„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- A Heidelbergi Káté gyakorlati magyarázata Csiha Kálmán Az Isten ösvényein
101. kérdés: Esküdhetik-e valaki keresztyén módon Isten nevére?
Felelet:Igen, ha azt vagy az alattvalóitól a felsőbbség, vagy valami szükség követeli, hogy hitelünket és igazságunkat Isten dicsőségére és embertársaink javára fenntartsuk és felhasználjuk. Mert az ilyen esküvés Isten Igéjén alapszik, ez okból a hívek mind az Ó-, mind az Újszövetségben igazán használták is.
102. kérdés: Szabad-e a szentekre vagy más teremtményekre esküdni?
Felelet: Nem szabad: mert a törvény szerint való esküvés Istennek tanúbizonyságul hívása, hogy ő mint a szíveknek egyedüli vizsgálója tegyen bizonyságot az igazságról és büntessen meg engem, ha én hamisan esküszöm. Ez a tisztesség nem illet meg egy teremtményt sem.
A Tízparancsolat így szól: Az Úrnak, a te Istenednek nevét hiába fel ne vedd. Ez nem csak a káromkodásra vonatkozik, hanem az esküvésre és az esküdözésre is.
Nagyon gyanús az, amikor valaki mindenre azt mondja: esküszöm. Akinek becsülete és becsületszavának súlya van, az nem mondja minden második mondatban, hogy becsületszavamra így, becsületszavamra úgy, hanem ha egyszer kimondja az igent, akkor az igen, s ha kimondja a nemet, az nem. Az Úr Jézus is azt mondja Máté evangéliuma 5,37. versében: „Legyen a ti beszédetek: Úgy, úgy; nem nem; ami pedig ezeken felül vagyon, a gonosztól vagyon.” Az életünknek kell olyannak lennie, hogy garantálja annak igazát, amit mondunk. Aki mindig esküdözik, hogy folyjon ki a két szemem, ha nem így van, vakuljak meg, süketüljek meg, ha nem így van, haljon meg a gyermekem vagy édesanyám, ha nem így van, azt nem veszik semmibe sem az emberek, sem Isten. Az eskü szent dolog, csak akkor szabad esküdni keresztyén módon Isten nevére, ha azt valami olyan szükségesség követeli, amely által igazságot tesznek a bíróságon, vagy amely által valakit meg tudok menteni a bajtól. Egyedül csak Istent szabad hívni igazságunk bizonyítására ezeken a nagyon fontos és ünnepélyes alkalmakon, mert ő egyedül a szíveknek vizsgálója, és ő büntet meg engem, ha hamisan esküszöm. Isten helyett nem szabad más teremtményre esküdni. Bizonyára ismeritek Arany János balladáját a hamis esküről, a Vén Márkust. Érdemes meghallgatni. (Elolvasni és megbeszélni A hamis tanú c. balladát.)
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére