„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- A SZLOVÁKIA MAGYAROK KÉNYSZERTELE- PÍTÉSEINEK EMLÉKEZETE 1945 Tanulmányok, családtörténetek, visszaemlékezések
„Volt, aki évekig nem csomagolt ki. Bízott a visszaköltözésben.”
A férjem, Czirók Dénes (1921) volt kitelepített. Komáromban született kisiparos családban. Érettségi után a polgármesteri hivatalban, majd a Vacumnál dolgozott egészen a bevonulásáig. Nõvérei Kassán, illetve Megyercsen tanítottak. A Monostori Erõdbõl vitték Nyugatra. 1945. május 1-jétõl 1946. május 6-áig francia fogságban volt. 47 kilósan jött haza. 1947 februárjában a bevonulása elõtti munkahelyére ment vissza dolgozni. Elmondása szerint télen gyakran a Duna jegén tette meg az utat. 1946 õszén férjem és két nõvére megkapta a fehérpapírt a lakosságcserérõl.
A Ferenc József-rakparton hagytak egy lakóházat, mely hat szobából, kettõ mellékhelyiségbõl, egy üzlet- és egy mûhelyhelyiségbõl állott, továbbá 4 hektár 670 négyszögöl szántó ingatlanból. Az üzlet vendéglõ részére volt kiadva. Kitelepítésükre 1947. július 22-én került sor. Elõször az itteni polgári iskola egyik tantermében helyezték el õket. Késõbb a „Zsella-házban” kaptak lakrészt. 1950 márciusában utalt ki a tanács a Kelemen utcában egy házrészt, késõbb aztán az egész házat. Férjem egyik nõvére hajadon volt, a másik özvegyen két kiskorú gyermekkel.
Mi 1949 májusában házasodtunk össze. Két évig szoba-konyha albérleti lakásban laktunk, amit a folyosóról választottak el. Itt született 1950-ben a fiunk. Férjeim rokonai közül a jobb módúakat Tolnába, Békésbe, Pusztavámra telepítették. Volt, aki évekig alig csomagolt ki. Bízott a visszaköltözésben. A szegényebbek ottmaradtak. Férjem élete végéig tartották a kapcsolatot velünk.
1997. november 27-én volt a Komáromból kitelepített és deportált családok találkozója, melyen Pásztor István, akkori polgármester (aki a kitelepítésrõl természetesen semmit sem tehetett) megkövette a kitelepítetteket, illetve hozzátartozóikat. Kis emlékplakett és mûsor keretében zajlott az esemény.
Nagyon szép volt, de a kitelepítettek bánatán nem sokat segíthetett, csak a szomorúságukat enyhíthette. 104
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére