„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- A Heidelbergi Káté gyakorlati magyarázata Csiha Kálmán Az Isten ösvényein
12. kérdés: Mivel tehát Isten igazságos ítéletéből ideiglenes és örökké tartó büntetésre vagyunk méltók: miképpen szabadulhatunk meg a büntetéstől és juthatunk ismét kegyelembe?
Felelet: Isten azt akarja, hogy igazságának elégtétel adassék. Ezért nekünk tökéletesen meg kell fizetnünk, vagy saját magunk erejéből, vagy más által.
Láttuk, hogy bűnösök vagyunk, és a bűn büntetést érdemel. Isten azt akarja, hogy igazságának elégtétel adassék. Ezért nekünk tökéletesen meg kell fizetnünk, vagy saját magunk erejéből, vagy más által. Ez természetes is. Ha valakinek tartozom, az adósságot meg kell adnom. Kérdés, hogy mi magunk képesek vagyunk-e a tökéletes megfizetésre, helyre tudjuk-e hozni a mi bűneinket.
Képzeljük el, hogy mától fogva tökéletes életet élnénk, nem gondolnánk, nem csinálnánk semmi rosszat, Istennek mindenben engedelmeskednénk, tökéletes gyermekei lennénk. Ismerve azonban magunkat, már ez is elképzelhetetlen. De tegyük fel, hogy sikerül. Vajon akkor megfizethetnénk a mi bűneinkért? Nem. Mert eddig nem voltunk tökéletesek, eddig gondoltunk, cselekedtünk is rosszat, vagy nem cselekedtünk jót, nem segítettünk úgy másokon, ahogy kellett volna, beszédünk sem volt mindig olyan, amilyennek lennie kellett volna. Tehát ha mától kezdve tökéletesek lennénk, azzal még nem fizetnénk meg az ezelőtti bűneinkért. Mert képzeljétek el, hogy valaki ezelőtt három évvel betört egy bankba, kirabolta a kasszát, megölt három embert és eltűnt, aztán most elfogják, és az illető azt mondja: jó, jó, ezelőtt három évvel igaz, hogy gyilkoltam, öltem, raboltam, de azóta semmi rosszat nem csináltam, vajon akkor nem ítélnék el? Elítélnék. Nem az számít, hogy most nem csináltam semmi rosszat, hanem az számít, hogy azelőtt egyáltalán csináltam-e valami rosszat. Éppen így vagyunk mi is Istennel szemben. Bűnösök vagyunk, és nem tudunk a bűneinkért megfizetni.
13. kérdés: Mi magunk képesek vagyunk-e a megfizetésre?
Felelet: Semmiképpen nem, sőt inkább napról napra növeljük tartozásunkat.
Egy napunk sincs egészen tökéletes, amiben vagy gondolatban, vagy beszédben, tettben vagy mulasztásban valami hibát ne követtünk volna el.
14. kérdés: Hát bárki, aki csak teremtmény, megfizethet-e miérettünk?
Felelet: Egy sem. Először azért, mert Isten nem akar más teremtményt megbüntetni az ember bűnéért. Másodszor, mert teremtmény nem viselheti el Isten bűn ellen való örök haragjának súlyát, sem másokat attól meg nem szabadíthat.
Kérdés tehát az, hogy meg tudunk-e szabadulni valami másnak a feláldozásával. Pl. egy állat megfizethet-e? Nevetséges lenne azt gondolni, hogy megfizethet. Megölni pl. egy kutyát azért, hogy szenvedjen a mi bűneinkért, ez egész gyermekes gondolkozás lenne. Igaz, hogy az Ószövetségben minden évben elvégezték a bűnért való áldozatot, amikor feláldoztak egy bárányt vagy kost a bűnökért. Innen is származik az a kifejezés, hogy bűnbak. A zsidó főpap jelképesen rárakta a népnek a bűneit és aztán megölték a nép bűnei miatt a kost. Ezt minden évben meg kellett csinálni. Ennek azonban volt egy másik jelentése: előre mutatott Jézus Krisztusra, aki majd valóban el tudja hordozni a mi bűneinknek a büntetését. Mi azonban mást nem büntethetünk a mi bűneinkért, és egy teremtmény sem tudná elviselni az Isten bűn elleni haragját, és egy másik ember sem tudna mihelyettünk szenvedni, hiszen a másik ember önmagát sem tudja megváltani.
15. kérdés: Milyen közbenjárót és megváltót kell tehát keresnünk?
Felelet: Olyat, aki valóságos és igaz ember, mindazonáltal minden teremtménynél hatalmasabb, azaz egyszersmind valóságos Isten is.
Valaki olyan tud csak bennünket megváltani, aki bűntelen, aki önkéntesen elvállalja bűneink büntetését, és akinek hatalma van megváltani bennünket. Ezért tökéletes embernek kell lennie, aki azonban ennél nagyobb is, akinek isteni természete van.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére