//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr Ptor Imre fordtsa Joachim Staedtke: Klvin Jnos megismers s formlds
- Dr Ptor Imre fordtsa Joachim Staedtke: Klvin Jnos megismers s formlds :

13. Gazdasgi- s szociletika

13. Gazdasgi- s szociletika


Gazdasgi- s szociletika

Mr 1537. janur 16-n, a genfi tancshoz intzett els beadvnyban lerta Klvin ezt a r nagyon jellemz s reformcijra nzve programatikus mondatot: „Tisztnket nem kvnjuk olyan szoros hatrokkal krlvettnek rtelmezni, mintha azzal, hogy a prdikci elhangzik, feladatunk is vget rt volna.” gy aztn egyltaln nem vletlen, hogy egsz mvt az individulistl a szocilis fel val odaforduls hatrozta meg.

Joggal mondta Herbert Lthy „Klvin szaktsa a skolasztikus tanrendszerrel mindenekeltt a becsletessg s az intellektulis szmvets kszsgnek fjdalmas eljrsa, ami sszhangban van a reformci igazsga utni szomjsggal, tudniillik azzal a kvnsggal, hogy sszhangba hozza a tantst s az j letet, a szt s a tettet. A katolikus egyhz kzpkori szocilis tantsval val nagy szakts Luthernl egyltaln nem trtnt meg, Zwinglinl, egy vrosllam llamfrfijnl csak rszben, ezzel szemben Klvinnl, akinek szellemt s gondolatait a jogtudomnyok s humanista tudomnyossg formlta, vgrvnyesen.”

A fldrajzilag kedvez fekvs Genf vrosa a 14. szzadtl az ru s a pnzforgalom fontos kzpontja volt, ami lakosainak mrskelt jltet biztostott. Amerika felfedezse a gazdasgi lthatrt jelentkenyen kitgtotta, azonban a nyomban felersd tkeramls elkerlte Genfet. A Franciaorszg s a dl-nmet kereskedvrosok, klnsen Augsburg kztti pnz- s ruforgalom lebonyoltsa Strasbourgon keresztl trtnt, ahol Klvinnak alkalma volt behatan megismernie a pnz- s ruforgalom egyre nagyobb jelentsgt. Felismerte, hogy a trsadalom eddigi, kzmvesek s fldmvelk ltal meghatrozott szerkezete megrendlt, mikzben a kereskedk s bankrok vettk t a gazdasg irnytst. Nem csekly gazdasgi nehzsget okozott Genfnek a kereskedelem-politikai elszigeteltsg mellett mindenekeltt a francia reformtusok ldzse kvetkeztben elidzett menekltradat. Klvin ekkor energiku- san foglalkozni kezdett ezekkel a problmkkal, amelyeket nem annyira a trsadalmi termkek igazsgos elosztsa, mint inkbb a hinyz pnz s javak szksgszer megszerzse rvn treke- dett megoldani.

A tke szkssge s a nvekv nsg egszen az uzsorig emeltk a kamatlbakat. 1538 janurjban a tancs rendelete, amelynek meghozatalban taln mr Klvin is rszt vett, a kamatlbat 5%-ban llaptotta meg. A kvetkez vben ezt a rendeletet, amely az els volt a maga nemben, ismt megerstettk, s a tancs Klvin befolysa alatt a gazdasgi helyzet figyelembe vtelvel a kamatlbat 6,66%-ra emelte, ami nem csak a genfi zleti krkben, hanem a klfldi evangliumi hittestvrek krben is nagy feltnst keltett. Ez a Genf szmra sikeres gazdasgpolitika azonban csak azrt vlt lehetsgess, mert Klvinnak volt btorsga s beltsa, hogy teolgiailag igazolja a kamatoz termelsi klcsnk nyjtst. Ez tette lehetv a hugenotta meneklteknek, hogy j iparostsi lehetsgeket trjanak fel s vgl anyagi segtsget is kapjanak, ami fontos szempontja volt Klvinnak.

Ha arra gondolunk, hogy mg Luther s Zwingli is, mint uzsort utastottk el a kamatszedst, hogy tulajdonkppen a 16. szzadban a pnz- kereset s felhalmozs vallsilag gyans volt, rthet, hogy Klvin mennyire j s modern utat vlasztott. Gyakorolta Klvin az llami tkeszubvenci /tkesegly/ ma is alkalmazott mdszert. 1544-ben, amikor a vros sorsa ismt igen rosszra fordult, Klvinnak sikerlt rbrnia a tancsot arra, hogy llami eszkzket bocssson rendelkezsre egy szvet- s brsonyszvde ptsre. Klvinnak kzvetlen befolysa volt a nyomdaipar gyors fejldsre is. Nem utols sorban az rsai nyomn lett Genf a knyvnyomtats s knyvkereskedelem kzpontjv, aminek klnsen a francia nyelvterleten volt kiemelked jelentsge.

A genfi reformtor gazdasg- s trsadalom-erklcsi problmkrl alkotott gondolatai s megnyilvnulsai teolgijban gykereztek. Mivel a gazdasgi sszefggsek kpeztk az egyetemes trsadalmi sszefggsek meghatro- zott vonatkozsait, Klvin idevonatkoz meg- nyilatkozsait nem lehet elszigetelni vallsi tjkozdsi pontjtl. Ezeket ssze kell kapcsolni azokkal a teolgiai elzmnyekkel, amelyeken alapulnak.

Klvin azt rja Institutijban /II,2,13/: „Mivel az ember termszettl fogva kzssgre teremtett lny, termszeti adottsga van arra, hogy trsadalmi rendszert teremtsen s azt meg is rizze.” Ezzel azonban mg nem hatrozta meg, hogy mi a keresztynek szociletikai feladata. Ez nehz pontnak bizonyult a keresztynsg kzssgi letben. msz prfta, Lukcs evanglista s Jakab apostol ta a gazdag s szegny kzti viszony s ezzel a magntulajdon szentsge nem csak trsadalmi, hanem lelki problma is. Klvin szerint a „Ne lopj!” parancsolata elfelttelezi a magntulajdont. Ezt azonban nem gy tekinti, mint eleve meglv adottsgot. A gylekezetnek a tulajdont illeten fokozott felelssget kell hordoznia.

Klvin egszen odig megy, hogy az anyagi javakat is, mint Isten kegyelme jeleit kell rtelmezni, termszetesen csak akkor, ha gy osztjk el ket, ahogy Isten osztja szt a maga javait. Szegnysg s gazdagsg egyarnt a hit prbakve, mindkett az erklcsi felelssg kialakulsnak kristlyosodsi pontja. Ezrt nem kpviselte Klvin sem az rinthetetlen magntulajdon individualizmust, sem a kommunizmust. Szerinte a magntulajdon mindig a kzssg szolglatban ll.

Klvinnak a magntulajdonrl vallott ilyen alapelve, amely szerint ami adomny, az mindig feladat is, a munka pozitv rtkelshez vezet. A munka nem csak megbzats, hanem mltsg is. Mivel a munkt is Isten szerezte, ezrt ezt Klvin, mint Isten kegyelmt s kirlyi uralmnak jelt rtelmezte. Isten kegyelme ugyanis nem magukban a dolgokban nyilvnul meg, hanem a dolgok segtsgvel cselekv embert akarja szolglni. Ezzel a nzettel kizrja a munka blvnyozst s a lustasg igazolst is, de azt a felfogst is, hogy a munka kereskedelmi rucikk. Az ilyen nzetek nem egyeztethetk ssze a munka isteni eredetvel. Azonban Klvinnl a trsadalmi forradalom gondolata elmrgesedett visszs llapotok esetben sem fordul el. Sokkal inkbb a szerzdses viszonyt rtkeli nagyra, s a trsadalmi klnbsgek megelzshez s rendezshez brsgi eljrst s munkaszerzdst ignyelt.

A munka tmakrbe vg a hivatsvlaszts krdse is. Rszletesen trgyalta Klvin ezt is. A gazdlkodk, a kzmvesek, kereskedk, a szellemi foglalkozsak, /idertve a termszettudsokat is/, Istentl val elhvatottsga arra ktelezi ket, hogy a felebartrt dolgozzanak, s harcoljanak a trsadalmilag visszs llapotok ellen Nagyon modernl hangzik, ahogy Klvin magasra rtkelte az univerzum /a mindensg/ intellektulis s technikai birtokbavtelt: „Ha felhasznl minket az r munka s szolglat ltal a hitetlenek segtsre a termszettudomnyban, a gondolko- zs trvnyszersgeiben, a matematikban vagy az egyb termszettudomnyok hasznban, gy azokat minden tovbbi nlkl vegyk ignybe. Msknt megvetjk Isten adomnyait, amiket felknl neknk ezek ltal az emberek ltal… Gondoljunk teht arra, hogy Isten Lelke az igazsg egyetlen forrsa, s gy az igazsgot - akrmikor szembeslnk is azzal - sem elvetni, sem megvetni nem fogjuk, klnben Isten Lelkt vetnnk meg” /Inst. II,2,16, s 15/.

A munkrl s hivatsrl szl fejtegetsekbl kvetkezik egy tovbbi tma: a pnz krdse. Klvin elgg jzan s felvilgosult volt, hogy helyesen rtkelje a pnz nagy jelentsgt az emberi trsadalomban. Felfogsa szerint a pnzt is az ember szolglatba kell lltani, az embert azonban nem szabad a pnz szolglatba. Ahogyan a tulajdont s a munkt, gy a pnzt sem szabad sem megvetni, sem blvnyozni. A mer nyeresgvgy sztrombolja Isten rendjt s minden trsadalmi kzssget. Ebbl az egyetemes gazdasg-erklcsi szemlletbl ki- indulva Klvin jelents elrelpst tett ezen a tren.

A zrichi reformtorral, Heinrich Bullingerrel egytt elszr vonta ktsgbe a nyugati trtnelemben a pnz hibavalsgrl szl arisztotelszi ttelt; Arisztotelsz grg filozfus azt lltotta: hogy a pnz medd valami /Nummus nummum non parit. - A pnz kptelen pnzt nemzeni./ Az egyhz s a kzpkor ezt a ttelt sszekapcsolta az uzsora elleni jtestamentumi polmival, ahogy errl Jzus tant a Lk 6,35-ben. Ebbl a hagyomnybl kiindulva mondta mg Luther is: „A pnz termszettl fogva termketlen s nem szaporodik. Ezrt ha megsokasodik, mint az uzsorban, az a pnz termszete ellen van. Mert nem l s nem hoz termst, mint egy fa vagy a szntfld, amely minden vben tbbet ad, mert nem hever ttlenl s gymlcstelenl, mint a pnz, termszetnl fogva” /WA 51,360/.

Heinrich Bullinger mr 1531-ben klnbsget tett „tisztessges” s „tisztessgtelen” kamat kztt. Elszr vgezte el a kamat teolgiai igazolst a produktv /termel/ klcsn esetben, s kijelentette, hogy a kamat „Isten szerint val s felebart javra is lehet lni vele.” Bullingerhez hasonlan Klvin is egyetrtett a pnz sterilitsa arisztotelszi alapelvnek elutastsval, s alapveten klnbsget tett a mrskelten kamatoz klcsn s az uzsora kztt.

Termszetesen ez az igazols pontosan meghatrozott felttelekkel van sszektve, amiket Klvin „De lUsure” /Az uzsorrl/ cm rsban fejtett ki rszleteiben. Ezek kz tartozik az a nzet, hogy a kamatlb megllaptsa nem egyesek gye, hanem az egsz trsadalom. A hitelt nyjt nem kvetelhet tbbet, mint amennyit maga fizetne. A haszonbl le kell vonni a jtkonysgra fordtand sszeget is. Vgl tulajdonkppen egyltaln nem lehet kamatot kvetelni, ha az a klcsnvev gazdasgi csdbe jutst idzi el. Klvin ugyanazzal a radikalitssal, amellyel lopsnak nevezi az anyagi segtsg krsnek elutastst, kveteli, hogy az ember mindent, amije van, lltsa Isten s az embertrs szolglatba.

Vgl szenteljnk nhny szt a „Klvinizmus s a kapitalizmus” sokat vitatott tmjnak. Az eddig elmondottakbl vilgos, hogy a klvinizmus s kapitalizmus kz nem tehet egyenlsgjel. Semmi esetre sem lehet Klvint a nyugati kapitalizmus atyjnak nevezni gazdasg- s trsadalometikja alapjn, ahogyan azt olykor Max Weber s Ernst Troeltsch kutatsai ta teszik. Termszetesen megtallhat Klvinnl a munka nagyrabecslse, s a pnznek is olyan jelentsget tulajdont, mint korbban senki. Bizonyosan sztnzen hatott a technika, a kereskedelem s az ipar fejldsre a mrskelt tkekamat ’kiszabadtsa’ az uzsornak minsts erklcsi fogsgbl, a ktelessgtudat rvnye-stse a munkban s a hitbeli dolgok a vilgi hivatsban, amit Klvin mlyen bevsett a nyugat-eurpai npek tudatba, de az is bizonyos, hogy a ksbbi kapitalizmus nem Klvin alapelveire vezethet vissza. Annak kifejldsben dnt szerepk volt egszen ms tnyezknek is.

Azonban Klvin vitathatatlanul modern vilgunk lelki atyi kz tartozik. Mert ppen a keresztyn hit, spedig elssorban a klvini reformci arculatban vitte vgbe radiklisan a termszet s a tbbi letfolyamat isteni volttl val megfosztst s a rossz szellemektl val megszabadtst, s cserlte fel a gazdasgban, technikban s tudomnyban a megkvesedett s elvont krdsfelvetseket trtneti s kinetikus krdezsi mddal. lesen elvlasztotta egymstl a Teremtt s teremtettsget, s biztostotta ezltal Isten istensgt s az ember embersgt, aminek kvetkeztben j lthatrt nyitott meg a gazdasgban, technikban, politikban s trsa-dalomban.

Azt is bizonyossggal mondhatjuk: Klvin trsadalomhoz val odafordulsban azt az j embertpust testestette meg, aki nem utolssorban abban is kitnt, hogy mkdsi terletn elsknt sikerlt az hsget s tmegnyomort megszntetnie. „A protestns munkaerklcs teljes mrtkben szaktott a skolasztika vilg- s trsadalomszemlletvel, amely a mizerbilizmust s a pauperizmust a bns vilg rk, Isten akaratbl szrmaz nyomorsgaknt fogta fel, s a kzpkori embert sjt elkpzelhetetlen tmeges nyomort nem tekintette msnak, mint az alamizsnra szorul koldusok s az alamizsnt osztogat gazdagok rk letformjnak, amelybe bele kell trdni.

j, a koldus-llapot hamis dicsfnytl mentes hideg s les fny, amelyben a zwinglinus, elssorban pedig a klvinista ember tanulni kezdte azt az j letformt, amelybl hinyzik a nyomorsgnak, mint a bn zsoldjnak alzatos elfogadsa, hanem, amelyet a fegyelmezett munka jellemez” /H. Lthy/. Ez a fegyelmezett munka, sszekapcsolva a felebarti szeretettel, a kvetkez vszzadokban pratlan gazdasgi virgzst eredmnyezett a klvinista orszgokban.

 

 

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!