„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
1056: Codex Hierosolymitanus
1112: Gemblours-i Siegebert halála
1364: párizsi kódex Jusztinosz műveivel
1438: Marcus Eugenicus szól az apostoli hitvallásról
1521: a Corpus Trecense editio princeps-e
1551: Hippolütosz szobra előkerül a Via Tiburtinán
1613: Bellarmino: De scriptoribusecclesiasticis liberunus
1637: Johannes Gerhard halála
1653: Johannes Gerhard könyvének megjelenése
1672: J.B. Cotelier: Patresaevi apostolici
1693-1712: L.S. le Nain de Tillemont: Mémoirespour servir ...
1701: megtalálják Hippolütosz Az összes eretnekségek cáfolatának első könyvét
1729-1763: R. Ceillier: Histoiregénérale des auteurs sacrés et ecclésiastiques
1842: Hippolütosz: Az összes eretnekségek cáfolatának 2. és 3. könyvét megtalálják egy Athosz-hegyi kolostorban
1844-1855: Patrológialatina (PL) vagy Serieslatina
1845: Antiochiai Szent Ignác leveleinek szír nyelvű rövid változatot publikálják
1857-1866: Patrológia graeca (PG) vagy Seriesgraec
1866-tól: Griechische Christliche Schriftsteller der ersten drei Jahrhunderte (GCS) és Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum Latinorum (CSEL)
1870: A Diognétoszhoz írt levél egyetlen kézirata Strassburg-ban megsemmisül
1878: a velencei San Lazzaro kolostor szerzetesei kiadják ArisztideszApológiájának örmény töredékeit latinul
1882: a rítuskongregáció Alexandriai Szent Cirillt doctor ecclesiae-neknyilvánítja
1886: Péterevangéliumának egy hosszabb részletét megtalálják Akhmim-ban
1899: megtalálják Küroszi Theodorétosz: Interpretatio in Isaiam teljes szövegét
1900: GregoriusElibarensis: Tractatus de libris sanctarum scripturarum
1904: megtalálják Ireneusz: Az apostoli igehirdetés feltárását örmény fordításban
1905: megtalálják Mopszvesztiai TheodoroszDe incarnationé-ját
1910: megtalálják Nesztoriosz: Liber Heraclidis-énekszír fordítását
1932: megtalálják Mopszvesztiai TheodoroszTizenkét katekézisét
1932: megtalálják Küroszi TheodorétoszInterpretation in Isaiam-át
1932: megtalálnak egy sírt az egyik római katakombában a következő felirattal: NOVATIANO BEATISSIMO MARTYRI GAUDENTIUS DIAC
1934: megtalálják a Diatesszaron görög eredetijének 14 sorát
1940: megtalálják Meliton Húsvéti homiliáját
1941: Kairó mellett megtalálják a tourai leleteket
1944: Kühár Flóris szerkesztésében megjelenik a Keresztény remekírók
1945-46: megtalálnak két Jakab apokalipszist
1947: Hermann Ipoly László kiadja Altaner tankönyvét magyar fordításban
1950: J. Quasten: Patrology első kötete
1954-től: jelennek meg a latin szövegek a Corpus Christianorum-ban
1975-től: jelennek meg a görög szövegek a Corpus Christianorum-ban
1980: Vanyó László: Az ókeresztényegyház ésirodalma
1986: megjelenik az A.di Berardino által szerkesztett patrológia tankönyv angol változata
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére