„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- A Heidelbergi Káté gyakorlati magyarázata Csiha Kálmán Az Isten ösvényein
45. kérdés: Mit használ nekünk Krisztus feltámadása?
Felelet: Először, hogy az ő feltámadásával a halált meggyőzte, hogy minket részeseivé tehessen az ő halálával szerzett igazságnak. Másodszor, az ő ereje minket is új életre támaszt. Harmadszor, Krisztus feltámadása a mi dicsőséges feltámadásunk biztos záloga.
Vajon honnan tudjuk, hogy feltámadt Krisztus? Természetes, hogy a Szentírásból tudjuk. De ha egy kicsit gondolkozunk, akkor tudhatjuk a világtörténelemből is. Hiszen van egy keresztyénség. Amikor az Úr Jézust elfogták, kínozták és keresztre feszítették, akkor a tanítványai szétfutottak. Júdás elárulta, Péter megtagadta, a többiek szólni sem mertek. Az egész keresztyénség az Úr Jézus feltámadásával indult el, amikor újra összegyűjtötte a tanítványait. Tudjuk azt is, hogy az apostolokat később üldözték, megölték azért, mert hittek a feltámadott Jézus Krisztusban, és hirdették Őt.
El lehet képzelni azt, hogy van, aki pénzért hirdet valami hazugságot. De a tanítványok nem kaptak semmi pénzt, csak üldözést és szenvedést. Ha nem támadt volna fel az Úr Jézus, akkor nem haltak volna meg érte. Akkor azt mondták volna: szép volt, amit tanított, de most már vége van. Megölték, meghalt, vége van. A tanítványok azonban nem ezt mondták, hanem azt mondták, hogy feltámadt, és velünk van. És meghaltak érte, mert tudták, hogy az Úr Jézus feltámadt, és akkor igaz minden szava, s őket is fel fogja majd támasztani.
Az Úr Jézust megkérdezték a farizeusok az egyik beszélgetés alkalmával: Isten fiának mondod magadat, de mivel bizonyítod be, hogy ez igaz? „Ekkor felelének neki némelyek az írástudók és farizeusok közül, mondván: Mester, jelt akarnánk látni tetőled. Ő pedig felelvén, monda nékik: E gonosz és parázna nemzetség jelt kíván, és nem adatik jel néki, hanemha Jónás prófétának jele. Mert amiképpen Jónás három éjjel és három nap volt a cethal gyomrában, azonképpen az embernek Fia is három nap és három éjjel lesz a föld gyomrában” (Mt 12,38–40). És három napig volt eltemetve, és azután feltámadt, visszajött. Előre megmondta, hogy meg fogják ölni, és vissza fog jönni. Feltámadása után megjelent a tanítványoknak is. Olvassuk el a Márk evangéliuma 10,32–34-ig terjedő verseit: „Útban valának pedig Jeruzsálembe menve fel, és előttök megy vala Jézus, ők pedig álmélkodának, és követvén őt, félnek vala. És ő a tizenkettőt ismét maga mellé vévén, kezde nékik szólni azokról a dolgokról, amik majd vele történnek, mondván: Ímé, felmegyünk Jeruzsálembe, és az embernek Fia átadatik a főpapoknak és az írástudóknak, és halálra kárhoztatják őt, és a pogányok kezébe adják őt. És megcsúfolják őt, és megostorozzák őt, és megköpdösik őt, és megölik őt, de harmadnapon feltámad.” Ha az Úr Jézus nem támadt volna fel, akkor a tanítványok nem haltak volna meg érte, akkor visszaemlékezve ezekre a szavakra, azt mondták volna: csalódtunk. De másképpen történt. Jézus összeszedte a tanítványait, és feltámadásával kezdődött el tulajdonképpen az igazi keresztyénség. A keresztyénség létezése bizonyítéka Krisztus feltámadásának. A nagy világvallások mind hirdetik, hogy van Isten, lélek és örökélet. A buddhizmus megalapítója, Szidhárta herceg egy barlangban világosodott meg, és jött erre rá. Mohamed a pusztában értette ezt meg. De mindkettőre azt mondhatjuk: szép filozófia, de nincs bebizonyítva.
Az Úr Jézus azonban feltámadásával garantálta, hogy az örökéletről szóló tanítása nemcsak szép filozófia, hanem feltámadásával be is bizonyította, hogy ezt az örökéletet meg tudja adni. Ezért mondja a Káté, hogy az Ő feltámadásával a halált meggyőzte (legyőzte), hogy minket részeseivé tehessen az Ő halálával szerzett igazságnak. Így tudhatjuk azt, hogy az Ő ereje minket is új életre támaszt. Így lesz az Ő feltámadása a mi dicsőséges feltámadásunk biztos záloga. Mi a zálog? A zálogházba, beadott értéktárgyért adnak egy bizonyos összeget, mert a beadott értéktárgy biztosíték arra nézve, hogy ha az illető nem tudja a kölcsönkapott összeget visszafizetni, akkor az értéktárgy az összeget fedezi. A zálogtárgy tehát ellenérték, biztosíték. Ezért mondhatjuk, hogy Krisztus feltámadása a mi dicsőséges feltámadásunk biztos záloga.
46. kérdés: Hogyan érted azt, hogy „felméne mennyekbe”?
Felelet: Hogy Krisztus a földről tanítványainak szeme láttára emelkedett föl az égbe, és érettünk mostan is ott van, mígnem ismét eljön ítélni eleveneket és holtakat.
A mennyországról mint látható és láthatatlan világról már beszéltünk. Krisztus nem a holdra, nem a csillagokra ment fel, hanem a mennybe, a láthatatlan világba (ahonnan, amint már beszéltünk erről a kérdésről, a tudomány mai megállapítása szerint lehetséges, hogy minket látnak, sőt az egész jövőnket egy szempillantás alatt látják). Érettünk mostan is ott van, mígnem ismét eljön ítélni eleveneket és holtakat.
47. kérdés: Mégis nincs-e velünk Krisztus a világ végezetéig, amint azt nekünk megígérte?
Felelet: Krisztus valóságos ember és valóságos Isten; ennélfogva emberi természete szerint nincs többé a földön, de istensége, felséges volta, kegyelme és Szentlelke szerint soha sincs távol tőlünk.
Ez a nagy különbség a mohamedánizmus és a keresztyénség között. Mohamed azt mondta a tanítványainak, hogy ha meghal, a tanítása velük marad. Krisztus azt mondta: „Én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig” (Mt 28,20). Krisztus nem csak egy tanítást hagyott reánk, nem csak egy ideológiát, nem csak egy gondolkodási módot, hanem személyes kapcsolatban marad velünk, hogyha hiszünk benne, és segítségül hívjuk. A személyes kapcsolatot a Szentlélek erejéből, a hit által érezhetjük. Ezért kell olvasnunk sokat a Bibliát, és ezért kell járnunk a templomba, és imádkoznunk, hogy közel juthassunk Őhozzá, és érezzük meg ezt az ő személyes szeretetét.
48. kérdés: Nem válik-e el ily módon egymástól a Krisztusban való két természet, ha az emberi természet nincs mindenütt ott, ahol az isteni természet van?
Felelet: Semmiképpen nem, mert az isteni természet megfoghatatlan és mindenütt jelenvaló lévén, ebből szükségképpen következik, hogy noha az isteni természet a magára öltött emberi természeten kívül is létezik, mindazonáltal abban magában is benne van, és azzal személy szerint egyesülve marad.
Képzeljetek el egy rádióadót. Egy rádió antennájában benne van a rádió sugárzó üzenete. Az antennán kívül is mindenhova elmegy ez az üzenet. A rádióhullám nem válik el az antennától, hanem abból árad szerteszét. Éppen így Krisztus isteni természete mindenüvé kiárad anélkül, hogy az ő lényegét ez megzavarná.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére