//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- A Heidelbergi Kt gyakorlati magyarzata
Csiha Klmn Az Isten svnyein
- A Heidelbergi Kt gyakorlati magyarzata
Csiha Klmn Az Isten svnyein
:

XXVIII. RNAPJA - Az r szent vacsorjrl 75-77.

XXVIII. RNAPJA - Az r szent vacsorjrl 75-77.


Az r szent vacsorjrl

 

XXVIII. RNAPJA

 

75. krds: Mi emlkeztet s mi biztost tged az r szent vacsorjban afell, hogy Krisztusnak a keresztfn trtnt egyetlenegy ldozatban s minden javaiban neked is rszed van?

 

Felelet: Az, hogy Krisztus nekem s minden hvnek megparancsolta, hogy egyem ama megtretett kenyrbl s igyam ama pohrbl az emlkezetre, meggrvn ezzel egytt, elszr, hogy az teste a keresztfn nrettem oly bizonnyal megldoztatott s megtretett, vre pedig kiontatott, amily bizonnyal szemeimmel ltom, hogy az rnak kenyere rszemre megtretik s a pohr velem kzltetik. Tovbb, hogy az n lelkemet a maga megtretett testvel s kiontatott vrvel oly bizonyosan tpllja az rkletre, mily bizonnyal n az r szolgjnak kezbl az r kenyert s pohart mint a Krisztus testnek s vrnek nekem adott bizonyos jegyeit elfogadom s szjammal magamhoz veszem.

 

Most a msodik skramentum, az rvacsora magyarzathoz rkeztnk el. Az els skramentumban mindannyian rszesltetek s rszesltnk, mert az az Isten megelz kegyelmrl szl. Az rvacsora mr a tantvnyoknak szlt s a tantvnyok ltal tantvnyokk letteknek. Az rvacsornl nekem is kell cselekednem valamit. Megbnva a bneimet magamhoz kell vennem azt a kenyeret, ami az r Jzus megtrt testt, s azt a bort, ami az rettnk kiontott vrt jelenti. Vilgosan kell tudnunk, hogy mi az rvacsora. A konfirmcii oktats tulajdonkppen felkszls az rvacsoravtelre, s ezrt vehetnek csak a konfirmci utn rvacsort a reformtusok. Minden rvacsoravtelre, de klnskppen letetek els rvacsoravtelre sokat kell llekben kszlntk. Imdkozzatok azrt, hogy valban dvssgetekre vegytek majd.

 

Majdnem ktezer ve annak, hogy az r Jzus az rvacsoraosztst s a keresztsg parancst meghagyta. Azta mennyi emberi parancs elveszett, megvltozott, ez a parancs azonban megmaradt, mert ez isteni parancs volt.

 

Az rvacsort az r Jzus hallnak az emlkre vesszk, ezrt nem csak a bneinket kell megbnni, hanem arra is kell emlkeznnk, hogyan szenvedett az r Jzus a keresztfn rettnk. Amikor a lelkipsztor megtri a kenyeret, akkor arra kell gondolnunk, hogyan tretett, roncsoltatott meg az r Jzus teste a keresztfn. Mikor kitltik a bort s keznkbe vesszk a borral telt kelyhet, akkor arra kell gondolnunk, hogy gy folyt ki az vre rettnk a keresztfn. Az rvacsoravtel az emlkezs perce is. Keznkbe vesznk egy lelki fnykpet, s benne jra ltjuk az r Jzus rtnk val szenvedst.

 
 

De az r Jzus azrt is rendelte az rvacsort, hogy amikor vesszk, akkor emlkezetnkbe jusson: rettnk halt meg. Nem csak egyszeren meghalt a keresztfn. Az rvacsora szemlyes dolog. A prdikcit hallgatja az egsz gylekezet, de nem kell vlaszolnia re. Az rvacsoravtelkor felelni is kell a feltett krdsekre. Kezembe veszem a kenyeret, s megeszem. Nekem adjk a kenyeret, n fogadom el, nekem nyjtjk a poharat, n iszom a pohrbl. Nekem kell mondanom: „Hiszem s vallom.” „grem s fogadom.” Mindez szemlyes kapcsolat az r Jzus rettem val hallnak az emlkvel s az r Jzussal is. Mert mg az rvacsort magamhoz veszem, megtretett testvel s kiontatott vrvel tpllja a lelkemet az rkletre.

 

76. krds: Mit tesz Krisztus megfesztett testt enni s az vrt inni?

 

Felelet: Nem csupn azt teszi, hogy Krisztus minden szenvedst s hallt hv szvvel elfogadjuk s ezltal bnbocsnatot s rkletet nyernk, hanem ezenfell azt is, hogy Szentllek ltal, aki Krisztusban s egyttal bennnk is lakozik, az testvel mind inkbb-inkbb oly mdon egyeslnk, hogy – mbr a mennyben van, mi pedig a fldn vagyunk – mindazltal testbl val test s csontjaibl val csont vagyunk, s gy, amint testnk tagjait egy llek, gy minket Szentllek ltessen s kormnyozzon rkk.

 
 

Az elbbiekben arrl volt sz, hogy az rvacsora emlkezs az r Jzus Krisztusra s hozz val kapcsolds s lelki tplltats. gret a bnbocsnatra s az rkletre nzve. Jzus mg jval halla eltt vitatkozott a farizeusokkal. Jnos evangliuma Jel 1,5. rszben olvassuk: „Bizony, bizony mondom nktek: Ha nem eszitek az ember Finak testt s nem issztok az vrt, nincs let bennetek. Aki eszi az n testemet s issza az n vremet, rk lete van annak, s n feltmasztom azt az utols napon. Mert az n testem bizony tel s az n vrem bizony ital. Aki eszi az n testemet s issza az n vremet, az nbennem lakozik s n is abban.” Teht az rvacsoravtel egy bizonyos bels titokzatos tallkozs Jzus Krisztussal. Klvin gy fogalmazta meg, hogy az rvacsora unio mistica cum Christo, Krisztussal val titokzatos egyesls. Amikor megesszk a kenyeret s megisszuk a bort, az felszvdik a testnkbe, tjut a vrnkbe, s tbb onnan nem lehet elklnteni. Vr lesz belle. Az rvacsorban gy jrja t a lelknket Jzus szeretete, Szentlelke ereje, s gy lesz eggy velnk. Az rvacsora gy Jzus Krisztussal val lelki tpllkozs. Nem csak emlkezs, hanem tbb annl. Amikor egy halottunkra emlkeznk, csak az emlkeink tmadnak fel. rvacsoravtelkor azonban Jzus Krisztus jelen van Szentlelke erejvel, s vele valsgosan tallkozunk llekben hit ltal, s gy, ahogyan a bor s a kenyr tpllja a testnket, gy tpllja az Szentlelke s szeretete a lelknket.

 

77. krds: Hol grte Krisztus, hogy a hvket testvel s vrvel oly bizonyosan tpllja, amikppen k a megszerzett kenyrbl esznek s a pohrbl isznak?

 

Felelet: Az rvacsora szereztetsi Igjben a kvetkezkppen; „Az r Jzus azon az jszakn, melyen elrultatk, vette a kenyeret, s hlkat advn megtrte, s ezt mondotta: Vegytek, egytek! Ez az n testem, mely tirettetek megtretik; ezt cselekedjtek az n emlkezetemre. Hasonlatoskppen a pohrt is vette, minekutna vacsorlt volna, ezt mondvn: E pohr amaz j testamentum az n vrem ltal; ezt cselekedjtek, valamennyiszer issztok az n emlkezetemre. Mert valamennyiszer eszitek a kenyeret s issztok e pohrt, az rnak hallt hirdesstek, amg eljvend.”

 

Ez gretet Pl apostol meg is ismtli, mikor azt mondja: „A hlaadsnak pohara, amelyet megldunk, nem a Krisztus vrvel val kzssgnk-? A kenyr, amelyet megszegnk, nem a Krisztus testvel val kzssgnk-? Mert egy a kenyr, egy test vagyunk sokan; mert mindnyjan az egy kenyrbl rszesednk.”

 

Hogyan s mikor szerezte az r Jzus az rvacsort? Az rvacsora szereztetsi igjben benne van az idpont. Az r Jzus szerezte azon az jszakn, melyen elrultatk. Erre az estre, erre az jszakra hvta ssze a tantvnyait. Ez az jszaka egybeesett a pskabrny elksztsnek idejvel. Bizonyra emlkeztek a vallsrkrl arra, hogy Izrael npe minden esztendben megnnepelte az Egyiptombl val kijvetel emlkt. Ilyenkor ltk meg a pskabrnyt, annak az emlkre, hogy amikor a tz csapst mrte Isten Egyiptomra, a tizedik csaps az volt, hogy mindentt meghalt az elsszltt gyermek. Isten azonban azt parancsolta Izrael npnek, ljenek meg egy brnyt, a brnynak a vrvel kenjk meg az ajtflft, s ahol a brny vre rajta lesz az ajtflfn, oda nem tr be az ldkls angyala, s nem hal meg senki. Ez a meglt brny volt a pskabrny. A pska vagy pszka magyarul talmenetelt jelent. tment a hall, s nem bntotta ket. Ennek az emlkre Isten parancsbl minden vben elfogyasztotta Izrael npe a pskabrnyt. Amikor az r Jzus ebbl az alkalombl lt ssze tantvnyaival (Lk 22,7–20), akkor vette a kenyeret, megtrte, s ezt mondta: „Ez az n testem, mely tirettetek adatik: ezt cselekedjtek az n emlkezetemre. Hasonlkppen a pohrt is, minekutna vacsorlt, ezt mondvn: E pohr ama j szvetsg az n vremben, mely tirettetek kiontatik.” Teht a pskabrny helyre a sajt ldozatt tette, a sajt testt s vrt, azrt, hogy amikppen a pskabrny ltal Izrael npe megszabadult az egyiptomi fogsgbl, gy a bn s a hall fogsgbl az r Jzus lete, vre rn szabaduljunk mi meg. Akkor azt mondta az r Jzus: „De m annak a keze, aki engem elrul, velem van az asztalon. s az embernek Fia jllehet elmegy, mint elvgeztetett, de jaj annak az embernek, aki ltal elrultatik.” Tudjuk, hogy akkor Jdsra gondolt. Jds nem szlt semmit, a tantvnyok sem tudtk, hogy mirl van sz, de az r Jzus mr tudta. Tudta, hogy Jds hamis llekkel veszi a kenyeret s bort. Jl kszljetek az rvacsoravtelre. Hamis llekkel, bnbnat nlkl nem lehet rvacsort venni, mert akkor tletet esznk s iszunk magunknak, akkor olyanok lesznk, mint Jds, aki egytt vette vele az rvacsort s kzben mr kszlt az rulsra.

 

Pl apostol azt mondja: „A hlaadsnak pohara, amelyet megldunk, nem a Krisztus vrvel val kzssgnk-? A kenyr, amelyet megszegnk, nem a Krisztus testvel val kzssgnk-? Mert egy a kenyr, egy test vagyunk sokan; mert mindnyjan az egy kenyrbl rszesednk.”

 

Az rvacsoravtel tulajdonkppen kt kzssget teremt. Egy kzssget Jzussal, amikor vele lelkileg eggy lesznk. Egy msik kzssget is teremt, a testvreinkkel, akikkel egytt vesznk rvacsort. Ezrt rvacsoravtel eltt mindenkitl bocsnatot kell krni, akit megbntottunk, s mindenkinek meg kell bocstanunk, mert a bneink, a haragtartsunk gtoljk ezt a kzssget. Ha egy elektromos vezetkbe porcelndarabot iktatunk, akkor ezen a porcelndarabon nem megy t az ram, s nem fog vilgtani az a krte, amelynek vilgtani kellene, mert nincs meg a kapcsolata az ramkrrel. Ha gy akarunk tallkozni az r Jzussal, hogy nem mondjuk el neki a bneinket, nem krnk bocsnatot, nem akarunk megvltozni, akkor ez a be nem vallott bn olyan, mint az ramkrbe beiktatott porcelndarab, meggtolja a vele val kapcsolatot, nem tud a lelknkbe bejnni Krisztus bocsnatnak az rama. Ha nem bocstunk meg azoknak, akikkel egytt vesznk rvacsort, s nem krnk bocsnatot azoktl, akiket megbntottunk, akkor ez az isteni ram vezetst gtol izoll rsz, a haragtarts meggtolja az emberekkel val kzssgnket, s nem tudjuk dvssgnkre venni az rvacsort. Mert egy a kenyr, egy test vagyunk sokan; mert mindnyjan az egy kenyrbl rszesednk. Arra kell gondolnunk, hogy mindannyiunkrt egyformn meghalt Jzus Krisztus, egyformn megbocst neknk, ha hozz trnk, ezrt mi is egyformn meg kell hogy egymsnak bocsssunk. Klvin azt tantotta: ha bnbnattal, hittel s komoly elhatrozssal vesszk az rvacsort, akkor olyan lesz az letnkben, mint az es, amely megntzi a fldet, s az gymlcst terem. De ha nem bnjuk meg a bneinket, nem trnk Istenhez, s nem akarunk egymsnak megbocstani, akkor az rvacsoravtel sajt magtl nem hasznl neknk semmit, olyan lesz, mint az az es, amelyik ksziklra hullt, s a kszikla nem fog gymlcst teremni sohasem.

 

 

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!