//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- dr. Perendy Lszl: Patrologia
- dr. Perendy Lszl: Patrologia :

riusz s Szent Athanasziosz

riusz s Szent Athanasziosz


riusz s Szent Athanasziosz

 

A lbiai szrmazs riusz (256-336) Lukianosz antiochiai iskoljban tanult arisztotelszi ihlets teolgit. Alexandriban szenteltk papp. 318 tjn kezdenek felfigyelni r, hogy beszdeiben sajt teolgiai nzeteit az egyhz tantsaknt tnteti fel. Mivel keveset rt, s ebbl is csak tredkek maradtak fenn, eredeti tantst nehz rekonstrulni.


Aximnak tekintette, hogy Istennek
ajgevnnhto"-nak kell lennie. Mivel ez nem mondhat el Isten Firl, logikusnak tnt szmra az a kvetkeztets, hogy nem lehet Isten. a legels teremtmny, amelyet Isten ejx oujk o[ntwn-bl hozott ltre s nem az isteni szubsztancibl, teht lnyegileg klnbzik az Atytl. Volt olyan szakasza az idnek, amikor mg nem ltezett az Isten Fia: h\n o{te oujk h\n. Klnben is csak morlis rtelemben tekinthet Finak, hiszen az Atya rdemeinek elzetes ismeretben adoptlta ugyan, de ez nem jelent valdi rszeslst az istensgbl. Az a feladata, hogy kzvettsen Isten s a vilg kztt: az Atya eszkze a teremtsben, amelynek els eredmnye a Szentllek. A Szentllek mg kevsb tekinthet Istennek, mint a Logosz. Megtesteslsrl csak abban az rtelemben beszlhetnk vele kapcsolatban, hogy vgezte Jzus Krisztusban a llek funkciit.


riusz teolgiai racionalizmusa knny vlaszt knlt az Atya s a Fi relcijra. Az arisztotelszi egysgfogalom a platnival szemben az egysgben csak a megosztottsg tagadst ltta s nem valami pozitvumot. Ez Isten bels letnek elfogadst eleve lehetetlenn tette. riusz tantsra s kvetinek viselkedsre hatottak mg az jplatnikus elmletek is, amelyek szvesen taglaltk az Isten s a vilg kztti kzvett lnyek tevkenysgt. Az ldzsek megszntvel sokan krtk felvtelket az egyhzba. Az arinizmus nem kvnt tlk valdi megtrst, hiszen csak az jplatnikus rendszerbe kellett beillesztenik egy j istent, a keresztnyekt.


Az apologtk szubordincionizmust is sokan sejtik riusz tantsnak htterben. A terminolgiai hasonlsgok azonban nem sokig htrltattk az alexandriai pspkt, Alexandroszt abban, hogy eltlje, hiszen az j eretneksg a keresztnysg lnyegt tagadta. Hogyan vlthatta volna meg az emberisget egy olyan Isten, aki valjban nem is igazi Isten? Hiba tlte azonban el 318-ban egy alexandriai zsinat riuszt s kvetit, mert az egykori antiochiai dik hathats tmogatkra tallt volt iskolatrsai szemlyben, akik kzl ekkor mr tbben pspkk voltak, mint pldul Nikomdiai Euszebiosz.


Az egyhz fokozd megosztottsga megriasztotta Nagy Konstantint, aki a birodalom egysgt a keresztnyek segtsgvel hajtotta megrizni. A bke megteremtse rdekben 325-ben egyetemes zsinatot hvott ssze Nikaiba, amely megerstette Alexandrosz dntst. A csszr elszr Illriba szmzte riuszt, de 328-ban visszahvta. A truszi s jeruzslemi zsinatok 335-ben gy dntttek, hogy visszafogadjk riuszt az egyhzba, de a csszr ltal elrendelt nneplyes kiengeszteldsi ceremnia eltt egy nappal riusz hirtelen meghalt. Halla azonban nem jelentette az arinizmus hallt.72

Szerencsre a niceai hitvallsnak hathats vdelmezje tmadt Athanasziosz szemlyben, aki alexandriai szrmazs volt. Ebben a nagy kultrkzpontban tett szert klasszikus s teolgiai mveltsgre is. 319-ben szentelte dikonuss Alexandrosz s hamarosan titkra is lett, majd elksrte az els egyetemes zsinatra. Felszlalsaira mr ott felfigyeltek, pspke halla utn, 328-ban pedig utdjnak vlasztottk. A csszr parancsa ellenre nem volt hajland visszafogadni riuszt az alexandriai egyhzba, ezrt a truszi zsinat megfosztotta pspki szktl, a csszr pedig Nyugatra szmzte. A csszr hallnak vben, 337-ben trt vissza. Nikomdiai Euszebiosz nem trdtt bele ebbe, hanem 339-ben egy antiochiai zsinaton ismt lettette. I. Gyula ppa azonban szvesen fogadta Rmban. 341-ben egy rmai zsinat elismerte rdemeit, a 343-as Serdica-i zsinat pedig visszahelyezte katedrjra, de csak hrom vvel ksbb tudott hazatrni, miutn az arinusok ltal lltott pspk meghalt.
A bkessg azonban Constansnak, a Nyugat urnak s Athanasziosz protektornak hallval megsznt, mert Constantius mr az arinizmus elfogadsban ltta a birodalom egysgnek zlogt. A 353-as Arles-i s a 355-s milni zsinat eltlte Athanaszioszt, aki most az egyiptomi sivatagban lak szerzetesekhez meneklt. Itt hat ven keresztl rengeteget rt, majd Julianus trnralpse utn, 362-ben trt haza. Rgtn hozzltott a szemiarinusok s az orthodoxok sszebktshez. Ez azonban nem tetszett a pognysg restaurcijra trekv csszrnak, hiszen ppen azrt hvta vissza a szmztt pspkket, hogy felfordulst okozzon az egyhzban. jabb szmzets kvetkezett, de csak rvid idre, hiszen Julianus 363-ban meghalt a csatatren. Valens lett a Kelet ura, aki ismt megprblkozott az ids pspk szmzetsvel, de lzadstl tartva hamarosan visszahvta, ezrt Athanasziosz utols vei (366-373) mr nagyobb bkessgben teltek el.73


Athanasziosz kt apologtikai mve, az Oratio contra gentes s az Oratio de incarnatione Verbi valjban egy egysget kpez, amelyet Jeromos Adversum gentes duo libri-knt emlt. A msodik szzadi apolgik stlusban tmadja a blvnyimdst, vagyis a politeizmust. Az emberisg megromlsa utn nem volt ms megolds a teremts eredeti rendjnek helyrelltsra, mint a megtestesls.74


F dogmatikai mve az Orationes contra Arianos. Az els oratio riusz Thalia cm mvt ismerteti, majd megvdi a niceai zsinat tantst, hogy a Fi rk,
ajgevnnhto", vltozatlan s isteni lnyege azonos az Atyval. A msodik s harmadik oratio kifejti azokat a szentrsi szvegeket, amelyek a Fi istensgre vonatkoznak.75


Sokan megkrdjeleztk, hogy valban Athanasziosz-e a szerzje a De incarnatione et contra Arianos-nak, mert a kvetkez kifejezs tallhat benne:
eiJ" qeo;" ejn trisi;n uJpostavsesin. Athanasziosz ugyanis uJpostavsi"-on ltalban lnyeget rt s nem szemlyt. Biztos viszont, hogy a kzpkorban Nyugaton kzkedvelt s a reformtorok ltal is nagyra becslt Symbolum Athanasianum nem az mve.76
Sajtos csoportjt alkotjk Athanasziosz rsainak a trtnelmi-polemizlApologia contra Arianos-t 357 tjn rta. Msodik szmzetsbl hazatrve Nikomdiai Euszebiosz prtjnak tmadsai ellen sszegyjttte a korbbi zsinatok hatrozatait s a jelents szemlyektl kapott leveleket. A dokumentumok nlklzhetetlenek az arinizmus krl dl vitk megrtshez. Megtalljuk kzttk azt a levelet is, amelyet Gyula ppa intzett az antiochiaiaknak, hogy megvdje Athanaszioszt s megrja az euszebinusokat Rma s a niceai zsinat irnti tiszteletlensgk miatt.77


Egyik leghresebb rsa az Apologia pro fuga sua, amelyben a gyvasg vdja ellen vdekezik.78
Szerzetei krsre rta a Historia Arianorum ad monachos-t. Kemnyen tmadja benne Constantius csszrt, s az Antikrisztus elhrnknek nevezi.79
Exegtikai mvei kzl megemlthetjk a zsoltrokhoz rt kommentrokat, amelyekbl kiderl, hogy elszeretettel alkalmazta az allegrit s a tipolgit.80


Aszktikai rsai kzl a Vita Antonii a legjelentsebb. Az Isten szolglatra szentelt let mintjt vzolja fel a szent remete letrajzval. Hamarosan latinra is lefordtottk s nagy szerepe volt a monasztikus letforma nyugati elterjedsben. Ahogyan a mrtrok a szenvedsben kzdttek meg a stnnal, ugyangy harcoltak a szerzetesek a ksrtsek dmonjaival. Athanasziosz ezzel a mvvel mfaji mintt knlt a ksbbi grg s latin hagiogrfusok szmra. Az aszktikus mvek kz tartozik szmos rs a szzessgrl, amelyek az neve alatt terjedtek, grg, szr s kopt vltozatban. A szzek Krisztus jegyesei, akik egsz letre szl szerzdst rtak al vele.81


Levelei kzl legnevezetesebbek a nagybjt kezdett s a hsvt idpontjt bejelent
rsok, amelyekben a trtnelemre s a hagyomnyra hivatkozva megcfolja az ellene felhozott rgalmakat. Az !Epistolai; eJortastikaiv, amelyeket mg szmzetsei sorn is elkldtt szuffragneus pspkeinek. Az els mg csak hatnapos bjtrl tesz emltst, de a msodik, 330-ban mr hathetesrl. A 39. levl eltli az eretnekek mesterkedseit, akik j knyveket prblnak becsempszni a knonba. Az jszvetsghez pontosan ugyanazt a 27 knyvet sorolja, mint mi, de az szvetsgi deuterokanonikus knyvek a Didakhval s Hermsz Psztorval kerlnek abba a csoportba, amely csak a neofitk plsre alkalmas lelkiolvasmnyknt.82


Az Epistulae IV ad Serapionem episcopum Thmuitanum-ban a Szentllekrl szl tantst ismerteti. Nmelyek otthagytk az arinusokat, de nem tudtk elfogadni a Szentllek istensgt, hanem a rla szl szentrsi utalsokat metaforikusan rtelmeztk. Velk kapcsolatban krt tancsot Szerapion pspk.83


Az Epistula de decretis Nicaenae synodi megvdi a Szentrsban nem tallhat
ejk th'" oujsiva" s oJmoouvsio" kifejezs hasznlatt. Nagy rdeme mg a levlnek, hogy lerja a zsinat lefolyst s kzli az egyetlen mig fennmaradt levelet, amely a zsinat vben kelt. Caesareai Euszebiosz rta haza hveinek s arrl szl, hogy a zsinat az ltala benyjtott hitvallst fogadta el mdostott formban.84


Teolgijban nem sok spekulatv elemet tallunk. Nem dolgozott ki j rendszert s terminolgit. rdeme abban llt, hogy megvdte az egyhz tantst a hellenizldstl. rigensz hsges tantvnyaknt a grg gondolkodsi s kifejezsi formkat a kinyilatkoztats tartalmval tlti meg. A racionalista trekvsekkel szemben hangslyozta a hit elsdlegessgt az rtelemmel szemben. vszzadokra elre megszabta a teolgia fejldst.85


Szenthromsgtana elutastja azt az arinus tantst, hogy Istennek szksge volt a Logoszra a teremtshez. A Fi ejk th'" oujsiva" tou' patrov"
ered s nem az akaratbl. Ennek kifejezsre a oJmoouvsio" kifejezs is alkalmas, a o{moio" azonban nem.86


Sztriolgijnak alapttele viszont az, hogy Isten megvlt akarata folytn trtnt a megtestesls s Krisztus halla. Ha Krisztus nem termszete folytn lett volna Isten, hanem csak rszeseds ltal, akkor senkiben nem formlhatn ki Isten kpmst.87


Krisztolgija hangslyozza Krisztus szemlyi egysgt. Sok kutatnak feltnt viszont, hogy Krisztus emberi lelknek nem tulajdont jelentsget. Ennek htterben az llhat, hogy mg Athanasziosz is a Logos-Sarx krisztolgiariusz s Apollinarisz. A Krisztusban lev isteni s emberi termszet egysgnek kvetkezmnye, hogy Mrit
formiban gondolkodott, akrcsak qeotovko"-nak mondhatjuk. Ugyancsak az egysgbl szrmazik a communicatio idiomatum: Krisztusnak mg emberi termszetben is kijr az imds.88


A Szentllekrl szl tantst ugyanaz az alexandriai gondolatmenet szabja meg, mint krisztolgijt: ha csak teremtmny lenne a Szentllek, akkor nem rszesedhetnnk ltala Istenbl. Ugyangy, mint a Fi, is
oJmoouvsio" az Atyval.89

Ex Epstolis sancti Athansii epscopi: I/391-392
Ex Epstolis paschlibus sancti Athansii epscopi: II/253-255, 268-269
Ex Oratinibus sancti Athansii epscopi: II/1370-1371; IV/176-177
Ex Oratine sancti Athansii epscopi Contra gentes: III/46-48, 50-51
Ex Oratinibus sancti Athansii epscopi Contra Arinos: III/162-164; IV/340-341
E Vita sancti Antnii a sancto Athansio epscopo conscrpta: III/1065-1066

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!