„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:
Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16
Erm s pajzsom az R, benne bzik szvem. Zsoltr 28,7
… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti." Karl Barth
A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...
Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .
E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben, a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal
„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
1056: Codex Hierosolymitanus
1112: Gemblours-i Siegebert halla
1364: prizsi kdex Jusztinosz mveivel
1438: Marcus Eugenicus szl az apostoli hitvallsrl
1521: a Corpus Trecense editio princeps-e
1551: Hippoltosz szobra elkerl a Via Tiburtinn
1613: Bellarmino: De scriptoribusecclesiasticis liberunus
1637: Johannes Gerhard halla
1653: Johannes Gerhard knyvnek megjelense
1672: J.B. Cotelier: Patresaevi apostolici
1693-1712: L.S. le Nain de Tillemont: Mmoirespour servir ...
1701: megtalljk Hippoltosz Az sszes eretneksgek cfolatnak els knyvt
1729-1763: R. Ceillier: Histoiregnrale des auteurs sacrs et ecclsiastiques
1842: Hippoltosz: Az sszes eretneksgek cfolatnak 2. s 3. knyvt megtalljk egy Athosz-hegyi kolostorban
1844-1855: Patrolgialatina (PL) vagy Serieslatina
1845: Antiochiai Szent Ignc leveleinek szr nyelv rvid vltozatot publikljk
1857-1866: Patrolgia graeca (PG) vagy Seriesgraec
1866-tl: Griechische Christliche Schriftsteller der ersten drei Jahrhunderte (GCS) s Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum Latinorum (CSEL)
1870: A Diogntoszhoz rt levl egyetlen kzirata Strassburg-ban megsemmisl
1878: a velencei San Lazzaro kolostor szerzetesei kiadjk ArisztideszApolgijnak rmny tredkeit latinul
1882: a rtuskongregci Alexandriai Szent Cirillt doctor ecclesiae-neknyilvntja
1886: Pterevangliumnak egy hosszabb rszlett megtalljk Akhmim-ban
1899: megtalljk Kroszi Theodortosz: Interpretatio in Isaiam teljes szvegt
1900: GregoriusElibarensis: Tractatus de libris sanctarum scripturarum
1904: megtalljk Ireneusz: Az apostoli igehirdets feltrst rmny fordtsban
1905: megtalljk Mopszvesztiai TheodoroszDe incarnation-jt
1910: megtalljk Nesztoriosz: Liber Heraclidis-nekszr fordtst
1932: megtalljk Mopszvesztiai TheodoroszTizenkt katekzist
1932: megtalljk Kroszi TheodortoszInterpretation in Isaiam-t
1932: megtallnak egy srt az egyik rmai katakombban a kvetkez felirattal: NOVATIANO BEATISSIMO MARTYRI GAUDENTIUS DIAC
1934: megtalljk a Diatesszaron grg eredetijnek 14 sort
1940: megtalljk Meliton Hsvti homilijt
1941: Kair mellett megtalljk a tourai leleteket
1944: Khr Flris szerkesztsben megjelenik a Keresztny remekrk
1945-46: megtallnak kt Jakab apokalipszist
1947: Hermann Ipoly Lszl kiadja Altaner tanknyvt magyar fordtsban
1950: J. Quasten: Patrology els ktete
1954-tl: jelennek meg a latin szvegek a Corpus Christianorum-ban
1975-tl: jelennek meg a grg szvegek a Corpus Christianorum-ban
1980: Vany Lszl: Az keresztnyegyhz sirodalma
1986: megjelenik az A.di Berardino ltal szerkesztett patrolgia tanknyv angol vltozata
Szabolcska Mihly Uram, maradj velnk!
Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?
…tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!
dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!
Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
A tbbivel megbirkzom magam.
Akkor a tbbi nem is rdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
mg magnyom kivltsga se kell,
sorsot cserlek, brhol, brkivel,
ha jkedvembl, nknt tehetem;
s flszabadt jra a fegyelem,
ha rtelmt tudom s vllalom,
s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdd s folytatd bolond
kaland, mi egyszer vget r ugyan –
ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.
A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt.
A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal Oldal tetejre