és eredménytelenség, mint amilyen a harmincnyolc éve beteg ember élete volt a Bethesda tavánál.

Gyakori, hogy életünk tele van zűrrel, bajjal, bonyodalommal, lelki betegséggel. Mintha kissé olyanok volnánk, mint a félig gyógyult emberek. Ha pedig ez így van, ennek legtöbbször fél-megtérésünk, fél-hívő voltunk, fél-tanítványságunk, fél-kereszténysé-günk az oka.

Ideje hát ráébrednünk: minden nyavalyánk lelki gyökere: felemás életünk, fél-megtérésünk.

Hogy milyen is a fél-megtérés, következésképpen a felemás hívő élet, arra egyszer a nagy indiai misszionárius, Stanley Jones hívta fel a figyelmemet egy könyvében, Jákob életén keresztül.

Bizonyára emlékszünk, hogyan csalta meg anyja, Rebeka segítségével apját, hogyan csapta be Jákob Ézsaut, egy tál lencséért kicsalván az elsőszülöttségi jogot. Majd hogyan csapta be apját Ézsau ruhájába öltözve és szőrös bőrbe csavarva kezét, hogy vak apja megtapogatván őt: összetévessze Ézsauval.

Semmi sem volt olyan fontos számára, mint önnönmaga, és a haszon: mindenáron, testvére és apja becsapása árán is. Amikor pedig ebből baj kerekedik, anyja gyors éghajlat-változást ajánl neki: menjen Lábánhoz, anyai nagybátyjához. Rebeka azzal a kegyes megokolással menekíti fiát a bajból, hogy "menj és nősülj meg".

Nos, Jákob elmegy. Útközben Mezopotámia felé vezető úton álmában látomása támad. Angyalokat lát egy lajtorján fel s le járni, s az Úr hangját hallja.

Jákob akkor egy megtérés félén megy át. Így mondom: megtérés-félén, de így is mondhatnám, fél-megtérésen. Bár minden külső jel azt mutatja, hogy ez egy tökéletes és teljes megtérés, hiszen még a tizedet is megajánlja és sok közösség ezt már az egész megtérés jeleként könyveli el. Ám fogadalmát, Istennek tett ígéretét mintegy feltételes módba teszik az Úr felé támasztott elvárásai: "Ha velem lesz Isten, és megőriz ezen az úton, amelyen most járok, ha ad nekem ételül kenyeret és öltözetül ruhát, és békességben térek vissza apám házába, akkor az Úr lesz az én Istenem. " ( 1Móz 28,20-21)

Emellett Jákob további élete és magatartása is azt mutatja, hogy megtérése csak fél megtérés volt. Hiszen a fa gyümőlcseiről ismerhető meg, Jákob gyümölcsei pedig még elég furcsa gyümölcsök.

Mert mi is történik vele tovább? Az apósa Lábán, bár megígérte, hogy nekiadja Rákhel lányát, ha hét évig becsülettel szolgálja, becsapja őt és az esküvő éjszakáján az öregebb és vaksi Leát csempészi be sátrába.

A csalót íme megcsalják. Mert valahogy így van ez: ha hamis világot építünk fel magunk körül, valamiképpen az emberek is hamisan kezdenek viselkedni körülöttünk. Valószínüleg azért, mert van egy belső reZonancia is. Ha én hamis hangot adok, hamisan rezonálnak rá.

Valamiképpen úgy van ez, hogy külső világunk belülről épül ki, belőlünk.

- Nos, Jákob lénye, belseje, Én-je, lelke lényege a félmegtérésben érintetlen maradt. Továbbra is csak önmaga maradt saját középpontja.

Csaló maradt, önző - és megcsalattatik.

Csak természetes, hogy erre ő újabb ügyeskedéssel és fondorlattal válaszol, amikor szolgálatának béréről egyezkedik Lábánnal (1Móz 30,29-43).

Olyan ügyesen és ugyanakkor olyan kegyesen ügyködik a pettyegtetett, foltos és csíkos juhokkal, hogy nemcsak Lábánt, hanem még sok ezer esztendő múlva a gyanútlan bibliaolvasót is becsapja. Mintha valaki "itt a piros, hol a piros"-t játszana és hozzá még kegyes szavakat is mormol! Mert ezt teszi Jákob: még önmaga előtt is fenntartja a becsületesség látszatát. "Az a kevés, amid volt jövetelem előtt, sokra szaporodott, mert megáldott téged az Úr a lábam nyomán. De mikor tehetek már valamit a magam családjáért is?" (1Móz 30,33)

Csak természetes, hogy ez az álszent ügyeskedő magatartása előbb-utóbb lelepleződik. "De Jákób meghallotta Lábán fiainak a beszédét, akik ezt mondták: Elvette Jákób mindazt, ami apánké volt, apánkéból szerezte minden gazdagságát. Lábán arcán és látta Jákób, hogy nem olyan hozzá, mint azelőtt. (1Móz 31, 1-2)

Nem lehet soká büntetlenül csalni Isten erkölcsi világát! Ha csalni akarok, mindig magamat csalom meg. Amikor Jákob látja, hogy szorul a hurok: újból menekül. Először Ézsau elől menekül Lábánhoz, most Lábántól menekül Ézsauhoz.

De hogyan? Hogyan menekül ez a "megtért" ember? Az ige ezekben a versekben csak úgy vibrál a "lopás" szótól. (1Móz 31,20. 27. 30) - Íme, egy kegyes "megtért" ember, aki mindent megengedhetőnek tart, ha a maga érdekéről van szó! Közben lehetetlen észre nem venni a történetben, ahogy bűnei bekerítik ezt az embert, "megtérése" után való bűnei. Talán így is mondhatnám: "hívő bűnei". Fél! - Jó, ha észrevesszük ebből a történetből is, hogy Isten nem annyira a bűnért, mint inkább a bűnnel fizet. Legtöbbször az elkövetett bűn maga a büntetés. Jákobnak most együtt kell lennie önmaga reszkető lelkével.

Most éppen Lábán elől fut Ézsau karjaiba.

Íme: elől és hátul körülzárták a bűnei. Ez az, amire azt kell mondanunk: a fél-megtérés eredménye. De még mindig nem adja meg magát. (1Móz 32,11)

"Szabadíts meg kérlek az én bátyám, Ézsau kezéből, mert félek tőle. "

Isten segítségével még mindig csak bűne következményeiből szeretne kikecmeregni, és nem bűneiből. Még mindig csak kifele néz és nem befelé. Azt nézi, mi a rossz és nem azt, ki a rossz.

Végül a kör bezárul. Bűnei, fél-megtérése és mindennek következményei minden "fegyvert" kiütnek a kezéből. Pontosabban: Isten ezeken keresztül üt ki mindent a kezéből, és saját bűneivel és fél-megtérésével keríti be. Mégpedig úgy, hogy végül is egyedül marad.

Rettenetesen egyedül.

Mögötte Lábán, előtte Ézsau - de fölötte az Isten. Aki teljes körülzártságában, és a totális magára maradottságában és magányában megjelenik: benne. Vagy mellette? Nem a forma, a "hogyan" itt a lényeg, hanem a Tény! Hogy egy isteni küldött birkózó az, aki megjelenik, vagy a "birkózó Isten teríti le belűlről - szinte mindegy, de leteríti, s ebben a birkózásban végül is elhangzik egy döntő kérés: áldj meg! - és egy döntő kérdés: Mi a neved?

Minden életek legdöntőbb kérdése - Isten felől. Ma talán ártatlannak látszóbb kérdés ez, de akkor lényegbevágó, Én-be vágó kérdés volt, mert a név mindig az ember lényegét, jellemét fejezte ki.

Mai módon azt kérdezné az angyal: most valld be, ki vagy? Mi a te igazi valód?

És Jákob kimondja, bevallja a nevét: Jákob, ami annyit tesz magyarul: csaló, bitorló. Ez volt Jákob első, igazi, meztelen, becsületes szava Istenhez. Itt nincsenek feltételek és elvárások Istennel szemben, és nincs semmi fogadkozás tizedről és egyebekről. Itt csak a régi "tartásából", álláspontjából" teljesen kificamított és lemeztelenített lélek didereg Isten színe előtt, néven nevezvén lénye magját: csaló és birtokló vagyok.

Lehet, hogy már sokszor és sokféleképpen megtértünk. Megtértünk felszólításra. Megtértünk Jézus csillagához vagy jászolához.

Egyházunkhoz « vagy közösségünkhöz, vagy egy emberhez. És megtértünk talán Jézus keresztjéhez is, csak magához az élő Jézus Krisztushoz nem, következésképpen bennünk maradt jó néhány elvárás Istennel szemben. Megtértünk, csak éppen lényünk, énünk magja maradt annak, aki volt. És még soha, de soha igazán meg nem neveztük magunkat.

(Legfeljebb csak úgy általánosságban mondottuk, vallottuk magunkat.)

És most a fél-megtért, fél-keresztény énünkhöz hangzik a kérdés:

Mi a te neved ?

Én? Nagy én?

Beteg képzeletvilág?

Félelem?

Aggodalom?

Indulat? Gyűlölet?

Mária Magdaléna? Tamás?

Tagadás? Büszkeség?

Érzékenység? Egy nagy könyök?

Képmutatás? Meghasonlás? Pénzsóvárság?...

Elcsuklik a hangod? Nem baj. De egyszer mondd már ki! Amíg ki nem mondod, Isten nem tud új névvel megajándékozni! Ezt a gyónást nem lehet megspórolni.

Mihelyt Jákob kimondja és bevallja nevét, az angyal azonnal új nevet ad neki: Izráel! Ami azt teszi: Isten uralkodik. És valóban, ettől a perctől kezdve a Jákobból lett Izráel életében Isten uralkodik. Mert most már valóban megtért.

Aki csak félig tér meg, jobb volna, ha félig sem tért volna meg.

Hogy a teljes megtérése most történik, azt nemcsak új neve, hanem új körülményei, életének új gyümölcsei is mutatják:

1. Megbékél Istennel.

2. Kiderül számára az ég is és felragyog a nap. Addig is sütött a nap, de ő mindent sötétnek látott.

3. Megbékél Ézsauval. Mihelyt Jákob-Izráel belül megváltozik,

körülményei is megváltoznak. Ézsau, addigi fő ellensége testőrévé változik.

4. Végül mindezt erkölcsi és szellemi nagytakaritás, a múlt bálványainak a kidobása követi (1Móz 35,2-4).

5. S mindez kihat az egész háza népére.

 Megismertük hát az utat, ami a fél-megtérésből vezet a teljességre.

Gyűrkőzzünk neki, s birkózzunk mi is az áldásért, az új névért - lényünk legbensejében, saját magunkkal.

Nem hitetlenség az még, ha valaki megsiratja édesanyját vagy édesapját, gyermekét. Ha nem szégyen a könny egy pályaudvaron, ahová visszafelé is befutnak vonatok, miért lenne szégyen ott, ahol csak kifelé vezet az út ebből az életből? Hiszen "Boldogok a sírók, mert ők megvigasztaltatnak" (Mt 5,4).

Inkább az a kérdés: tudunk-e vigasztalni és vigasztalódni - az Úrban?

 

 

Szabolcska Mihály
Uram, maradj velünk!

          

Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?

tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!

 

 

 

Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!

 

Istvándi történetéhez

 

ÁROKHÁTY BÉLA
1890-1942
zeneszerző, orgonaművész, orgonatervező, karnagy
79 éve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHÁLY
1912 - 1988 - 2021
33 éve halt meg

 
Garai Gábor Jókedvet adj

Garai Gábor: Jókedvet adj

                  ennyi kell, semmi más

   Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
   A többivel megbirkózom magam.
   Akkor a többi nem is érdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
   nem kell más, csak ez az egy oltalom,
   még magányom kiváltsága se kell,
   sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
   ha jókedvemből, önként tehetem;
   s fölszabadít újra a fegyelem,
   ha értelmét tudom és vállalom,
   s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdődő és folytatódó bolond
   kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
   ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LÁSZLÓ
1892-1963-2021
58 éve halt meg

 

Protestáns Graduál

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok egy zsoltárpárjának tanulságai
 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok és a viszonyítás megoldatlanságai (délvidéki graduálok: bélyei, kálmáncsai, nagydobszai)


látogató számláló

 

Zsoltár és Dicséret

 

Egyháztörténet

 

Tóth Ferentz

 

Történelem

 

Történelem. Török hódoltság kora

 

Dr SZAKÁLY FERENC


történész 1942-1999 - 22 éve halt meg

 

Világháborúk - Hadifogság
Málenkij robot - Recsk

 

Keresztyén Egyházüldözés
Egyház-politika XX.század

 

Roma múlt, jövő, jelen

 

PUSZTULÓ MAGYARSÁG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta nekünk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segítsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkán szerettük,

   Kikért szálltunk hősen, együtt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelkünknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformán raktuk a szépet

   Barátnak és ellenségnek,

   Mert muszáj.

 

   Egyformán s mindig csalódtunk,

   De hát ez már a mi dolgunk

   S jól van ez.

 

   S szebb dolog így meg nem halni

   S kínoztatván is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARÁCSONY ÜNNEPÉRE

 

HÚSVÉT ÜNNEPÉRE

 

PÜNKÖSD ÜNNEPÉRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Történetek
másolható, nyomtatható

 

WEÖRES SÁNDOR

A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát. 

 

 

A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal                      Oldal tetejére          látogató számláló

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?