//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr Trk Istvn Dogmatika 1985
- Dr Trk Istvn Dogmatika 1985 :

38. Isten orszga

38. Isten orszga


38. Isten orszga

38.1 A tan dogmatikai szerepe

sszegez s kritikai jellege van az Isten orszgrl szl tantsnak.
Egybefondnak benne azok a szlak, melyek a teremtstl a szvetsgktsen,
kiengesztelsen s vltsgon t a vgs dolgokig a dogmatika tmit
szolgltatjk. De ennl is fontosabb az a kritikai szempont, ami ebbl
a lkusbl a tbbi lkusra vetdik. Ezt ugyan mr menet kzben rvnyesteni
prbltuk, mgis indokolt, ha most sszest mdon jra szv tesszk.

 

A nyugati egyhzban az evangliumhirdets jellegzetesen az egyni
letre irnyult. Olyan trtneti szemlyisgek adtak erre pldt,
mint goston s Luther. - goston sok mindent vgigprblt, s hajszolt
llekkel kereste az Istennel val tallkozst s a tallkozsban az
htott megnyugvst, a vita beata- t. Vallomsait tekintik a befel
fordul, szemlld nmegrts els eurpai pldjnak. De nemcsak
a szemlyes jelleg Vallomsoknak, hanem szles trgykrt fellel
mveinek is alaptmja: Isten s az emberi llek. - Hasonlt mondhatunk
Lutherrl. Az gostonos bart a szerzetesi let szokvnyos formasgai
kzt vergdtt, s bntudattl gytrten tudakolta a kegyelemre-juts
bibliai tjt: Wie kriege ich einen gndigen Gott? A reformci erre
a szemlyes krdsre adott szleskr feleletet. Luther s reformtor-trsai
a megigazt kegyelmet, mint j nmegrtst ragadtk meg.

 

Az egymst vlt korramlatok aztn a 17. szzad eleje ta egyre inkbb
az egyni let krdseire szktettk le a keresztyn szemlletet.
A 18. szzadban a pietizmus, a 19.-ben a liberalizmus, a 20.-ban meg
a teolgiai egzisztencializmus kedvezett a leszktsnek. Termszetesen
mindenik a maga mdjn jtszott kzre, az eredmny azonban egyre ment:
alig maradt szem az egyetemesebb ltsra.

 

Ilyen elzmnyek akarva-akaratlan az individualizmus irnyba tereltk
az evanglium - rtelmezst. A kegyelmi kivlaszts kozmikus arnydvtervbl az n kivlasztottsgom lett, a megigazulsbl s megszenteldsbl az n megigazulsom s megszenteldsem, a vgidk vradalmbl az n
feltmadsom s dvssgem. Ennek a szemlletmdnak megvan az ereje,
de megvan a gyngje is. Nagy ereje, mindenfle elltalnost, intzmnyestett
tankeresztynsggel szemben, hogy a hit dntst srget szemlyes
jellegt kiemelte s rvnyestette. Nagy gyngje viszont, hogy a
hitet Isten s az egyni let krre szktette le, st gyakran mg
ebbl is kivette a testet, gy a hit hatsugara az egyni llekre
zsugorodott.

 

Ennek a szemlletmdnak nem annyira az ereje, mint inkbb a gyengje
rvnyeslt. Az jkori fejlemnyeken mrhetk le az eredmnyek. Szemlyes
ggy akartuk tenni a hitet, s kifejlesztettnk egy olyan dvegoizmust,
mely a felebarttal deskeveset trdtt, a hitetlent pedig csak megvetni
tudta. Mg a klmisszi terletn is rzdtt a meg nem trttel szemben
a megvets, legalbbis a keresztyn flny formjban. - Isten orszgnak
evangliuma ppen ezzel az eltorzult keresztynsggel fordul szembe,
s helyes irnyba tereli igyekezetnket, de csak ha mondanivaljt
jl rtelmezzk.

 

38.2 Isten orszga tlutal rajtunk

 

Nem a mi vltsgunk s dvnk krl forog minden. A Bibliban elssorban
nem rlunk van sz, hanem Isten orszgrl. Az orszg szn valami
fldrajzilag krlhatrolt terleti egysget szoktunk rteni. Isten
orszga azonban nem egy a vilg tbbi orszga mellett; nincsenek fldrajzi
hatrai. Elssorban nem is orszgot, hanem orszglst, hatalomgyakorlst,
uralmat jelent, az szvetsgben Jahve uralmt. Izrael npe ezt az
uralmat a snai szvetsgktsben vette magra. Ebben jult meg az
atykkal kttt si szvetsg, melyet a trvny szablyoz, s a trvnybetlts
realizl.

 

Izrael hajlamos volt ugyan a Jahve kisajttsra, sajt politikai
cljai vagy vgyai szolglatba lltsra. Isten szemlye azonban
nem trt s nem tr ilyen korltozst. “Az r a mennyekbe helyeztette
az szkt, s az uralkodsa mindenre kihat.” (Zsolt 103,19)
“Az egek hirdetik az igazsgt, s minden np ltja az dicssgt…
meghajolnak eltte mind az istenek”. (Zsolt 97,6 kk.) kezdettl
fogva Uraknak Ura s Kirlyok Kirlya.

 

Jzus fellptvel szorongatan kzel jtt hozznk Isten orszga. Megjelent
a Jzus szemlybe s cselekedeteibe rejtetten. (Lk 17,20 kk.) Valakik
t hitben befogadjk, mr most az eljvend orszg rszesei, jeleinek
meglti. (Mt 11,5) Isten orszglst e fldn egyelre mg idegen
hatalmassgok keresztezik (bn, hall, stn), vgl mgis teljessgre
jut. Mr eljvetelnek mdjban alapveten klnbzik az utpista
vradalmaktl. Isten boldog orszglst ugyanis nem a kulturlis,
politikai vagy gazdasgi fejlds hozza el, brmily fontos s szksges
minden ilyen fejlds az emberlet szempontjbl. Isten orszglsa
ms dimenziba tartozik, elssorban nem klssges, hanem belssges.
j viszonyulst jelent Isten s az ember kztt, amelynek azonban
messzemen talakt, rendez, helyrellt hatsa van az emberi viszonylatokra,
kulturlis, politikai s gazdasgi vonatkozsban egyarnt.

 

A “Trjetek meg, mert elkzelgett az Isten orszga!” - ilyen
szles kihatssal, ilyen mindent tfog rtelemben az dvssg tja.
Az Istenhez trt ember imjban ott van a bnbocsnatkrs elvlaszthatatlan
velejrjval, a mi szvbeli megbocst kszsgnkkel felebartaink
irnt. Az imdkoz, mint boldogsga megvalsulst kri Isten akaratnak
teljesedst ezen a fldn s knyrg Isten orszgnak eljvetelrt,
hitvallsunk szerinti aktv rtelemben: “Vezrelj gy minket igddel
s Lelkeddel, hogy mindinkbb-inkbb engedelmeskedjnk Tenked.”
(Heid. kt 123. k.) Az engedelmessg pedig felleli a felebartok
ltalunk ttekinthet krnek krisztusi szolglatt.

 

Az ri ima krdsei, akrcsak a Hegyi beszd boldog-mondsai, a jzusi
csodk s pldzatok egyarnt Isten orszgra nznek, s olyan tvlatokat
nyitnak, amelyek kritikai funkcijukkal tlsegtenek minket az egyni
dv nzen szk krn. De termszetesen csak akkor, ha jl rtelmezzk
Isten orszgt. Mert az individualizmus ez esetben is nmaghoz szabhatja
a bibliai tantst, akkor pedig elsenyved Isten orszgnak jtkony
kritikai hatsa.

 

Van pl. a dolognak ilyen belltsa: Isten orszga nem itt vagy amottvan, hanem Isten orszga tibennetek van. Az emberi nre sszpontosul a figyelem s hamar meg is reked a szplelkek nddelgetsben.

Ez esetben a “tibennetek” egyszeren kegyes rzelmeket, bels
minsget jelent, mely kifel jformn semmire sem ktelez. Mintha
valami magngy lenne Isten orszga, melyet Isten npn kvl s Isten
vilgtl elzrkzva is lhetnk. Az ilyen lelki flny a tbbi embert
nem trsnak s testvrnek, hanem csak paralel esetnek tekinti; az
legfeljebb alkalmi jtkonysg vagy a misszi trgya. nelgltsgt
az sem zavarja, ha krle a “hitetlen vilgban” nem megnyugtatan
alakulnak a dolgok: rendletlenl bzik a haladsban s a moralizls
vilgmegvlt hatalmban. Ha pedig hiedelme szertefoszlik, htat fordt
a vilgnak. - Krisztus a “tibennetek” ilyen hamis s medd rtelmezsbl
akar kimenteni. Az orszglsa: Isten s a felebart szolglatnak
a Szentllek ereje ltal val gyakorlsa. Isten orszga a magunkba-zrkzsbl
vezet vissza friss kldetssel az embervilgba.

 

38.3 Az egyhz s Isten orszga

 

A keresztynsg nagy tvedsei kz tartozik, hogy az egyhzat valamilyen
formban azonostotta Isten orszgval. Pedig nem az egyhz, hanem
Jzus Krisztus kpviseli Isten orszgt ebben a vilgban. Krisztus
lete az a megjelensi forma, melyben Isten orszga e vilgba lp
s itt a Golgotn keresztl rvnyre jut. Az egyhz csak hrnke,
eljele, tegyengetje, eszkze Isten orszgnak. Az azonostssal
Isten orszga kritikai funkcijt kapcsoljuk ki, amelyre pedig az
egyhznak ppgy szksge van, mint az egyni letnek. Az egyhz annyiban
egyhz, amennyiben bizonysgttelvel Isten orszga jvetelnek elkszt
szerept tlti be. Szolglata hitelnek arnyban, a Ftl val fggs
rtelmben vlik jelszeren “Krisztus testv”, a nlkl azonban,
hogy a fldi ltben azonosthat volna Krisztussal. Ez a bibliai-reformtori
tants ll szemben a rmai magatartssal.

 

Az llamegyhzi rendszer kialakulstl kezdve ugyanis egyre inkbb
hangslyoztk, hogy az egyhz, mint skramentumokat kiszolgltat
dvintzmny, mr az Isten orszga. Krisztus ezerves uralma kezddtt
el benne (Jel 20,1 kk.), s minden tovbbi mr csak a kiteljeseds
krdse. Ez az igny lt alakot a rmai egyhz zsinati vgzseiben,
nmi tartzkodssal mg a II. Vatikni zsinat tteleiben is (De eccl.
const. 1,3). A protestantizmus elutastotta ugyan az egyhz s Isten
orszga azonostst clz dogmatikai elvet, de azrt konzekvencijt,
vagyis az azonostsbl fakad kzleti ignyeket levonta s rvnyesteni
prblta. A rmai katolikus egyhzzal versenyre kelve nylt a kzleti
tekintly s szerep utn.

 

Ennek az egyhzi magatartsnak, brmily felekezeti sznezettel s
brmily tradicionlis klssgek kzt is gyakoroltk, nem volt s
nem is lehetett elg meggyz ereje. A mennyei ignynek hinyzott
a hitele, s az igny egyre feltnbb mdon fordtva viszonylott a
valsghoz. Ennek a kvetkezmnye egyebek kzt, hogy Isten orszga
bibliai gondolatt a hivatalos egyhzzal szemben msok karoltk fel,
s a maguk mdjn prbltk s prbljk rvnyesteni: a szektk apokaliptikus
rajongssal, a szekularizmus kpviseli pedig kiterjedt konmiai,
illetve nacionalista jelleggel. A modern utpik valamennyien az Isten
orszga elvilgiasodott utnzatai vagy szekularizlt ptlkai.

 

Isten orszgt azonban nem vallserklcsi rajongs vagy msfle emberi
erfeszts hozza el, nem is a trtneti fejlds, hanem Isten maga.
ppen ebben rejlik orszgnak titokzatos volta. Istennek kezdettl
fogva terve van ezzel a vilggal; a teremts clja azonban nem az
egyhz, hanem Isten orszga. De hogy tervt s ezzel a teremts mvt,
milyen nevel munka tjn, s milyen prbattelek sorn valstja meg,
mi azt nem tudjuk felmrni s elszmllni. Minden szmtgats emberi
tlkaps lenne. Klnben is a program vagy menetrend, ha egyltaln
rendelkezsnkre llna ilyesmi, csak eltereln a figyelmet arrl,
aki az orszg Ura. minknk - a mr most s a mg nem eszkatalgiai
feszltsgben - a felkszlst, az ber vigyzst s a cselekv
engedelmessget hagyta meg, minekutna belltott minket az emberek
nagy kzssgbe.

 

Az egyhznak az individualista hajlamokkal szemben hirdetnie kell:
az ember nem nmagban s nmagrt dvzl. Krisztus halla s feltmadsa
mindnket az egsz embervilggal tevlegesen egybekapcsol. Az megyen
be a mennyek orszgba “aki cselekszi az n mennyei Atym akaratt”.
(Mt 7,21) Pl apostol ennek tudatban nem radskppen illeszti levelei
vgre, olykor “ernytblzatokba” foglaltan az intelmeket. Mikzben
a felebarti szeretetet cselekv mdon ljk, azltal tagozdunk be
Isten orszgba, s lesznk tnyleges rszesei a kegyelembl val dvssgnek.
A felebart joga s mltsga azon alapszik, hogy Isten rk Fia a
bns ember trsa, mindnyjunk atyjafia lett.

 

Nemcsak az egyhznak, hanem a mellett a csaldi, trsadalmi s politikai
kzssgnek is fellrl val megbzatsa van Isten orszga szmra.
Minden jog, brkik gyakoroljk is, fellrl ered, truhzott jog,
s minden tekintly, az egyetlen igazi tekintly visszfnye. Ez nem
azt jelenti, mintha az egyhz volna a jog s tekintly lettemnyese
s igazgatja. Az egyhznak, csak a szolglatban vannak kivltsgai,
egybirnt a tbbi kzssgnl nem kevsb alja van vetve Annak,
aki az. orszg, a hatalom s a dicssg rkkn-rkk.

 

VGE

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!