//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr Trk Istvn Dogmatika 1985
- Dr Trk Istvn Dogmatika 1985 :

XII. rsz: AZ ESZKATOLGIA

36. A krds jelenlegi llsa

XII. rsz: AZ ESZKATOLGIA

36. A krds jelenlegi llsa


36. A krds jelenlegi llsa

36.1 Elzmnyek a protestns modernizmusban

Az eszkatalgia a keresztyn vradalmak tana. Alapszava ta eschata
vgs dolgokat jelent, pedig voltakppen nem “dolgot”, hanem “szemlyt”
vrunk, nem valami jvendt, hanem valaki jvendt, ti. Krisztust.
Mindaz, amirl az eszkatalgia beszl, Krisztus visszajvetelvel
fgg ssze, mgpedig szorosan sszefgg.

A protestns modernizmus a keresztyn vradalmakat a fejldselmlet
jegyben trtelmezte. E szerint az emberi nemnek vallsos, morlis
s kulturlis haladsa vezet el a boldog llapotba. Isten orszga,
teht a trtnet termszetes kibontakozsa. A protestns modernizmus
ilymdon az eszkatalgit eredeti rtelmbl kivetkztette, a kulturlis
fejldssel azonostotta, elspiritualizlta, voltakppen feladta.
A konkrt bibliai mondanivalkat pedig akarva-akaratlan tengedte
a szektknak, fleg az adventistknak. Azok aztn a Biblia vgidkre
vonatkoz utalsait tanaik kzppontjba lltottk s spekulatv
mdon kiszneztk.

A 20. szzad embertelensgei, fleg a vilghbork alaposan rcfoltak
a protestns modernizmus vradalmaira, az egsz optimista trtnetszemlletre,
s utat nyitottak a bibliai remnysg j megrtse fel. Rbredtek,
nem emberi erfesztsekrl, nem trtneti tfejldsrl van itt sz,
hanem Krisztusrl, aki eljvend, s ahogy a Biblia beszl rla, mint
eljvendrl, az nemcsak “mitolgiai keret” Krisztus lethez,
amelytl “meg kell tisztogatni” a keresztyn hitet, hanem a kijelents
szerves rsze. Eleven remnysg nlkl nem tudhatjuk Isten kezben
magunkat, mint az teremtmnyei, e nlkl res a hit s a keresztyn
let nltats. Akkor csak a vak termszet produktumai vagyunk, s
nem igaz sem a bn, sem a szabaduls, csak kikerlhetetlen sorsunk
van, amelyre pontot tesz a hall, hogy vgleg lezrja a boldogtalan
emberi ltet. Remnysg nlkl teht nincs keresztyn let.

Viszont a vradalmakat az ige fegyelme alatt kell tartanunk. Nem szabad
felednnk: a Biblia gyakran s nyomatkkal beszl a vgs dolgokrl,
de mindenkor nagyon szk szavan. Nem a kvncsisgot, hanem a remnysget
akarja tpllni; nem vilgnzeti spekulciknak, hanem a hitnek ad
anyagot.

36.2 Jelenkori eszkatalgiai vitk

Az eszkatalgiai rdeklds jraledsvel, az eszkatalgia irodalma
is jelents fejldsnek indult. Klnsen a nagy orvos-misszionrius
Schweitzer Albert teolgiai vizsgldsai ta ltalnosan elfogadott
ttel: Jzus s az apostolok egsz igehirdetse jellegzetesen eszkatalgiai.
A tekintetben aztn megoszlanak a vlemnyek, hogy ezt az eszkatalgit
hogyan kell rtennk. A szleskr vitkbl az rtelmezs hrom alaptpusa
rajzoldik ki: az egyik a mltra, a msik a jelenre, a harmadik a
jvre teszi a hangslyt. Mindeniknek van valami bibliai magva, ugyanakkor
mindenik egyoldal, st tbb-kevsb torz.

36.2.1 A mltra vonatkoztatott eszkatalgia

Vannak, akik az eszkatalgit gy lltjk a kzppontba, mint ami
voltakppen mr meghisult. Az a mltbeli tny
szerintk a dnt, hogy az els keresztyn nemzedk, mg a maga idejre
vrta Jzus visszajvetelt, a paruzit. (Mk 9,1; Mt 10,23 par.) Erre
hatrozott greteket kapott, de az gretek mig sem teljesedtek,
a paruzia lassan brndd foszlott. Vannak, akik minden egyebet mellz
kvetkezetessggel ebbl az egyetlen tnybl, a paruzia elmaradsbl
vezetik le a keresztynsg egsz trtnett. A vradalom egyre inkbb
elhalvnyult s a keresztynsg egyre inkbb elvilgiasodott. A misszii
lendlet eszkatalgiai mozgalombl intzmnyes egyhz s megcsontosodott
tanrendszer lett. Mi is akkor jrunk el kvetkezetesen, ha lemondunk
a paruzirl, mint ahogy hallgatlagosan mr az -egyhz is lemondott,
s keresztyn kldetsnket csupn etikai tren: a szeretetparancs
megvalstsban keressk. Ezt a liberlis sznezet gondolatot az
gynevezett konzekvens eszkatalgia hvei (pl. Werner Mrton) kpviselik.

Maga a krds az els keresztyn gylekezetet valban foglalkoztatta.
Pl apostolnl a kzeli, meg a tvoli vradalom egyarnt megtallhat
(1Thess 4,15-18 v. 2Kor 5,1 k. s Fil 1,21-23-al). Pter pedig a
90. zsoltrral hrtja el a paruzia idpontjra vonatkoz krdezskdseket:
“Egy nap az rnl olyan, mint ezer esztend, s ezer esztend olyan,
mint egy nap. Nem ksik az grettel az r… hanem hosszasan tr
rettnk, nem akarvn, hogy nmelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki
megtrsre jusson.” (2Pt 3,8-9) - A hit szmra a megnyugtat
megoldst, mr az szvetsgi gretekkel kapcsolatban megadja a Biblia:
az gret “bizonyos idre szl… s nem csal. Ha ksik is, bzzl
benne, mert eljn, el fog jnni, nem marad el!” (Hab 2,2 k.; Ez
12,21 k.)

Valban, az els gylekezetek a kzeli visszajvetelt nem tettk a
hit elfelttelv. Tudtk, Krisztusban a vradalmak mr
megvalsultak, az ige testet lttt, s csak a vgs beteljeseds,
a visszajvetel van mg htra. Annak az idpontja pedig a Feltmadott
szerint az Atya hatalmba helyeztetett (Csel 1,7). Az els gylekezet
teht hitt Isten greteinek szilrdsgban, Istenre, mint az gretek
adjra tekintett. Minden krlmnyek kzt tle vrta a beteljesedst,
s tretlen remnysggel Re bzta a beteljeseds mdjt. Ezzel neknk
is pldt mutatott, mgpedig nem a vradalmak feladsra, hanem a
hitbeli bizodalomra. Ebben legynk “kvetkezetesek”. Az gynevezett
eszkatalgitlanods pedig nem annyira a vradalmak elhzdsnak,
mint inkbb a keresztynsg llamvallss ltelnek kvetkezmnye.

36.2.2 A jelenre vonatkoztatott eszkatalgia

Vannak aztn olyanok, akik a vgs vradalmat teljesen a jelenre
vonatkoztatjk. Belejtszik ebbe a modern embernek a zsids apokaliptiktl
val idegenkedse, de a lnyeg mgis valami ms, kifejezetten bibliai
indokls: Krisztusban az Isten orszga szorongatan kzel jtt, a
vgid mintegy betrt a jelennkbe, itt s most a dnts ideje, a
visszahozhatatlan alkalom.

A dnts pedig abban ll, hogy az evangliumban sajt j letlehetsgemet
ragadom meg. Addig a retteg termszeti ember voltam, a vilg, a gond,
a hall kiszolgltatottja. Krisztus elvette flelmeimet. Mint , vele
n is a mennyei Atyra vetem gondomat, s nem szolglom tovbb a vilgi
hvsgokat (1Kor 7,29-31); mg a hallflelemtl is megszabadulok.
Ms szval mondva, a hitbeli dnts az dvzenet szemlyes megragadsa,
az n. egzisztencilis megrtse. Ebben a megrtsben tminsl az
nem, s a honnan-hov krdsre feleletet kapok.

Ne toljuk ki teht a jvbe a keresztyn vradalmat; jelen van az
letnk minden pillanatban, a dnts istenadta alkalmaiban. gy is
szoktk mondani: a vgs dolgok a trtnet minden pillanatban egyformn
kzel s egyformn tvol vannak. Mint ez irnyzat kpviseli (Bultmann
s tantvnyainak szles kre) hangoztatjk: a trtnet rtelme a
mindenkori jelenben van. Nem a trtnet risi folyamata a fontos,
amit klnben sem tekinthet t senki, hanem az n egyni letem. A
felels dntseket nekem kell vghezvinnem. Ezekben az egzisztencilis
jelleg, konkrt dntsekben rejtezik az ember szmra a trtnet
rtelme.

Az egzisztencilis rtelmezs viszonylagos jogosultsgt nem akarjuk
ktsgbe vonni. Ez a bibliai gondolat (klnsen a Jnosi iratokban
gyakori), csak az a krds, lehet-e az eszkatalgia mondanivaljt
kizrlag a jelenre korltozni, mintegy a jelen
dntseiben, az j nmegrtsben feloldani?

Ha ezt tesszk, akkor a feltmads s az Isten orszga renk nzve
voltakppen mr mltbeli esemnny zsugorodnk, s a vrt jvend
megresednk. Az, ami mr megtrtnt, illetve trtnik, kzmbss
tenne a vgs kibontakozssal szemben. Ha pedig a jelenbe tplntlt
eszkaton felszvja a jvendt, akkor az dvtrtnet megsznnk igazi
trtnet lenni. A Biblia szerint Krisztusban csak elkzelgett
Isten orszga, az j vilgnak csupn elzt, mintegy els zsengjt
rzkelhetjk, elttnk mg a teljessgre juts keresztyn vradalma.
Ezt nem szabad figyelmen kvl rekesztennk.

36.2.3 A jvre vonatkoztatott eszkatalgia

Vannak vgl, akik az eszkatalgit a jvendre
vonatkoztatjk, s “futurikus eszkatalgirl” beszlnek, termszetesen
abban a tudatban, hogy a vrt jv meghatroz mdon hat ki a jelenre
is. Trekvsk bizonyos rtelemben ellenhats az elbbi tpusra, mert
az egzisztencilis megrtsben az emberre szktett, hitcsonkt szemlletmdot,
a trtneti valsgot elkdst doketizmust ltnak. rdekldskkel
ppen a trtnet fel fordulnak; Isten gretei ugyanis az embert
a jvhz ktik. Az gretek mintegy megnyitjk az ember szmra a
bekvetkez esemnyek; ezzel az egsz trtnet rtelmt. Hogy mi volt
a mlt s a jv, az az Isten greteibl tnik ki; letutunkat nem
az vilgostja meg, ahonnan jvnk, hanem ami fel, ahov megynk.

mde tbbrl van itt sz, mint valami magyarz elvrl, mert az gretek
nemcsak a hit hajteri, hanem a trtnet is. Nemcsak rtelmezzk
nmagunkat s a trtnetet, hanem az isteni vltoztats vradalmban,
meg is vltoztatjuk. A szeretet isteni parancsa mintegy az isteni
gretek msik oldala, s a szeretetparancsnak csak azokkal val szoros
sszefggsben van int, tettre indt s vigasztal ereje. A szeretet
ugyanis nem jogi elfelttele az gretek beteljesedsnek, mint a
trvnyeskeds vli, hanem szerves rsze.

A futurikus eszkatalgia kpviseli (pl. Moltmann, Pannenberg, bizonyos
rtelemben Cullmann is) tlmennek teht az egzisztencializmuson, de
szaktanak azzal a remnytelen trtnetszemllettel is, mely a maga
sivr mdjn (lsd az 1. pontot) az egsz egyhztrtnetet az eleszkatalgitlanods
folyamatnak tnteti fel. Az effajta szemlletmd ellenslyozsra
a “remnysg teolgijt” ptik ki. A keresztyn teolgia problmja
ugyanis a jv problmja, Isten a remnysg Istene (Rm 15,3; Kol
1,27). A hit a remnysgbl l, a hitetlensget pedig a remnytelensg
kelti s hordozza. - A vgidk remnysge aztn oly nyomatkos hangslyt
kap gondolkodsukban, hogy a jvendre sszpontosul minden figyelem.
Feltrjk az evangliumnak nemcsak szvetsgi, hanem intertestamentlis
gykrzett is, hiszen az evanglium nem tlszrnyalsa vagy lezrsa
Izrael remnysgnek, hanem ppen rvnybe lptetse s vgs kezessge.

Valban, a keresztyn eszkatalgia az gret s remnysg nyelvn
beszl, s a jv tvlatt nyitja meg. Fenyeget azonban a veszedelem,
hogy Krisztus vltsgmvt egy mindent tfog apokaliptikus trtnetszemllet
rszv tesszk s szre sem vesszk, hogy kzben
a trtnet fontosabb lesz, mint Krisztus maga. Krisztus mintegy az
intertestamentlis kor zsid vradalma alrendeltjv, kiszolgljv
vlik, holott nemcsak a zsid apokalipszisnek, hanem mg az szvetsgnek
is Ura s szuvern rtelemben beteljestje.

De egy msik tlhajtstl is vakodjunk. A bibliai Krisztus-bizonysgttel
valban mltat, jelent s jvt tfog; mgse csinljunk belle valami
trtnetfilozfiai koncepcit. Krisztus nem ll rendelkezsnkre,
mint valami trtnetfilozfiai elv. A Biblinak egyltaln nem trtnetfilozfija,
hanem prfcija van. A prfcia pedig - ezt j menten hozztennnk
- nem azt teszi, hogy a jvre szegzett tekintettel a jelent mintegy
tugorjuk. A jelenben kell felismernnk Isten kegyelmi munkjt, hiszen
mint mondottuk, Krisztusban az jjteremts mr elkezddtt; amit
Krisztus mr vghezvitt s most vghezvisz, az minden tovbbi remnysgnk
alapja.

Vgezetl igaz az is: Isten kijelentse valsgos trtneti esemnyek
sorn megy vgbe, de nem gy, hogy mi magukban az esemnyekben, mint
olyanokban hisznk, vagy ezekbl hmozzuk ki Isten akaratt, hanem
a trtnet Urban hisznk, s az szavra hallgatunk. Nem “dvtrtnetrl”
vall a Hiszekegy, hanem a Szenthromsg Egy rk Istenrl, aki igjben
szl hozznk a meglt trtnet keretei kzt, s az kezben van a
trtnet kibontakozsa is.

me, ily mdon kell ma a felsznen lev megoldsi ksrletekbl: az
eszkatalgia mltra, jelenre, jvre vonatkoztatott tpusaibl okulnunk.
Viszonylagos igazsgaikat igyeksznk megszvlelni, s azokat a torzt
egyoldalsgok nlkl sajt eszkatalgiai ltsunkban rvnyesteni

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!