//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- dr. Perendy Lszl: Patrologia
- dr. Perendy Lszl: Patrologia :

A patrisztikus kor alkonya Keleten

A patrisztikus kor alkonya Keleten


 

A patrisztikus kor alkonya Keleten

Antiochiai Szeverosz Pisidiban szletett. Irodalmi s jogi tanulmnyok utn 488 tjn trt meg s a palesztinai szerzetesek krben a monofizitizmus hve lett. 508 s 511 kztt Konstantinpoly-ban kzdtt a khalkedni dogma hvei ellen. Ekkor szletett f mve, a Philalthsz. Szenvedlyes vitatkoz lvn, ksbb egyarnt harcolt az euthkhinusok s Halikarnasszoszi Julianosz ellen. 512-ben megvlasztottk Antiochia patrirkjv. Amikor azonban I. JusztinoszSzeverosznak el kellett hagynia Antiochi-t s Egyiptomba meneklt. Justinianus uralkodsnak els veiben a monofizita ptrirka Konstantinpoly-ban, Theodora csszrn krnyezetben keresett tmogatkat. Agapetus ppa fellpse nyomn azonban ismt tvoznia kellett Egyiptomba. Itt halt meg 538-ban.
Noha szmos mvet rt, grgl csak egy homilija maradt rnk. Az Igazsgszeret cm mve kizrlag szr fordtsban maradt fenn. Ebben a khalkedni dogma hveit duopszchitknak nevezi. k arra "vetemedtek", hogy Cirill mveibl vett idzetekkel tmasztottk al nzeteiket. Az istentelen grammatikosz ellen cm mvben Joannsz grammatikosz-t tmadja. Homiliagyjtemnye 125 beszdnek szr fordtst tartalmazza. rta a Sub tuum praesidium kezdet imt is.
Szeverosz mindvgig Alexandriai Szent Cirill hsges tantvnya akart lenni. Vlemnye szerint a
csszr 518-ban trnra lpett, fuvsi", a uJpovstasi" s a provswpon szavak egyarnt azt jelentik, hogy szemly. Krisztusrl nem az mondhat el, hogy egy termszetet birtokol, hanem egyetlen termszet vagy ms nven szemly, mgpedig az Ige. A megtestesls miatt a Logosz msfle mdon ltezik, mint korbban. Noha egyarnt kzdtt a nesztorinusok s az eutkhinusok ellen, nem tudta elfogadni a khalkedni dogmt. Kvetire, a szeverinusokra is jellemz volt bizonyos egyoldalsg s a fogalmi megklnbztets hinya. Jszndka ellenre komoly skizmnak lett a szerzje.

Biznci Leontiosz letrl keveset tudunk, annak ellenre, hogy a VI. szzad els felnek legnagyobb teolgusa volt. Valsznleg 485 krl szletett Konstantinpoly-ban. Fiatal korban nesztorinus volt. Akkortjt hagyott fel az eretnek nzetekkel, amikor 520 tjkn Jeruzslem krnykn kolostorba vonult. Ksbb hol Konstantinpoly-ban, hol Palesztinban talljuk a klnbz vitk rsztvevjeknt. 542-ben a fvrosban halt meg.
A khalkedoni dogma vdelmben rta Az eutkhinusok s nesztorinusok ellen cm mvt. Cfolja Justinianus csszr rigenszt eltl tteleit. A Solutio argumentorum Severi s a Triginta capitula adversus Severum a monofizitk ellen rdott. A monofizitk gy vltk, hogy a katolikusok szerint az emberi termszet nem hposztaszisz vagyis
ajnupovstato", nemltez. Leontiosz azonban kimutatja, hogy valamilyen termszet nem szksgszeren hposztaszisz vagy ajnupovstato", hanem lehet ejnupovstato" is. Krisztus emberi termszete nem nll valsg, annak ellenre, hogy egyedi. Krisztus isteni termszetnek s emberi termszetnek egyarnt az Ige a hordoz alanya.

I. Justinianus csszr szksgesnek ltta, hogy llandan beleavatkozzk a teolgiai vitkba. 483 tjkn Illyriban szletett, valsznleg szlv szlktl. Konstantinpoly-ban jogi, katonai s teolgiai tanulmnyokat vgzett, majd nagybtyjt, I. Justinus csszrt segtette a kormnyzsban. koronzta caesarr 527-ben. Miutn nagybtyja hamarosan meghalt, Justinianus vlt a keleti birodalom egyeduralkodjv. Felesge, Theodra monofizita nzeteket vallott s ez gyakran befolysolta a csszr vlemnyt is. Noha a csszr mindig orthodox maradt, politikai okok miatt gyakran igyekezett megnyerni a monofizitkat.
Amikor a csszr az rigenistk ellen fordult, azok gy prbltk elterelni a figyelmt, hogy a monofizitk megnyersnek rgyn javasoltk Mopszvesztiai Theodorosz, Kroszi Theodortosz s Edesszai Ibasz eltlst. Ellenk rdott a Tria Capitula, amely azonban csak mg nagyobb felfordulst okozott. A csszr hibja Vigilius ppa klvrija is. A csszr zsinata nem merte ktsgbe vonni Pter sedes-nek tekintlyt, viszont mltatlannak tartotta a sedens-t, Vigiliust, aki nem volt hajland alvetni magt a csszr akaratnak. A birodalom egysgnek helyrelltst s megerstst szolglta a hres joggyjtemny, a Codex Justinianus is. Justinianus nagy sikereket rt el a germnok elleni kzdelemben, de sokat rtott az egyhz bkjnek. Hossz uralkods utn, 565-ben halt meg.

A Dionsziosz Areopagitsz neve alatt fennmaradt iratok valdi szerzjnek kidertsre mr sok elmlet szletett. Nmelyek Szeverosznak tulajdontottkket, mert a hatsuk elszr az mveiben rezhet, azonban ez a nzet sem bizonythat.
Az istennevekrl szl rtekezs nemcsak Isten szentrsi megnevezseivel, hanem Isten tulajdonsgaival s lnyegvel is foglalkozik. A kzpkorban igen nagy hatst vltott ki a A misztikus teolgirl szl rvid rs, amely nehezen rthet nyelvezettel rja le Isten s a llek egyeslst a misztikus vziban.
A mennyei hierarchirl cmet visel knyv az angyalokat hrom csoportba sorolja, s a csoportokat ismt hrom rszre bontva kilenc angyali karrl tud. A szerfok, a kerubok s a trnusok kzvetlenl Istentl kapjk a fnyt, a tisztasgot s a tkletessget. A msodik csoport tagjai (dominationes, virtutes, potestates) mr az kzvettskkel kapjk mindezt s tovbbadjk a harmadik osztlynak (principalitates, archangeli, angeli), amelynek elsdleges feladata az emberisg tmogatsa.
Az egyhzi hierarchirl cm knyv a mennyei hierarchia fldi tkrkprl szl. Az els fokozat rszei a szentsgek, a msodik rszei az egyhzi rend tagjai, a harmadikban vannak a szerzetesek, a hvk, a bnbnk s a katekumenek. Az ismeretlen szerz levelei is ers jplatnikus hatst mutatnak.

Szent Szophroniosz Damaszkusz-ban szletett. Mivel retorikt tantott, a szophisztsz mellknevet kapta. Palesztinban lett szerzetess. Ksbb megfordult Egyiptomban s Rmban is. 633-ban Krosz alexandriai s Szergiosz konstantinpolyi ptrirkval szemben a khalkedoni dogma vdelmben lpett fel. Legfljebb annyi engedmnyt volt hajland tenni a konstantinpolyi ptrirknak, hogy Krisztusban helyesebb egy energirl beszlni, mint az egy vagy kt akarat krdst firtatni. Ksbb mr egyrtelmbben lpett fel a monotheletizmus ellen, amely eretneksg a monofizitizmus kvetkezmnyeknt Krisztusnak csak egy akaratot tulajdontott. 634-ben jeruzslemi ptrirkv vlasztottk. Ezutn olyan florilgium-ot lltott ssze 600 patrisztikus hely felhasznlsval, amelyben kimutatja, hogy Krisztusnak kt akarata volt. Ez a mve sajnos elveszett, csak homilik, liturgikus dk s letrajzok maradtak fenn tle.

Ex Oratinibus sancti Sophrnii epscopi:
I/1025-1026; II/1469-1470; III/1107-1108, 1347-1348; IV/1331-1332


Joannsz Szkholasztikosz, avagy Klimakosz Szent Jnos mr nem a polemikus, hanem az aszktikus irodalom kivl kpviselje. 591-ben vonult kolostorba, majd 603-tl a Snai hegy lbnl remetskedett. Mellknevt
Kli'max tou' paradeivsou cm mvrl kapta. A paradicsomba vezet "ltr"-nak 30 foka van, vagyis ugyanannyi, ahny vig Jzus rejtett letet lt. Negyven vi remetelete utn a Snai kolostor aptjnak megvlasztott szerz Euagriosztl eltren inkbb a gyakorlati aszktika krdseivel foglalkozik. Msik nagyhats mve a Levl a psztorhoz, amely a szerzetesi let kziknyve lett.
Tantsnak lnyege, hogy az aszktnak a szenvedlyektl val mentessgre, az apathei-ra kell trekednie. A kitarts s a felttlen engedelmessg segtsgvel a szerzetes eljut a hszkhia, vagyis a nyugalom llapotba. Ennek els fokozata a gondtalansg, a msodik pedig a kls hatsok irnti kzmbssg, az apatheia, amely egyben a szntelen imdkozs llapota. Ekkor mr semmilyen fantziakppel vagy gondolattal nem foglalkozhat a szerzetes, mert ezeken keresztl a dmonok hatsa al kerlne. Az aszkzis legfels fokn mr csak egyetlen ima, a mnm Iszou, Jzus emlkezete marad meg. Klimakosz kveti lertkeltk az rtelem ernyeit.

letrajznak tansga szerint Szent Maximosz hitvall 580 tjkn szletett Konstantinpoly-ban elkel biznci csaldbl. Hrakleiosz csszr titkra volt, de 613 tjkn a mai Skutari kzelben kolostorba vonult. 626-ban a perzsk ell meneklve Szophroniosz-szal egytt Alexandri-ba ment. Ksbb valsznleg Karthg kzelben kzdtt a helyi zsinatokon immr nem a monofizitizmus, hanem a monotheletizmus ellen. Rmai tartzkodsa idejn mr azt is elrte, hogy a 649-es laterni zsinat tlje el ezt az eretneksget. A vilgi hatsgok azonban nem nztk j szemmel sikereit, hanem 653-ban erszakkal Konstantinpoly-ba vittk s perbe fogva Trkiba szmztk. Mivel gye fellvizsglsakor sem vltoztatta meg nzeteit, a 662-es konstantinpolyi zsinat rendeletre nyelvt kitptk, jobbjt levgtk s trsaival egytt ismt szmztk. Szenvedseibe mg ebben az vben belehalt.
Exegtikai krdsekkel foglalkozik a Ktsgek s krdsek s a Thalasszioszhoz cm mvben. rt kommentrt az 59. zsoltrhoz s a Miatynkhoz.
Aszktikai mvei kzl megemlthetjk a Capita de caritate cm szentenciagyjtemnyt.
Misztikus rsaiban Dionsziosz Areopagitsz mveit kommentlja, illetve a Msztaggi-ban a liturgikus cselekmnyek szimbolikjt magyarzza.
Teolgusknt rigenszhez s a kappadoxokhoz mrhet. Arisztotelsz filozfijnak ismerete lehetsget ad neki pontos distinkcik alkalmazsra, amelyre ellenfelei ltalban kptelenek voltak.
Krisztolgija kimutatja, hogy mivel a tevkenysg (
ejnevrgeia) kzvetlen forrsa a termszet, Krisztusban kt tevkenysgnek kellett lennie. A Krisztusban lev kt akarat meglte nlkl a kztk lev harmnirl sem beszlhetnnk. Igaz viszont, hogy benne csak a termszetben lev akaratfajta volt meg, magt a dntst, a gnmt maga a Logosz hozta. A Krisztus eltti id a trtnelem felkszlse a savrkwsi"-ra. A megtesteslssel elkezdd idszak pedig az ember qevwsi"-ra ad lehetsget. Mivel Maximosz a teremts, a megtestesls s a megvlts mvt egysgben ltta, tantsa nyomn Keleten az emberi termszetrl optimistbb kp alakult ki, mint az augusztininus vitk nyomn Nyugaton. Krisztus dvssgnk causa exemplaris-a, ezrt a keresztny let lnyege az imitatio Christi.

Ex Captibus qunquies centnis sancti Mximi Confessris abbtis: I/418-419
Ex Epstolis sancti Mximi Confessris abbtis: II/239-241
Ex Captibus sancti Mximi Confessris abbtis De caritte: III/178-180
Ex Quaestinibus sancti Mximi Confessris abbtis ad Thalssium: IV/286-288


Damaszkuszi Szent Jnos
a kprombols korszaknak legnagyobb teolgusa, noha feladatnak elssorban az egyhzatyk gondolatainak egysges szempontok szerinti rendszerezst tekintette.
letrl keveset tudunk, mert a fennmaradt biogrfik kevs megbzhat adatot tartalmaznak. Az biztosnak ltszik, hogy mr apja is a kalifk pnzgyi szakrtje volt. Az adk behajtsa Szent Jnost azonban kevsb vonzotta s a VIII. szzad elejn mr egy jeruzslemi kolostor lakja. Amikor III. Le csszr kezdemnyezsre 725 krl az ikonoklaszta mozgalom beindult, mr felszentelt pap s a jeruzslemi ptrirka kpviselje volt.
A csszr 730-ban valsznleg azrt adott ki rendeletet a kptisztelet ellen, hogy kevesebb tmadsi felletet hagyjon a terjeszked arab vilgbirodalomnak. Teolgiai indoklsknt azt adta, hogy az eikn (kp) azonos az eidol-val, vagyis a blvnnyal. I. Germanosz konstantinpolyi ptrirka ez ellen tiltakozott s a kptiszteletet elssorban pedaggiai rvekkel indokolta. Mr azt is jl ltta, hogy a Logosz megtesteslse nyomn az jszvetsgben j helyzet llt el ebben a A ptrirka vonatkozsban is.
733-ban bekvetkezett halla utn Damaszkuszi Szent Jnos kzdtt legelszntabban a kprombolk ellen. Valsznleg teolgiai tanrknt is, de mindenesetre a Szentsr Bazilika sznokaknt ezen a tren, valamint a manicheizmus s az iszlm elleni teolgiai harcban nagy sikereket rt el. 749-ben halt meg. Nhny vvel halla utn az ikonoklaszta hierai zsinat ugyan eltlte, de a 787-es VII. egyetemes zsinat kt trsval egytt rehabilitlta. XIII. Le 1890-ben az egyhzdoktorok sorba emelte.
rt dogmatikai mveket a nesztorinusok, a jakobitk s a monotheltk ellen is, de ktsgtelenl legfontosabb mve a Pg gnszesz (A tuds forrsa). Ennek els rszben filozfiai alapvetst ad, a msodikban ismerteti az eretneksgek trtnett, a harmadikban pedig kifejti az Istenrl, a teremtsrl, az ember termszetrl, Krisztusrl, a megvltsrl s a vgs dolgokrl szl keresztny tantst. Ez a De fide orthodoxa cm fejezet mg a kzpkorban is a dogmatika tanknyve volt. Szmos tovbbi dogmatikai mvei kzl kiemelhetjk a A helyes vlemnyrl cmt, amelyben a hitvallst magyarzza.
Ktsges viszont, hogy a Sacra Parallela cm erklcstani rs az mve-e.
rt mg exegtikai, aszktikai mveket, homilikat s szmos levelet is. rdekes, hogy a Barlaam s Joaszaph cm regny ltalunk ismert szvegvltozata valsznleg szintn az munkja.
Krisztolgija Biznci Leontiosz nyomn tantja Krisztus emberi termszetnek enhposztatikus jellegt.
Angelolgija Dionsziosz Areopagitsz nyomn az angyalokat kilenc karba sorolja. A kptisztelettel kapcsolatos vlemnye Nagy Szent Baszileioszra tmaszkodik, aki azt vallotta, hogy a kp tisztelete az brzolt valsgra szll t. Mivel a Logosz megtesteslt, teljesen jogos Krisztust emberi alakban brzolni. A megtesteslt Ige a Logosz kpmsa, ezrt az ikonok "megszlalnak". Az isteni valsg brzolsa megszenteli az anyagot s felemeli a kozmikus liturgiba. Az ikonoklaszta mozgalom eredete szerinte a manicheizmusra vezetend vissza, s mg az egyhz szentsgeit is srti anyagi vonatkozsuk miatt. Szerinte a kpek methexisz rvn egyenesen kegyelmet kzvettenek. Mivel Damaszkuszi Szent Jnos a biznci birodalom hatrain kvl lt, knnyebben fejthette ki a kptisztelettel kapcsolatos nzeteit. A birodalmon bell azonban mg a II. Nikaiai Egyetemes Zsinat hatrozataival sem zrult le a kzdelem. Ennek a zsinatnak az sszehvst az tette lehetv, hogy a kiskor fia helyett kormnyz Irn

E Declaratine Fdei sancti Ionnis Damascni presbteri: I/926-928, 1110-1112
Ex Sermnibus sancti Ionnis Damascni presbteri: III/1291-1292

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!