„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- Hargita Pál Hirdesd az Isten országát. Temetési beszédek. PRTA Pápa 2006.
Uram, „az én bűneimről emlékezem e napon.” /1.Mózes 41,9/ Irgalmazz nékem szegény bűnös szolgádnak! Bocsásd meg Uram, hogy azt, akinek a koporsója mellett kell most Rólad bizonyságot tennem, nem tudtam jobban szeretni, imádságomban hűségesebben hordozni s nem tudtam előtte bizonyságtételemmel jobban megvilágítani a mennybe vezető utat.
Légy irgalmas nekem Uram, ha bármikor is miattam káromolta a te nevedet./Római-levél2,24/ Légy irgalmas, ha miattam nem látott meg Téged! Ha az én hitvány életem eltakart Téged az ő szemei elől!
Cselekedd meg Uram, hogy mindezekre emlékezve alázatosan tudjak megjelenni a te üzeneteddel a gyá
szolók között. De indítson még nagyobb alázatra, hogy koporsón, halálon, szerencsétlenségen keresztül most Te magad beszélsz a gyászoló családdal. Óh Uram, bele ne kontárkodjam a Te beszédedbe! Ne legyek oktalan, balga szolga, hogy megszentségtelenítselek Téged néped és népem előtt néhány marok árpáért, és falat kenyérért, hogy lelkeket öljek szavaimmal, melyeknek nem kellene meghalniuk és hogy lelkeket elevenen megtartsak, hamis hitében, melyeknek nem kellene élniük, hazudozván népemnek, mely hazugságra hallgat! Uram őrizz, hogy megne szomorítsam az igaz szívét hazugsággal, és meg ne erősítsem az igaz szívét hazugsággal, és nem ne erősítsem a hitetlen kezeit „szép beszéddel”! / Ez. 13, 19; 22/
De, a bűnbánat és az alázat útján tőled hadd induljak el Uram e szolgálatomra is, a hit útján! Adjál Uram hitet Tebenned! Adjál Uram hitet a Te szavad erejében és hatalmában! Adjad Uram a Te, üzenetedet, hogy azzal mehessek az én atyámfiaihoz, a te népedhez!
Végül, de nem utolsó sorban, azért könyörgök Uram, hogy a szeretet útján tudjak menni a szolgálatomra, őrizz meg, hogy "zengő érc, vagy pengő cimbalom" /1Kor13,1/ legyek. Tedd meg Uram, hogy szeretni tudjalak Téged és szeretni azokat, akikhez szólok. Különösképpen azt kérem, hogy szeretni tudjam azt a családot, melyet közelről érintett a halál! Te Uram ismered minden ember szívét! Ridegségtől, közönytől, fásultságtól, megszokottságtól őrizz meg Uram!
Adjál most csendességet Uram!
Adjál szót az én számnak megnyitásakor Uram!
"Hozzád kiáltok Uram, én szirtem, ne fordulj el szótlanul tőlem, hogy ne legyek, ha néma maradnál, a sirba szállókhoz hasonló. Áldott az ÚR, hogy meghallgatta esedezéseimnek szavát. Az ÚR az ő népének ereje. És az ő fölkentjének megtartó erőssége. Tartsd meg a te népedet és áldd meg a te örökségedet. „Legeltesd és magasztald fel őket mindörökké!
Ámen.
/ a 28. zsoltárból./
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére